annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 34 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 ... 33 34 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28413 - 21/10/2019 08:59 Re: Lyser på vej [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1441


Dette emne er favoritten hos islamofober, som her finder en mulighed for at angribe profeten (sws)



Vi ved, at der på det tidspunkt ikke var nogen kommune til at registrere barnet i et nationalt register eller certifikat udstedt af hospitalet med angivelse af det nøjagtige fødselsmoment, og derfor kunne kun forældre vi I betragtning af barnets alder (og igen!) Kunne barnet selv kun give en tilnærmelse. Vi har ikke haditter rapporteret af Aichas forældre (Abu-Barker og Um-Rumane) om Aishas alder på tidspunktet for hendes ægteskab. På samme måde kunne befolkningen i den tid kun give os en tilnærmelse. Der er selvfølgelig tvivl om det. I dag kender nogle af vores bedsteforældre ikke engang deres nøjagtige alder, nogle gange er der 5,6,7 ... års aldersforskel, så hvad med når det var For 14 århundreder siden! ?

Vi har intet bevis for et nationalt register over den arabiske halvø i det 7. århundrede e.Kr. Vi har kun forslag, estimater og tilnærmelser.



Aisha var 18 år gammel på tidspunktet for Hegira (dvs. på tidspunktet for profetens indvandring) og hun blev hans kone i en alder af 19-20, dette er minimumsalderen hvad hun kan have!
Vi skal også overveje miljøet:
Vi ved, at den arabiske halvø er et varmt land, og pubertetsalderen er derfor ikke den samme som i nogle europæiske lande, amerikanske, skandinaviske, ... Det er fra pubertetsalderen, at vores handlinger er nummererede, det er den alder, hvorfra vi har kapacitet til at bedømme ting. På det tidspunkt, en person var berettiget til at gifte sig fra pubertetsalderen, var det skik, og det var sådan, ægteskabets alder blev bestemt. Aicha opfyldte alle betingelserne for ægteskab. Selv nu er der visse lande, hvor unge damer gifter sig i en meget ung alder.
En mand som Mohammad, der havde det sted, han havde i samfundet, ville han bede om en lille pige? Og hvis han ville have gjort det, ville hans ledsagere tænke som hans krænkere på det nuværende tidspunkt og ville have forladt ham. Vi ved, at forringere af Islam på Mohammeds tid ikke sagde noget om det, hvorfor ??? Var de ikke opmærksomme?
Nej! For simpelthen var der intet galt med en ung dame, der gifte sig med en mand, er der ingen regel mod det, så ingen indvendinger.
\\\\\\\\\\\\

De fleste forskere bekræfter, at senilitet er den bedste naturlige ende for mennesker, . "Lee sølv" fra Princeton, det amerikanske universitet siger: "ethvert forsøg på at nå udødelighed er en modsat måde mod naturen". Så det var nytteløst at bruge penge på at behandlee var omkring millioner af dollars. Profeten Muhammad (fred være med ham) sagde: (Åh, du ved, du ved, du ved, det er ikke en behandling.) [Fortalt af Ahmed ]
Så videnskaben giver os nogle fakta for at verificere og bevise sandheden i profeten og islams budskab.

Ting der skal overvejes inden man bliver gift - Mufti Menk
https://www.youtube.com/watch?v=OSR6dry2YfE
Top Svar Citer
#28416 - 21/10/2019 18:37 Re: Lyser på vej [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Jeg har skam ingen fobi over dén samling tankespind du her evner at replicere, men ser som så mange andre mennesker ingen grund til menneskelig tvangsunderkastelse, og synes det er ganske ubegribeligt at påtvinge børn den slags, idet de jo ingen mulighed har for at frasige sig mere eller mindre voksne menneskers dårlige vaner - og synes forøvrigt, at du er ualmindelig dårlig til at argumentere for nødvendigheden af din overtro, ja jeg er lige ved at mene din "bogholder" (lægprædikanten) langt overgår dig i eventyrlig selvsuggestion..;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#28489 - 04/11/2019 07:30 Re: Lyser på vej [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1441
På en klar og månelys aften.
I den mørke hule i Hira.
En mand begyndte at græde.
Åh Allah, vis mig lyset.
Fortæl mig, hvorfor jeg blev skabt.
Hvor skal jeg hen, efter at jeg dør?
Hvad er formålet med dette liv.
Hvor folk myrder og lyver?
Hvordan kan jeg stoppe deres korruption?
Åh Allah, du er min eneste guide

Den klare og velsignede aften.
Jibra’il kom til Hira.
Han kramede profeten Muhammed.
Indtil han troede, at han ville dø.
Læs O Muhammad læst.
I din Herres navn.
Af Allah er du blevet valgt.
Over hele menneskeheden
Du er hævet højt ... Som månen op på himlen

Han er en nåde for menneskeheden.
Hans tale var blid og venlig.
Han tilkaldte folk til Allah.
Og førte dem på hans vej.
Mennesket levede i mørket.
Alle i live var bare blinde.
Hans budskab bragte lyset.
Til de hjerter, der ikke havde noget syn.
I nåde er han havet.
Mens andre er dråber regn.

Vi er altid i gæld.
Til ham for denne islam.
Vores liv for ham får vi.
Hans budskab med os vil leve.
Vores kærlighed til ham kender ingen grænser.
Det er højere end skyerne.
Hver gang hans navn nævnes.
Vores tårer begynder at strømme.
Åh Allah send dine velsignelser.
På al Mustafa.
https://www.youtube.com/watch?v=V5P6pzt9upg
Top Svar Citer
#28490 - 04/11/2019 18:33 Re: Lyser på vej [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Ja, den slags fortællinger viser noget om det méme kulturer påtvinger mennesker, ved netop at producere guder til underkastelse, men altså intet om deres natur. Trolde, hekse og guder er litterære produkter, der i særlig grad fascinerer børn, der vil bære på mindet med sig og frygte mørket og siden sin egen skygge.
Folkehistorierne ka' både være smukke og ganske forfærdelige, men vi forklarer altså ikke længere naturens måde at fungere på, med den slags historier, Somo..;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#28526 - 09/11/2019 07:39 Re: Lyser på vej [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1441
Profeten Muhammed i Biblen

Hvad siger bibelen om Profeten Muhammed (fred og velsignelser være med ham)? Faktisk en hel del. Ligesom der, i jødernes bog, “Toraen” (det gamle testamente), var profetier om Jesus (fred være med ham) og andre profeter, anerkendte jøderne ikke Jesus som profet og det gør de stadigvæk ikke. Jesus blev sendt af Gud for at retlede jøderne, som på det tidspunkt havde skubbet tilbedelsen af Gud i baggrunden til fordel for detaljer i loven, Talmuds bøger, som er kommentarer til jødisk lov og beviser på dette.

Jesus havde altså ingen intentioner om at starte en ny religion. Han siger i øvrigt: “Tro ikke jeg er kommet for at nedbryde loven eller profeterne; jeg er ikke kommet for at nedbryde men for at fuldkomme.” (Mattæus evangeliet 5:17) “For jeg er ikke sendt til andre end de fortabte får af Israels hus.” (Mattæus evangeliet 15:24.)

Jesus siger endvidere: “Derfor siger jeg jer, at Guds rige skal tages fra jer og gives til et folk der bærer dets frugter.” (Mattæus evangeliet 21:43)

Gud siger til Abraham: “Men hvad angår Ismael, har Jeg bønhørt dig; Jeg vil velsigne ham og gør ham frugtbar og give ham et overvættes talrigt afkom; tolv stammehøvdinger skal han avle og Jeg vil gøre ham til et stort folk. “ (1.mosebog 17:20)

Profeten Muhammed (fred og velsignelser være med ham) stammer fra Ismaels slægt. Se også Johannes evangeliet 16:7-14, hvor Jesus siger: “Dog jeg siger jer sandheden: det er bedst for jer, at jeg går bort. Hvis jeg ikke går, kommer Talsmanden ikke til jer; men når jeg går, vil jeg sende ham til jer. Og når han kommer, skal han overbevise verdenen om synd, retfærdighed og dom. Om synd: at de ikke tror mig. Om retfærdighed: at jeg går til Faderen og I ser mig ikke længere. Om dom: at denne verdens fyrste er dømt. Jeg har endnu meget at sige, men I kan ikke bære det nu. Men når han kommer, sandhedens Ånd, skal han vejlede jer i hele sandheden; thi han skal ikke tale af sig selv, men alt hvad han hører skal han sige, og det der kommer skal han forkynde jer. Han skal herliggøre mig; thi han skal tage af mit og forkynde jer det.”

Læg mærke til at Profeten Muhammed (fred og velsignelser være med ham) bliver omtalt som Talsmanden, Sandhedens Ånd og Verdens Fyrste Den originale græske oversættelse af disse ord er ét ord: Parakleet, som kan oversættes som advokat eller en, som rådgiver og vejleder andre, ligesom en Profet.

Se også Johannes evangeliet, 14:16. Her siger Jesus: “Og jeg vil bede Faderen og han skal give jer en anden Talsmand til evig tid.”

En sidste ting, som er interessant er, at det første budskab profeten Muhammed (fred og velsignelser være med ham) modtog, står også i bibelen. Se Esajas´ bog 29:11-12 hvor der står:

“Derfor er ethvert syn blevet jer som ordene i en forseglet bog; giver man den til én, som ikke kan læse, og siger: “Læs!” så svarer han: “Jeg kan ikke, den er jo forseglet” og giver man den til én, som ikke kan læse, og siger “Læs!” så svarer han “Jeg kan ikke læse”.

Profeten Muhammed (fred og velsignelser være med ham) var analfabet.
Top Svar Citer
annonce
Side 10 af 34 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 ... 33 34 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nyheder fra Religion.dk