0
registrerede
159
gæster og
290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Mennesket og verden
|
Hej Hanskrist. Du skriver:
Du tager jo fuldstændig over nu
Og skriver præcist som du lyster om mig og jeg vil ikke bruge min tid på at skulle forsvare mig imod hvad du nu skriver af rent ud sagt vrøvl både om mig og den der Paulus diskurs om vores væren i Kristus, de nye skabninger vi er i KRISTUS. Mit svar: Næh - hvis jeg skrev præcis, som jeg lyster, ville du se noget ganske andet! Det, jeg - så ordentligt og så redeligt, som kan - skriver om din form for kristendom, er, hvad jeg har opfattet fra dine udtalelser, og som jeg søger bekræftet eller korrigeret. Og du kan godt glemme "at give mig lektier for" - jeg er ikke din ydmyge knælende discipel - i stedet for at du selv udtrykker dig klart og tydeligt  Det sidste ser det jo så ud til, at du ikke magter - og det er jo trist
Og når du skriver:
Jeg har brug for bare lidt saglig faglighed, nøgternhed og objektivitet fra din side Arne, for jeg vil ikke ind i at skulle forsvare mig imod dine gisninger og subjektivisme såvidt sagen. så er mit svar, at hvis du selv leverede "lidt saglig faglighed, nøgternhed og objektivitet", så havde jeg ikke behøvet at gætte om, hvor du egentlig står.
Arne  P.S.: Når jeg så også ser vores dialog i synsvinklen: kristendommen - vi mennesker - verden, så skyldes det jo, at netop dét er, hvad denne tråd er tiltænkt at fokusere på
|
|
|
|