1
registreret Arne Thomsen
133
gæster og
324
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Mennesket og verden
|
Vrøvl, du har ikke påvist noget som helst mand Mit svar: Det hævder jeg heller ikke, men jeg har fundet to andre udlægninger - som endda er forståelige - end din af "at være i Kristus", nemlig denne og dette, hvor den sidstnævnte bl.a. peger på kærlighedbudskabet fra Paulus. Disse to har kunnet forklare sig - du kan tydeligvis ikke - og du undviger at tage stilling til dem, ligesom du her også undviger at tage stilling til Paulus.
Jeg er stadig interesseret i din udlægning, men hvis du ikke kan uddrage og præsentere essensen af alle de skrifter, du peger på - og af din egen inspiration - så svinder din troværdighed i mine øjne.
Jeg har i øvrigt ikke noget "forskruet enøjet had til kristendommen", jeg elsker dens gode sider, men jeg er ikke blind for dens råddenskab.
Din nedgørende personfnidder - rettet mod mig - siger mig et og andet om karakteren af din "kristelighed" og din paulinske kærlighed. Det vil jeg dog holde for mig selv. Der er allerede rigeligt med svineri her, hvor hensigten jo var at inspirere - gensidigt 
Arne
|
|
|
|