annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 5392276
Et andet syn 1263554
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1086772
Jesu ord 889237
Spirituel omsorg 819099
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 65 gæster og 20 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 17 af 36 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 35 36 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29121 - 21/01/2020 08:55 Re: Lyser på vej [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Der er mange eksempler på denne form for mirakler fra Guds Sendebud, som er optaget i de autentiske traditionbøger.

Heling
ved profetens spyt

yazid ibn abi-ubaid rapporterer det
Jeg så spor af en skade i Salamas ben. Jeg sagde til ham: "O Abu muslim! Hvad er denne skade?" Han sagde, "Det var et slag for mig på Khaibars dag, og folk sagde: 'Salama Hans ben blev ramt Så jeg kom til profeten, Og spytterProfeten Muhammad, fred være med ham, spyttet på mit ben tre gange, og siden da har jeg ikke haft nogen smerter
indtil denne time. "

Bukhari, hadith nr. 3916

Helbrede Ali's Eye før Kaybar-slaget
Profeten Muhammed, fred være med ham, spyttet i Ali's øjne
Ali's øjne helbredes af sygdommen

Fordi Gud gav mirakel helbredelse til profeten Muhammed, ligesom profeten Jesus gjorde ved Guds befaling

Bukhari, Fada'l al-Sahaba, 9; Muslim, Fada'il al-Sahaba, 34

Michelle konverterede til islam som 12-årig: Jeg forstår dem ...https://www.dr.dk/ligetil/indland/michelle-konverterede-til-islam-som-12-aarig-jeg-forstaar-dem-der-ikke-staar-frem

Thousand Of Danish Convert to Islam

https://www.youtube.com/watch?v=wI88DaL6yE8&feature=emb_title
Top Svar Citer
#29122 - 21/01/2020 08:56 Re: Lyser på vej [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Islamens position og evolutionsteorien

Nogle siger: var mennesket en abe, så udviklede han sig.

Er dette sandt?

Er der nogen beviser?

svare:

Denne påstand er falske, og beviset er, at Allah viste i den herlige Koran stadierne i oprettelsen af ​​Adam.

Og til sidst formede Allah mennesket til det billede og form, som han ønskede

Og videnskab beviste ægtheden af Koranen og stadierne i menneskelig skabelse

FAGLIGE FAKTA tilbageviser evolutionsteorien

Fossiler tilbageviser evolutionsteorien

Evolutionsteorien antager, at der mellem levende arter eksisterede et stort antal mellemformer engang, og at deres rester skal findes i fossiler. Men udgravningerne foretaget af evolutionister i håb om at bekræfte deres teori har været forgæves. Evolutionisten David Kitts, professor ved University of Oklahoma, indrømmer, at: "Evolution kræver mellemformer mellem arter, og paleontologi har ikke givet dem". (David B. Kitts, "Paleontology and Evolutionary Theory", Evolution, bind 28, september 1974, s. 467)

Indtil videre er omkring 100 millioner fossiler af 250.000 forskellige arter blevet fundet, og hver af dem giver bevis for skabelsen.

Påstandene om "menneskelig udvikling" er ugyldige

Det menneskelige slægtstræ har vist sig at være en total konstruktion af evolutionistenes fantasi. Evolutionister har foreslået, at mennesker gradvist har udviklet sig fra Australopithecus til Homo habilis, Homo erectus og endelig Homo sapiens. De gav indtryk af, at hver af disse hominidarter var forløberen for den der fulgte. De seneste fund fra paleoanthropologer viser imidlertid, at Australopithecus, Homo habilis og Homo erectus faktisk levede på samme tid, men på forskellige steder i verden. Dette annullerer fuldstændigt den evolutionære myte - at de var andens forløbere og efterkommere i det menneskelige slægtstræ.
Top Svar Citer
#29136 - 22/01/2020 17:19 Re: Lyser på vej [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
"Nogle siger: var mennesket en abe, så udviklede han sig. Er dette sandt? Er der nogen beviser?"

- "Nogle siger...", du store kineser! ;)
Tror du ikke det ville være en rigtig god idé, hvis du satte dig lidt bedre ind i ev.teorien, før du afviste den? - her lyder du nærmest som en forurettet JV'er, i færd med at "udvikle" sig den anden vej..;)

Naturvidenskaber fører ikke beviser, men bringer derimod evidens for div. observationer, som du har alle muligheder for at sætte dig lidt ind i. Det kræver kun at du lægger den bønnebog på hylden og undersøger beskrivelser af biologisk udvikling, der skam er til rådighed for også dig. Forøvrigt er ev.teorierne heller ingen trussel imod din religiøse dogmetro, idet også din gud i teorien ku' ha' iværksat evolution. Imidlertid kryber heller ikke påstanden om din guds evne til existens op ad forklaringshierakiets stige (bestående af sandsynlige beskrivelser), hvorfor også din gudepåstand vedbliver med at være en tro. Hvad sandsynlighed angår, er det nok ingen god idé du kaster guder ind i forklaringsmodeller på biologisk udvikling, og da ingen naturvidenskaber ka' bruge dine påstande til noget som helst, vil det nok være bedst at du ligesom lægprædikanten bare nøjes med at "føle" for de historier der behager din fantasi.

Hvad er det, der er i vejen med at erkende at du tror på den litteratur som bringer din gud ind på boldbanen? Tænk lidt over spørgsmålet. I forvejen udviser jo heller ikke du nogen interesse for naturvidenskab, hvorfor der jo ingen grund er til at føre den ind i snakke om gudetro.

For mange år siden brugte en del af os tid på at forklare lægprædikanten, hvorfor hans såkaldte "store spørgsmål" slet ingen relevans havde til videnskabelige spørgsmål. Ligesom du, var også han kun interesseret at bekræfte sine fantasier om sig selv som et guddommeligt ophav, m.a.o. er det kun religiøs overtro der interesserer jer trosbasser her. Der findes ikke længere nogen her på debadutten, som gider bruge tid på ørkesløse diskussioner med mennesker, der jo alligevel ingen interesse har i naturvidenskab/ev.teorierne. Så hvis du vil vide noget, må du n.a.o. selv gøre arbejdet - læg dog den dovenskab på hylden!

mvh
Simon

Redigeret af Simon (22/01/2020 17:38)
Top Svar Citer
#29137 - 22/01/2020 18:21 Re: Lyser på vej [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Simon skriver:
Citat:
For mange år siden brugte en del af os tid på at forklare lægprædikanten, hvorfor hans såkaldte "store spørgsmål" slet ingen relevans havde til videnskabelige spørgsmål.
Mit svar:
Citat:
We still do not know one thousandth of one percent of what nature has revealed to us.
skrev Albert Einstein.
Og når vi kommer til spørgsmålet: Hvordan kan det være, at verden ER? - så flygter Simon over hals og hoved - og kan åbenbart ikke udholde, at andre ikke flygter blinker

Arne smiler I kærlighed til kloden og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29141 - 23/01/2020 11:31 Re: Lyser på vej [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Og lægprædikanten sagde: intet menneske vil nogensinde vide noget om min gud, ej heller om universet - for dér sluttede hans forestillingsverden...;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 17 af 36 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 35 36 >

Seneste indlæg
Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
af Arne Thomsen
27/09/2020 16:37
OPLYSTHED ( ny version )
af Gerth
23/09/2020 22:15
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
22/09/2020 07:58
Omskæring af drengebørn i Danmark.
af Gerth
18/09/2020 03:58
Samtaler omkring bålet...
af ABC
12/09/2020 09:59
Nyheder fra DR
Organisationer kræver svar: Hvorfor ble..
27/09/2020 20:57
Regeringen vil se på ekstra hårde stra..
27/09/2020 20:45
Har kostet Disney 500 millioner: Nu kan ..
27/09/2020 20:43
Fra Luftwaffes rammer til hemmelige miss..
27/09/2020 20:40
Nu trækker de maskerne af politiet. Mø..
27/09/2020 16:50
Nyheder fra Religion.dk
Efter rosh ha-shanah beder jøder medmen..
22/09/2020 06:00
“Det var som om, jeg var død”: Budd..
21/09/2020 06:29
Trods coronarestriktioner: Det jødiske ..
17/09/2020 06:12
Velkommen til år 5781: En forklaring af..
16/09/2020 05:50
Er vi alle niqabier?
15/09/2020 06:20