annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
0 registrerede 348 gæster og 27 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 30 af 49 < 1 2 ... 28 29 30 31 32 ... 48 49 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25427 - 09/05/2018 15:29 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Du skriver:
Citat:
Du tager jo fuldstændig over nu

Og skriver præcist som du lyster om mig og jeg vil ikke bruge min tid på at skulle forsvare mig imod hvad du nu skriver af rent ud sagt vrøvl både om mig og den der Paulus diskurs om vores væren i Kristus, de nye skabninger vi er i KRISTUS.
Mit svar:
Næh - hvis jeg skrev præcis, som jeg lyster, ville du se noget ganske andet!
Det, jeg - så ordentligt og så redeligt, som kan - skriver om din form for kristendom, er, hvad jeg har opfattet fra dine udtalelser, og som jeg søger bekræftet eller korrigeret.
Og du kan godt glemme "at give mig lektier for" - jeg er ikke din ydmyge knælende discipel - i stedet for at du selv udtrykker dig klart og tydeligt blinker
Det sidste ser det jo så ud til, at du ikke magter - og det er jo trist trist

Og når du skriver:
Citat:
Jeg har brug for bare lidt saglig faglighed, nøgternhed og objektivitet fra din side Arne, for jeg vil ikke ind i at skulle forsvare mig imod dine gisninger og subjektivisme såvidt sagen.
så er mit svar, at hvis du selv leverede "lidt saglig faglighed, nøgternhed og objektivitet", så havde jeg ikke behøvet at gætte om, hvor du egentlig står.

Arne cool
P.S.: Når jeg så også ser vores dialog i synsvinklen: kristendommen - vi mennesker - verden, så skyldes det jo, at netop dét er, hvad denne tråd er tiltænkt at fokusere på blinker
Top Svar Citer
#25429 - 09/05/2018 16:26 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Det her er det mest groteske jeg har mødt i min tid på debatten.

Hold nu fast folkens

Vi har Arne der ihvertfald giver udtryk for at han gerne vil forstå den Paulinske KristusMystik diskurs, vores væren i Kristus og de nye skabninger vi er i KRISTUS.

Fint nok, jeg har forsøgt, siden han meget specifikt udtrykte at denne Paulinske diskurs ville han gerne forstå, at forklare Arne det.

Vi opdagede begge at det ikke ville lykkes, Arne bed ikke på noget som helst af hvad jeg skrev, ingen ydmyghed overhovedet.

Jeg måtte erkende det ikke ville lykkes mig.

Men der er stadig muligheden for noget så såre simpelt som at række frem efter Nye Testamente og læse Paulus brevene, hvor denne diskurs ene og alene stammer fra, vi har den ikke andre steder fra.

Det nægter Arne, hvorfor jeg siger at han jo så ikke kan betragtes som værende seriøs i den her sag.

Men efter bare en meget tilfældig google søgning på emnet er Arne pludselig ekspert og driver mig rundt i manegen, vikler mig ind i hans forvirrede tågesnak der taler om alt muligt uvedkommende denne sag og pludselig skal jeg sidde og forsvare mig.

-0-0-0-0-

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, jeg fattes ord

manden må være GAL

Eller ligeglad med alt, et desperat menneske, der nægter at ville studere og undersøge det han gerne vil forstå

Han anede ikke at den gennemgående diskurs hos Paulus drejer sig om vores væren i Kristus, de nye skabninger vi er i KRISTUS. Manden er total blank på Nye Testamentes Paulus breve.

Men en eneste google søgning (fuldstændig tilfældigt) og Arne sprang ud som ekspert.

Det her strider imod alt jeg har lært

Det er så forkert en indstilling til alting

Med Arne's indstilling her den sidste respekt for hvad der er op og ned i en sag er forsvundet

Hvis vi ikke forudsætter denne respekt (hos hinanden indbyrdes) kan vi slet ikke debattere med hinanden, jo det kan vi tilsyneladende godt, det går jo glimrende for Arne, men det giver ingen mening længere hvad der skrives.

Arne's intellektuelle integritet er ikke eksisterende

Fåg det er sygt og under niveau

-0-0-0-0-

Det er overhovedet ikke et spørgsmål om at du skal være min knælende disciple elev i den her sag,

Det drejer sig alene om

Ønsker du at forstå den Paulinske diskurs, KristusMystik, vores væren i Kristus og de nye skabninger vi er i KRISTUS?


?

Det kan godt være du ønsker det

Men du råder så tilsyneladende ikke over den mentale energi der skal til

Såvel som den rigtige indstilling til at ville lære noget (studere en sag) og blive klogere


Så din intellektuelle dovenskab kædet sammen med din samvittighedsløse og respektløse omgang hvad der er op og ned i en sag

Står dig i vejen for dit ønske (om du nogensinde har haft det ønske, virkelig ønsket at forstå det, jeg tvivler efter de her nedslående erfaringer jeg har gjort med dig)

Du er en pjatrøv Arne, siger vi i vestjylland, hvilket betyder at man ikke kan eller skal tage manden seriøs

Han er blevet et vrøvlehoved og en brokrøv der kun gider høre på sig selv, er et andet godt vestjysk udtryk for hvornår et menneske er udenfor pædagogisk rækkevidde

og at nu er tiden kommet til at slippe manden og ikke længere tage ham seriøs
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25430 - 09/05/2018 17:36 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver:
Citat:
Ønsker du at forstå den Paulinske diskurs, KristusMystik, vores væren i Kristus og de nye skabninger vi er i KRISTUS?
Mit svar:
Denne "diskurs" udlægges tydeligvis på flere forskellige måder - som jeg jo har vist - bl.a. med Paulus' budskab om kærlighed - så dét, jeg efterlyser, er din "diskurs" - som du endnu ikke har formået at udtrykke på almindeligt dansk, sådan at du er umiddelbart forståelig for almindelige mennesker, som mig.

Og hvor meget du end udspyr af hånende personfnidder, kan du jo ikke løbe fra denne din manglende formåen blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#25432 - 09/05/2018 18:09 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Denne "diskurs" udlægges tydeligvis på flere forskellige måder - som jeg jo har vist - bl.a. med Paulus' budskab om kærlighed - så dét, jeg efterlyser, er din "diskurs" - som du endnu ikke har formået at udtrykke på almindeligt dansk


Vrøvl, du har ikke påvist noget som helst mand

Du har ikke fattet en meter af noget

Du aner ikke hvad du taler om

Du kan jo påstå alt om mig, hvilket du også gør

Påstå du har fundet en anden forståelse end min, her er der to ting at sige:

1):

du har ikke villet lytte til hvad jeg har skrevet

2):

efter en vilkårlig Google søgning (uden du overhovedet har kendskab til Paulus på området) tror du straks at nu har du forstået tingene og at hvad jeg har sagt er i modstrid med hvad der står i 1 Kor 13


-0-0-0-

Du er en ondsindet mand

Du er en ræv, men ikke nok med det, du er også ondsindet.

Og jeg har lidt ondt af dig

Og er ved at brække mig over dit forskruede enøjede had til kristendommen og når du så får det kædet sammen med min person da bliver du modbydelig


Igen du ligner Simon og Bjørn, jeres enøjede fanatisme og forskruede fremstillinger kristendommen, gør Dawkins til et yderst behageligt selskab at være i

Intet er mere rædselsfuldt end jeres kulturradikalisme fra midten af forrige århundrede

Had had had had had af et godt heart

Dækker over jeres selvhad og selvforagt

I trænger til terapi

Michael Falch jeg elsker dig fordi du viser mig der findes et alternativ til typer som arne bjørn og simon

Der er et alternativ til al dette had af et godt heart (der dækker over selvhad selvforagt og selvforkastelse) og det er kærlighed, en kærlighed der er så stor at I opdager I selv også er omfattet heraf.

Igen jeg elsker Michael Falch, han har det mod I ikke endnu har udvist at I skulle være i besiddelse af

Han er ude over selvhad, selvforagten og selvforkastelsen som I lider under fordi I ikke tør den kærlighed der også omfatter jer selv

Den dag du når derind Arne vil dit behov for at skrive om kristendommen som du gør være hørt op


-0-0-0-0-

dit had til kirken (folkekirken) og kristendommen generelt er en kendt sag, man skal ikke søge meget i dine gamle indlæg og det vælter ud fra dig af

Når du så får mig slået i hartkorn hermed så farer du pludselig løs på mig frem for at lytte til hvad jeg skriver,

din modvilje og onde vilje tager så meget magten fra dig at du er helt ude af stand til at lytte til hvad jeg skriver

Dette har jeg set gentage sig flere gange nu i debat med dig

Pludselig gør du dig selv så frelst og det vælter ud med denne din evindelige samme had til kristendommen fra gammel tid der dog skal inkluderer alle os nuværende mennesker

At du ikke føler dig inkluderet og elsket får dig til at skabe dig som et lille barn

Og hele dit synkretistiske rodebutik til folkekirken dækker alene over dit had til andre mennesker og din tro på at du sørme er et mennesker der skiller sig rigtig meget ud fra de forfærdelige kristne,

Fåg en konstruktion du har lavet for at få luft for hvor meget mørke og had der bor i dig
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25433 - 09/05/2018 18:49 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Citat:
Vrøvl, du har ikke påvist noget som helst mand
Mit svar:
Det hævder jeg heller ikke, men jeg har fundet to andre udlægninger - som endda er forståelige - end din af "at være i Kristus", nemlig denne og dette, hvor den sidstnævnte bl.a. peger på kærlighedbudskabet fra Paulus.
Disse to har kunnet forklare sig - du kan tydeligvis ikke - og du undviger at tage stilling til dem, ligesom du her også undviger at tage stilling til Paulus.

Jeg er stadig interesseret i din udlægning, men hvis du ikke kan uddrage og præsentere essensen af alle de skrifter, du peger på - og af din egen inspiration - så svinder din troværdighed i mine øjne.

Jeg har i øvrigt ikke noget "forskruet enøjet had til kristendommen", jeg elsker dens gode sider, men jeg er ikke blind for dens råddenskab.

Din nedgørende personfnidder - rettet mod mig - siger mig et og andet om karakteren af din "kristelighed" og din paulinske kærlighed.
Det vil jeg dog holde for mig selv.
Der er allerede rigeligt med svineri her, hvor hensigten jo var at inspirere - gensidigt blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 30 af 49 < 1 2 ... 28 29 30 31 32 ... 48 49 >


Seneste indlæg
Til papirkurven?
af ABC
19/04/2024 23:57
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Nyheder fra Religion.dk