annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15696883
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383021
Et andet syn 1992443
Åndelig Føde 1527744
Jesu ord 1523947
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 436 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: Lyser på vej

Profeten Muhammed i Biblen

Hvad siger bibelen om Profeten Muhammed (fred og velsignelser være med ham)? Faktisk en hel del. Ligesom der, i jødernes bog, “Toraen” (det gamle testamente), var profetier om Jesus (fred være med ham) og andre profeter, anerkendte jøderne ikke Jesus som profet og det gør de stadigvæk ikke. Jesus blev sendt af Gud for at retlede jøderne, som på det tidspunkt havde skubbet tilbedelsen af Gud i baggrunden til fordel for detaljer i loven, Talmuds bøger, som er kommentarer til jødisk lov og beviser på dette.

Jesus havde altså ingen intentioner om at starte en ny religion. Han siger i øvrigt: “Tro ikke jeg er kommet for at nedbryde loven eller profeterne; jeg er ikke kommet for at nedbryde men for at fuldkomme.” (Mattæus evangeliet 5:17) “For jeg er ikke sendt til andre end de fortabte får af Israels hus.” (Mattæus evangeliet 15:24.)

Jesus siger endvidere: “Derfor siger jeg jer, at Guds rige skal tages fra jer og gives til et folk der bærer dets frugter.” (Mattæus evangeliet 21:43)

Gud siger til Abraham: “Men hvad angår Ismael, har Jeg bønhørt dig; Jeg vil velsigne ham og gør ham frugtbar og give ham et overvættes talrigt afkom; tolv stammehøvdinger skal han avle og Jeg vil gøre ham til et stort folk. “ (1.mosebog 17:20)

Profeten Muhammed (fred og velsignelser være med ham) stammer fra Ismaels slægt. Se også Johannes evangeliet 16:7-14, hvor Jesus siger: “Dog jeg siger jer sandheden: det er bedst for jer, at jeg går bort. Hvis jeg ikke går, kommer Talsmanden ikke til jer; men når jeg går, vil jeg sende ham til jer. Og når han kommer, skal han overbevise verdenen om synd, retfærdighed og dom. Om synd: at de ikke tror mig. Om retfærdighed: at jeg går til Faderen og I ser mig ikke længere. Om dom: at denne verdens fyrste er dømt. Jeg har endnu meget at sige, men I kan ikke bære det nu. Men når han kommer, sandhedens Ånd, skal han vejlede jer i hele sandheden; thi han skal ikke tale af sig selv, men alt hvad han hører skal han sige, og det der kommer skal han forkynde jer. Han skal herliggøre mig; thi han skal tage af mit og forkynde jer det.”

Læg mærke til at Profeten Muhammed (fred og velsignelser være med ham) bliver omtalt som Talsmanden, Sandhedens Ånd og Verdens Fyrste Den originale græske oversættelse af disse ord er ét ord: Parakleet, som kan oversættes som advokat eller en, som rådgiver og vejleder andre, ligesom en Profet.

Se også Johannes evangeliet, 14:16. Her siger Jesus: “Og jeg vil bede Faderen og han skal give jer en anden Talsmand til evig tid.”

En sidste ting, som er interessant er, at det første budskab profeten Muhammed (fred og velsignelser være med ham) modtog, står også i bibelen. Se Esajas´ bog 29:11-12 hvor der står:

“Derfor er ethvert syn blevet jer som ordene i en forseglet bog; giver man den til én, som ikke kan læse, og siger: “Læs!” så svarer han: “Jeg kan ikke, den er jo forseglet” og giver man den til én, som ikke kan læse, og siger “Læs!” så svarer han “Jeg kan ikke læse”.

Profeten Muhammed (fred og velsignelser være med ham) var analfabet.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
26/04/2024 12:57
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Beboer på Christiania tjente 20 million..
26/04/2024 14:32
Brasiliansk fodboldlegende stopper lands..
26/04/2024 14:19
Politiet ophæver afspærringer ved Øst..
26/04/2024 13:31
Kinesiske Temu er den tredjemest populæ..
26/04/2024 13:00
Flere lægers telefonsystemer ramt af st..
26/04/2024 12:27
Nyheder fra Religion.dk