annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 31 af 49 < 1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 48 49 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25435 - 09/05/2018 18:58 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Jeg har i øvrigt ikke noget "forskruet enøjet had til kristendommen", jeg elsker dens gode sider, men jeg er ikke blind for dens råddenskab.


Du er fuldstændig blind for din egen råddenskab mand

jeg elsker dens gode sider

Ha ha LOL

Her afslørede du dig selv

Kristendommen siger ikke dig noget, du siger tværtimoden kristendommen alt

Du behøver ikke Guds Kærlighed Kristus, du behøver ikke møde Gud som sådan






Fåg da hvad har jeg ikke rodet mig ud i ved at debattere med dig

Jeg troede du var seriøs

Men du er selvoptaget og selvglad, narcissistisk forstyrret i en sjælden grad og du er rævesnu med masser af skjult gemt væk ondskab

Hvor alle samtaler med dig har et mål, at vi sluttelig skal ende op i en stor betagelse af hvor frelst og fejlfri du er

Nej hvor du vender og drejer, fordrejer tingene og før man har set sig om er man havnet i din inkvisition og du får fremstillet din modpart i et forfærdeligt lys

Noget der bor i dig, og var der allerede da man indledte en samtale med dig


Alt foregår ud fra dit altomfattende hellige synkretistiske system, der er opstået ud fra dit bundløse had til nogen

Der grunder i selvhad selvforagt og selvforkastelse som stammer fra dit umenneskelige system der er fyldt med kærlighed til alt andet end dig selv og ja dermed andre mennesker

Du er i bund og grund "anti kristelig" af værste skuffe

En slange forklædt som en engel eller en slange klædt ind i verdensfjern tågesnak om kærlighed

SÅDAN går det når man vil frelse sig selv, det ender galt

Det er "anti kristeligt" ikke at ville indrømme at man behøver Guds Kærlighed Kristus, som kristne vi behøver Gud som sådan
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25436 - 09/05/2018 20:31 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Så er det jo, jeg får brug for Paulus - til min næstekærlighed - også til ham, der kalder sig Hanskrist blinker :
Citat:
Kærligheden er tålmodig, kærligheden er mild, den misunder ikke, kærligheden praler ikke, bilder sig ikke noget ind. Den gør intet usømmeligt, søger ikke sit eget, hidser sig ikke op, bærer ikke nag. Den finder ikke sin glæde i uretten, men glæder sig ved sandheden. Den tåler alt, tror alt, håber alt, udholder alt.
Her er ham, der kalder sig Hanskrist, jo langt, langt foran mig blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#25445 - 10/05/2018 11:08 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Eftertanke:
Når jeg ser på gårdagens dialog mellem Hanskrist og mig, er det jo tydeligt, at jeg har fået hidset Hanskrist op til kogepunktet - uanset at dét, jeg forgæves søgte, jo blot var klarhed.
Jeg er ikke rigtig klar over, hvordan det er gået til, men det er jo tydeligt, at denne dialog ikke var frugtbar - og det beklager jeg.

For mig gav det dog lidt "frugt", derved at Paulus' ord om kærligheden - som jeg jo godt kendte - nu viste en dybde, som jeg ikke før havde bemærket.

Så når jeg vender tilbage til denne tråds hovedemne: Mennesket og verden, er det nu endnu mere tydeligt for mig, at kristendommen har to "juveler" i sit indhold: Kærlighed og barmhjertighed heart

Ak ja - kunne vi blot nøjes med dét - og slippe for de mange dogmer om dommedag, synd og fortabelse, evigt liv og en masse mere - så tror jeg, at budskabet kunne være globalt inspirerende engel

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#25500 - 19/05/2018 16:05 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Mer eftertanke:

Når jeg ser tilbage på de ca. 10 år, jeg har deltaget her på Trosfrihed.dk, bliver det klart for mig, at både debatter og det at søge at udtrykke egne tanker, følelser, fornemmelser og intuitioner har været inspirerende og har hjulpet mig til - synes jeg - et klarere syn på de forskellige religioner samt agnosticisme og ateisme.

Jeg befinder mig så nu dér, hvor jeg afviser ateisme som negativ og indholdsløs, hvor agnosticisme ikke er meget bedre, og hvor jeg afviser alle religionernes talrige dogmer.

Ateismen siger nej til alt religiøst, men har ikke noget andet at sætte i stedet.
Agnosticismen siger i stedet ved ikke, hvad jo ikke er meget bedre.
Religionernes mange forskellige dogmer opfatter jeg, som ”billig snak” – vel nærmest blasfemi! – i forhold til, hvad jeg kunne kalde den egentlige sandhed om verden – den sandhed, som jeg ikke tror, noget menneske kan se, og hvorom sufien Rumi skrev:
Citat:
Denne flygtige verden er et tegn på sandhedens mirakel,
Men selvsamme tegn er et slør, der skjuler de evige sandheder.
Det betyder så ikke for mig, at jeg kasserer alle religioner totalt – som ateisterne jo gør – men det betyder, at jeg godt kan ”finde guldkorn” i de mange religioner.

I buddhismen finder jeg et budskab om en vej til indre harmoni i eget forhold til verden.
Hinduismen kan jeg ikke overskue.
I jødedommen – den mosaiske tro – ser jeg en stammereligion, der primært giver moralske leveregler.
I den muslimske religion, islam, finder jeg den allerstørste ydmyghed overfor en stærkt dogmatisk præget skaberskikkelse.
I sufismen finder jeg kærlighed og tolerance.
Og i kristendommen finder jeg budskabet om kærlighed.
Og så er der alle de religioner, som jeg ikke ved noget om.

Det er så her min ønskedrøm er:
Citat:
at dogmer og ritualer bliver et fuldstændig frit personligt valg – hævet over debat og pression
og
at det fælles for mennesker på denne klode bliver ydmyg kærlighed til alt værende – og til hvad der måtte være bag - og i - det værende.
Man kunne måske kalde det global og metaglobal ydmyg kærlighed – eller blot på jævnt dansk – jordisk og overjordisk ydmyg kærlighed til alt værende.

Dét kunne vel egentlig ikke være særlig provokerende for os ca. 7 milliarder mennesker? blinker
Og tænk hvis det blev virkelighed:
Med kærlighed og tolerance som grundholdning ville vi mennesker kunne give hinanden og vore omgivelser – ja hele kloden – det bedst mulige liv.
Kærlighed er ikke straf, hævn og bekæmpelse.
Kærlighed er omsorg, tilgivelse og støtte.

heart
Og der ville være masser af plads til alskens idéer om Gud, dommedag, nirvana, det evige liv o.m.m.m. – så længe det blot ikke udarter til tvang.
Paradis på Jorden engel

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#25504 - 19/05/2018 17:54 Ja tænk hvis ... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Arne: Og tænk hvis det blev virkelighed:
Med kærlighed og tolerance som grundholdning ville vi mennesker kunne give hinanden og vore omgivelser – ja hele kloden – det bedst mulige liv.
Kærlighed er ikke straf, hævn og bekæmpelse.
Kærlighed er omsorg, tilgivelse og støtte.


SVAR: Jeg savner stadig noget info om, hvordan du forestiller dig, dette kunne blive en realitet?

Jeg syntes jo, det lyder urealistisk, når jeg ved, hvad hvordan mennesker kan være.



¨¨¨¨
Top Svar Citer
annonce
Side 31 af 49 < 1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 48 49 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk