annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 282 gæster og 296 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 26 af 34 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 ... 33 34 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29350 - 02/03/2020 19:21 Re: Lyser på vej [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Hvem er din guru heart

https://www.youtube.com/watch?v=-SFFRaIUisY

Jeg anbefaler en kasse øl til dig ler

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29358 - 05/03/2020 10:56 Re: Lyser på vej [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"En person født kristen eller jødisk
Hvad vil Gud gøre med ham?"

- Det er ikke guder, men muslimer der ka' få den tåbelige idé at forfølge jøder og kristne! Og denne tåbelige idé, den får de, hvis de fra barns ben er blevet proppet med religiøs overtro, og derfor går rundt i den vildfarelse, at himmelnissen besunget i litteratur er efter dem, hvis ikke de agerer som litteraturen anviser.

"Der sondres mellem en, der imiterede sine forfædre, selvom han ved sandheden, og en, der efterlignede sine forfædre og ikke havde nogen måde at kende sandheden på."

- Altid ses du og din bogholder pladre løs om sandheden, i troen på, at sandheden er et fænomen der fiser rundt i et guddommeligt - og særdeles kærligt - univers. Ak og atter ak! Sandheden er en egenskab ved et udsagn, og udsagn du her og før har fremvist, viser kun til pastande og floskler uden eftertanke, som fx:

"Gud, der skabte dig og skabte universet for dig" &
"Thousand Of Danish Convert to Islam"...

Der er selvfølgelig ikke tusinder der i Skandinavien konverterer til en ørkenstamme-religion som islam, hvorimod der sikkert findes et par tusinde troende, der som du er på bærtur i slige fantasier p.a. af manglende refleksionsevne...;)

Du trænger til at læse noget andet og mere morsomt, forslag: Anders And - hvis morale forøvrigt også er mere up to date...;)

mvh & god dag..
Simon


Redigeret af Simon (05/03/2020 11:05)
Top Svar Citer
#29361 - 06/03/2020 20:57 Re: Lyser på vej [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1436
Hvad berømte ikke-muslimer sagde om islam og profeten Muhammad PBUH
Napoleon Bonaparte
Jeg håber, at tiden ikke er langt væk, hvor jeg vil være i stand til at forene alle de kloge og uddannede mænd i alle landene og etablere et ensartet regime baseret på principperne i Koranen, som alene er sande, og som alene kan føre mænd til lykke.

Sir George Bernard Shaw
Jeg har altid holdt Muhammeds religion i høj skøn på grund af dens vidunderlige vitalitet. Det er den eneste religion, der forekommer mig at besidde den assimilerende kapacitet til den skiftende eksistensfase, der kan få sig til at appellere til enhver alder. Jeg har studeret ham - den vidunderlige mand og efter min mening langt fra at være en antikrist, må han kaldes menneskehedens frelser.
Jeg tror, ​​at hvis en mand som ham skulle overtage diktaturet for den moderne verden, ville han lykkes med at løse dens problemer på en måde, der ville bringe den den meget tiltrængte fred og lykke: Jeg har profeteret om Muhammeds tro på, at det ville være acceptabel for morgendagens Europa, da det begynder at være acceptabelt for dagens Europa.

H. G. Wells
Den islamiske lære har efterladt store traditioner for retfærdig og blid omgang og opførsel og inspirerer mennesker med adel og tolerance. Dette er menneskelig lære af højeste orden og på samme tid gennemførligt. Disse læresetninger tilvejebragte et samfund, hvor hårdhjertethed og kollektiv undertrykkelse og uretfærdighed var mindst sammenlignet med alle andre samfund der gik forud for det ... Islam er fyldt med mildhed, høflighed og broderskab.

Phillip Hitti
I løbet af hele den første del af middelalderen gav ingen andre mennesker et så vigtigt bidrag til menneskelig fremgang som araberne, hvis vi tager dette udtryk for at betyde alle dem, hvis modersmål var arabisk, og ikke kun dem, der boede i arabisk halvø. I århundreder var arabisk sproget for læring, kultur og intellektuel fremgang for hele den civiliserede verden med undtagelse af Fjernøsten. Fra det 9. til det 12. århundrede var der mere filosofiske, medicinske, historiske, religiøse, astronomiske og geografiske værker skrevet på arabisk end på nogen anden menneskelig tunge.



Sarojini Naidu
Det var den første religion, der prædikede og praktiserede demokrati; for i moskeen, når opfordringen til bøn høres og tilbedere samles, legemliggøres islamens demokrati fem gange om dagen, når bonden og kongen knæer side om side og erklærer: 'Gud alene er stor'

KONVERTERET TIL ISLAM
https://www.youtube.com/watch?v=Mu6xqnW_Tl0
Top Svar Citer
#29386 - 08/03/2020 17:22 Re: Lyser på vej [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Jeg håber, at tiden ikke er langt væk, hvor jeg vil være i stand til at forene alle de kloge og uddannede mænd i alle landene og etablere et ensartet regime baseret på principperne i Koranen"

- Du blir da også vanvittigere som tiden går, og har næppe læst andet end den lille biwel dér. Typisk i tider hvor troende jo udmærket ser hvor det bærer, når mennesker overalt ræsonnerer og i det hele taget indretter sig i livet med fornuft, er jo netop lyden fra disse apologetiske skrighalse, basunfantasterier om hele verden der samles om netop deres overtro! Ak ak, men morsomt er synet jo på sin vis også, forudsat de altså har noget interessant at sige! ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#29388 - 09/03/2020 21:14 Re: Lyser på vej [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1436
Hvorfor startede åbenbaringen af Koranen med ordet "Iqra" (Læs)?


Efterhånden som profeten Muhammad, fred være med ham, begyndte at opfatte de indre og ydre tegn på sin livsopgave og at forstå hvilken Myndighed, han modtog fra, blev ensomheden og intimiteten med den åndelige verden ham mere og mere kær. I bjergene omkring Mekka fandt han denne isolation og i særdeleshed i hulen på Hira-bjerget.

Her tilbragte han lange perioder i åndelig tilbagetrukkethed, uforstyrret af menneskeligt selskab. Gennem bøn og meditation hengav han sig helt. En nat hen imod slutningen af Ramadan måneden, ca. år 610, da han var fyldt fyrre år, kom englen Gabriel til ham og befalede: "Læs!" Han svarede: "Jeg kan ikke læse!" Gabriel pressede ham i en omfavnelse og gentog: "Læs!" Og han svarede Gabriel: "Jeg kan ikke læse!" Igen omfavnede Gabriel ham som før, gav slip på profeten og sagde:

"Læs: I din Herres navn, som skabte, skabte mennesket af en klump blod. Læs, og din Herre er Den Gavmilde,Han, Som lærte ved pennen, lærte mennesket, hvad det ikke vidste." (Sura al-Alaq 96.1-5)

Den Guddommelige Befaling, Som forkynder Islams budskab til verden, åbner altså med det enestående ord Iqra! Dette ord kommer af samme rod som ordet Qur'an, som almindeligvis oversættes til 'Læs', 'Recitér', eller 'Proklamér'. Og ordren er ikke kun rettet mod ét individ på ét bestemt tidspunkt, men til hele menneskeheden. Ved at høre denne besked og ved at deltage i denne kraftfulde proklamation repræsenterer Profeten menneskeheden i dens forhold til Gud. Iqra er en universel besked til os alle, som åbner os for Islam.

Iqra er befalingen om at læse tegnene, som Skaberen har lagt i skabelsen for at gøre det muligt for os at forstå Hans nåde, visdom og magt over os. Det er en befaling om at aflæse, forstå og udleve meningen med det, Han har skabt. Iqra er samtidig også Hans løfte om, at den skabte eksistens virkelig kan læses og forstås - at der er en mening bag den.


Jo bedre vi lærer at læse den, des bedre forstår vi, at den skabte verden er ét eneste univers, hvis skønhed og harmoni reflekterer det guddommelige dekret om alle ting, som i Koranen er beskrevet som Lawhun Mahfuz - Den Velbevarede Tavle. (Sura 85.21) Hvert øjeblik er beskrevet til mindste detalje. Dets forhold til alle andre ting fra før tidens begyndelse og til efter tidens ophør er nedskrevet her.



Der eksisterer intet, som Gud ikke har skabt. Helt ned til de mindste bestanddele, om det er levende eller dødt, om det er ting eller væsener. Gud har bestemt, at en pens funktion er at nedfælde. Ligeledes har enhver skabt ting registreret alt, hvad den har været vidne til og alt den, som den selv har været igennem, både begivenheder, den har iværksat og begivenheder, den er blevet udsat for.


Alle systemer udtænkes og formgives, før de etableres på samme måde, som en arkitekts projekt bliver undfanget i arkitektens sind, før de endelige detaljer bliver tegnet på papiret. Hvis det styrker vores ringe evne til at tænke på det 'Guddommelige Dekret', eller 'Tavlen', så lad os forestille os, at dette Guddommelige Dekret er et sådant detaljeret og formgivet projekt. Koranen er projektets verbale udtryk, og universet er projektets udtryk i form og tid. Mennesket kan ikke rumme skabelsen af et sådant univers i sit sind, heller ikke udtænke eller udforme det og slet ikke producere det.

Derfor er menneskets sande formål at læse. Selve det, at vi læser, er at søge den fulde mening med alting. Mennesket når ikke sine mål og kan ikke undgå at begå fejl, af hvilke det kan lære mere eller mindre og opbygger således en metode, der beror på erfaring. Når vi gennemgår vores prøvelser, forsøger vi at undgå tidligere fejltrin, og vi søger hele tiden at forbedre og konkretisere vores viden.
https://fgulen.com/dk/vaerker/sporgsmal/24227-hvor...det-qiqraq-laes

Profeten Muhammad (saws) i Medina & Broderskab - Ahmad Ghofran
https://www.youtube.com/watch?v=8Tq2XYu8L7w
Top Svar Citer
annonce
Side 26 af 34 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 ... 33 34 >


Seneste indlæg
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Er dette videnskab...
af Anonym
10/03/2024 00:49
Nyheder fra DR
Togbusser indsættes efter fejl på Sven..
19/03/2024 07:50
Sol først på dagen, men ellers bliver ..
19/03/2024 07:32
Kulturminister vil have russere smidt ud..
19/03/2024 07:19
Eksplosion i lejlighedskompleks i Sverig..
19/03/2024 06:16
Hongkong: Kontroversiel sikkerhedslov fo..
19/03/2024 03:48
Nyheder fra Religion.dk