annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 17 af 34 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 33 34 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29136 - 22/01/2020 17:19 Re: Lyser på vej [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Nogle siger: var mennesket en abe, så udviklede han sig. Er dette sandt? Er der nogen beviser?"

- "Nogle siger...", du store kineser! ;)
Tror du ikke det ville være en rigtig god idé, hvis du satte dig lidt bedre ind i ev.teorien, før du afviste den? - her lyder du nærmest som en forurettet JV'er, i færd med at "udvikle" sig den anden vej..;)

Naturvidenskaber fører ikke beviser, men bringer derimod evidens for div. observationer, som du har alle muligheder for at sætte dig lidt ind i. Det kræver kun at du lægger den bønnebog på hylden og undersøger beskrivelser af biologisk udvikling, der skam er til rådighed for også dig. Forøvrigt er ev.teorierne heller ingen trussel imod din religiøse dogmetro, idet også din gud i teorien ku' ha' iværksat evolution. Imidlertid kryber heller ikke påstanden om din guds evne til existens op ad forklaringshierakiets stige (bestående af sandsynlige beskrivelser), hvorfor også din gudepåstand vedbliver med at være en tro. Hvad sandsynlighed angår, er det nok ingen god idé du kaster guder ind i forklaringsmodeller på biologisk udvikling, og da ingen naturvidenskaber ka' bruge dine påstande til noget som helst, vil det nok være bedst at du ligesom lægprædikanten bare nøjes med at "føle" for de historier der behager din fantasi.

Hvad er det, der er i vejen med at erkende at du tror på den litteratur som bringer din gud ind på boldbanen? Tænk lidt over spørgsmålet. I forvejen udviser jo heller ikke du nogen interesse for naturvidenskab, hvorfor der jo ingen grund er til at føre den ind i snakke om gudetro.

For mange år siden brugte en del af os tid på at forklare lægprædikanten, hvorfor hans såkaldte "store spørgsmål" slet ingen relevans havde til videnskabelige spørgsmål. Ligesom du, var også han kun interesseret at bekræfte sine fantasier om sig selv som et guddommeligt ophav, m.a.o. er det kun religiøs overtro der interesserer jer trosbasser her. Der findes ikke længere nogen her på debadutten, som gider bruge tid på ørkesløse diskussioner med mennesker, der jo alligevel ingen interesse har i naturvidenskab/ev.teorierne. Så hvis du vil vide noget, må du n.a.o. selv gøre arbejdet - læg dog den dovenskab på hylden!

mvh
Simon


Redigeret af Simon (22/01/2020 17:38)
Top Svar Citer
#29137 - 22/01/2020 18:21 Re: Lyser på vej [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Simon skriver:
Citat:
For mange år siden brugte en del af os tid på at forklare lægprædikanten, hvorfor hans såkaldte "store spørgsmål" slet ingen relevans havde til videnskabelige spørgsmål.
Mit svar:
Citat:
We still do not know one thousandth of one percent of what nature has revealed to us.
skrev Albert Einstein.
Og når vi kommer til spørgsmålet: Hvordan kan det være, at verden ER? - så flygter Simon over hals og hoved - og kan åbenbart ikke udholde, at andre ikke flygter blinker

Arne smiler I kærlighed til kloden og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29141 - 23/01/2020 11:31 Re: Lyser på vej [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Og lægprædikanten sagde: intet menneske vil nogensinde vide noget om min gud, ej heller om universet - for dér sluttede hans forestillingsverden...;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#29143 - 23/01/2020 12:40 Re: Lyser på vej [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Vrisser løgne, mens han flygter blinker
Top Svar Citer
#29144 - 23/01/2020 13:57 Re: Lyser på vej [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hej Arne da jeg læste hvordan Simon gav en karakteristik af dig og hvad du står for, præsenterer os andre for, måtte jeg faktisk give Simon ret for en gangs skyld.

Så jeg tror du skal tage kritikken til dig.

"intet menneske vil nogensinde vide noget om min gud, ej heller om universet"

-0-0-0-0-0-

Nu skal du ikke fortvivle Arne, for det er ikke mange år siden at Simon skrev at HansKrist overhovedet ikke sagde noget som helst der gav mening og at jeg var totalt uinteressant, hvorimod så dog dyrlægen Arne Thomsen var noget mere interessant og der var mere mening og substans i hvad han skrev.

Simon er virkelig ikke den skarpeste kniv i skuffen til at forstå sig på religion, den religiøse spirituelle dagsorden i verden.


-0-0-0-0-0-

Nå men tilbage til Simons kritik af dig intet menneske vil nogensinde vide noget om min gud, ej heller om universet som jeg mener falder i tråd med at jeg sagde du bedriver dogmatisk "negativ teologi" ud i det absurde, så for langt ud at det ingen mening giver og selv den pointe der er i negativ teologi går tabt.


I naturvidenskab må vi gerne se bort fra mennesket, men netop kristendommen og det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET kunne aldrig finde på at fjerne mennesket eller svække mennesket, al tale om Gud er en tale om Gud og mennesket, de to kan aldrig adskilles, og således eksisterer Gud ikke uafhængig af mennesket, dette er en umulighed og Peter Dass: "Gud er Gud, om alle mand var døde" er simpelthen intetsigende vrøvl fra a - z som ihvertfald Bibelen ikke vil godkende, der er ikke en eneste side i bibelen noget om Gud der ikke også på samme tid er om mennesket, så en menneskeløs objektiv Gud er meningsløs snak og i samme omgang nogen antog som Peter Dass sådan noget nonsens snak er vi ude i ateisme, ja det er den værst tænkelige form for ateisme ("non - spiritualitet"). Således er Tikka og Peter Dass på den ene side og dig Arne på den anden side, lige tåbelige i jeres udmeldinger om at mennesket kan tænkes væk for der er noget andet i objektiv forstand vigtigere.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 17 af 34 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 33 34 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk