annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 282 gæster og 296 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 28 af 34 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 33 34 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29435 - 23/03/2020 12:25 Re: Lyser på vej [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1436
Den 27. dag i den Rajab ihukommer muslimer verden over en særlig begivenhed, kaldet isra og miraj. , rejste Profeten Muhammed fra Mekka til Jerusalem og videre til de syv himle.

Muhammed Ibn Abdallah (ca. 570-632) blev født i år 570 e.v.t. i Mekka i det nuværende Saudi-Arabien. Da han var i en alder af 40 år, begyndte han at modtage en række guddommelige åbenbaringer. Det var Guds engel, Jibril (Gabriel) der viste sig for ham.


Omkring 10 år efter den første åbenbaring, og midt i den blomstrende forkyndelsesvirksomhed, blev Muhammed opsøgt af englen Jibril (Gabriel) og rejste med englen fra Mekka til Jerusalem, hvorfra han foretog en himmelfart.

Flere historier fortæller, at Profeten Muhammed red på et vinget dyr, en Buraq, som er et lille ridedyr, lidt større end et æsel, men med vinger.

På sin færd igennem syv himle mødte han en række profeter, blandt andet: Adam, Noah, Jesus og Abraham. Og da Muhammed endelig nåede frem til Gud, fik han besked på, at alle muslimer skal bede 50 gange om dagen. Det havde Muhammed naturligvis i sinde at overholde, men han blev på vejen tilbage til Jorden mødt af Moses, som opfordrede ham til at spørge Gud om et mindre antal.


Han vendte derefter tilbage til Gud for at gøre det nemmere for sin menighed at overholde antallet af bønner. Men på vejen tilbage mødte han igen Moses, der bad ham reducere antallet af bønner. Sådan gentog forløbet sig, indtil der kun var fem bønner tilbage om dagen:

"Da jeg så igen kom forbi Moses, og han rådede mig til igen at bede om en formindskelse, sagde jeg til ham: Jeg er så mange gange vendt tilbage til min Herre, at jeg nu skammer mig og ikke vil gøre det igen."

Sine tilhørende lovede han imidlertid: "For enhver af jer, der trofast og hengivent udfører disse 5 bønner, vil de gælde for 50 bønner"

Sådan lyder det fra den muslimske historiker Ibn Ishaqs (704-767) samling af de mundtlige fortællinger, der beretter om Profeten Muhammeds himmelfærd.

Det var i forbindelse med himmelfarten, at bønner blev en fast del i den islamiske trospraksis. Derfor beder de fleste muslimer mindst 5 gange dagligt.


I Klippemoskeen i Jerusalem står den sten, som Profeten Muhammed efter sigende stod på, da han rejste til himmels. Klippemoskeen er af samme grund et af Islams vigtigste helligdomme - den tredje største efter Mekka og Medina. Og himmelfarten er blevet ikonisk, også som en spirituel rejse, hvor mennesker kan lære at åbne deres hjerter for verdens dimensioner.


For verdens muslimer har dagen en særlig betydning som et minde om profeten Muhammeds himmelfærd fra kabaen i Mekka til klippemoskeen i Jerusalem og videre igennem de syv himle.

https://www.youtube.com/watch?v=hhk3mLsvec8
Top Svar Citer
#29437 - 23/03/2020 14:31 Re: Lyser på vej [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Jah, det er jo ikke lægprædikanter vi her har haft mangel på, troende der ikke evnede selv at blive præster, men alligevel ser sig selv således, og derfor bare udbreder deres små trosbekendelser, samt små dommedagsprofetier m.m...;)

Stadig er det dog fra jødiske og kristnes skrifter, dvs. fra litteratur langt tidligere, at også din religion har sit udspring. Det glemmer du helt, ja du synes nærmere at bruge din tid på at forsøge at glemme spor fra dette ophav, hvilket synes meningsløst. Det væsentlige er dog, om historier der præsenteres lever i øjnene på den læsende, hvortil kræves et vist mål af genkendelighed. Spændende ville derfor gl. fortællinger være, og dem findes der jo så rigeligt af, i kulturen hvori du opvoksede, så hvorfor ikke i stedet præsentere dem? ;)

mvh og god soldag..
Simon
Top Svar Citer
#29452 - 27/03/2020 14:14 Re: Lyser på vej [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
P.s.:

Bare et interessant indlæg - i forbindelse med jer kreationisters underlige idéer om vor fælles verden, naturen i som udenfor os - der så muligvis ku' ha' din interesse, evt. ku' du måske få lyst til selv at deltage:

http://www.verdidebatt.no/innlegg/11754067-andreassen-om-id-vitenskap-o-a-sporsmal-fra-sigurd-eikaas

Der er nemlig en tæt forbindelse mellem indføringen af guddommelige entiteter (som forklaringsmodeller) og troendes egne (dvs. også dine) fantasier, mens der ingen forbindelse er mellem livet/naturen og den datamængde i troende spreder om jer, hvorfor det egentlig relevante spm. ofte blir, hvad i himlens navn i vil bruge jeres fantasier til, samt hvorfor i ikke mener at naturen tilbyder jer rigelige mængder af spændende oplevelser.

mvh & happy weekend..
Simon
Top Svar Citer
#29468 - 30/03/2020 18:50 Re: Lyser på vej [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1436

de falske profeter, profeterne, der er forudsagt af Jesus, være fred over ham
Problemet for nogle kristne er, at de overgiver deres sind til de gejstlige uden at tænke:
Her finder vi Kristus, der siger: Fra deres frugter kender du dem, det vil sige, du ved, at de er en løgn, hvis Messenger Mohammad var en løgner, hvad ville dens frugter og handlinger være:

1- Nægter Kristi eksistens
2- Korruption
3 - Falsk lære fører til ødelæggelse i samfundet
4- Spredningen af ​​forargelse og ruinerne af sindet for alle dem, der følger religion
5- Hans nederlag var et knusende nederlag i rejsen med at sprede islam

skete alt dette, nej, det skete ikke, men det modsatte skete med alt dette, som er respekten for vores ædle budbringer til Kristus og til Jomfru Maria, fred være med hende.

messenger Muhammad
han forbød hor, og drikker alkohol,
som kristne nu drikker,
og Paul rådede til at drikke alkohol under påskud af behandling,
Den bedste karakter kom til at forbyde denne hedenske tanke, som er brugen af ​​vin til behandling, og videnskaben kom til at bevise sandheden om, hvad Guds profet sagde


Som mine brødre i Islam sagde, og de spurgte meget, hvis Muhammed over ham, den bedste af bønner og fred, var en løgner,
Hvorfor blev han ikke dræbt i sine erobringer, og hvorfor blev religionen ikke fjernet ?????



Så islam-religionen er en religion af askese og kyskhed, Guds Budbringer nød et godt sted blandt de mest berømte stammer, nemlig Quraysh-stammen før islam, og han havde også en masse penge inden invitationen til gengæld for hans arbejde inden for handel


Men efter islam blev han udsat for den mest grusomhed i sin stamme, han blev fattig og undgik alt for Islam og muslimer og tog fuldt ansvar
Det mirakel, som Muhammed bragte, er Koranen, ja det er Koranen, og det er et mirakel, der ikke er helt tvivlsom.

det andet punkt



5. Mosebog 18:20 Ny international version (NIV)

20 Men en profet, der antager at tale i mit navn noget, jeg ikke har befalet, eller en profet, der taler i andre guderes navn, skal dræbes. ”

Og jeg stiller et spørgsmål, var Guds Sendebud og sagde: (I Jesu navn) eller sagde Jesus, eller sagde Jesus til mig?

Guds sendebud, fred være med ham, tog ikke Jesu indflydelse og magt, fred være med ham som en måde at sprede islam på. Derfor er hans lære, fred være med ham i Guds navn, den barmhjertige, den barmhjertige.

Og jeg vil stille et spørgsmål: Hvem er den løgner?

Ja, det er løgneren Paul, der kom for at undervise i Jesu navn, fred være med ham, som ikke er hans lære, og kom med andre formuleringer for andre guder, der ikke var betroet mange kristne

Konverteret til islam - everyday

https://everydayproject.dk/konverteret-til-islam-1
Top Svar Citer
#29471 - 31/03/2020 16:02 Re: Lyser på vej [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
P.s.: du er om ikke andet en slags morsom pendant til Mosekonen - at ha' "mosevand i bowserne", får straks en anden og sjovere betydning, når små lægprædikanter forsøger at tilpasse deres religiøse dogmetro til udklip fra exempelvis 3. Mosebog. De moralske sagn og folkehistorier deri er ganske vist uden forhold til livet omkring dig, men i forhold til en senere mere differentieret jura, blir forholdet mellem a og b jo så til gengæld knapt så forvirrende. Jus i nutiden ka' jo sagtens få folk til at hælde vand ud af ørerne, tilmed åbenbart mosevand..;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 28 af 34 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 33 34 >


Seneste indlæg
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Er dette videnskab...
af Anonym
10/03/2024 00:49
Nyheder fra DR
Togbusser indsættes efter fejl på Sven..
19/03/2024 07:50
Sol først på dagen, men ellers bliver ..
19/03/2024 07:32
Kulturminister vil have russere smidt ud..
19/03/2024 07:19
Eksplosion i lejlighedskompleks i Sverig..
19/03/2024 06:16
Hongkong: Kontroversiel sikkerhedslov fo..
19/03/2024 03:48
Nyheder fra Religion.dk