annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 198 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mennesket og verden

Det her er det mest groteske jeg har mødt i min tid på debatten.

Hold nu fast folkens

Vi har Arne der ihvertfald giver udtryk for at han gerne vil forstå den Paulinske KristusMystik diskurs, vores væren i Kristus og de nye skabninger vi er i KRISTUS.

Fint nok, jeg har forsøgt, siden han meget specifikt udtrykte at denne Paulinske diskurs ville han gerne forstå, at forklare Arne det.

Vi opdagede begge at det ikke ville lykkes, Arne bed ikke på noget som helst af hvad jeg skrev, ingen ydmyghed overhovedet.

Jeg måtte erkende det ikke ville lykkes mig.

Men der er stadig muligheden for noget så såre simpelt som at række frem efter Nye Testamente og læse Paulus brevene, hvor denne diskurs ene og alene stammer fra, vi har den ikke andre steder fra.

Det nægter Arne, hvorfor jeg siger at han jo så ikke kan betragtes som værende seriøs i den her sag.

Men efter bare en meget tilfældig google søgning på emnet er Arne pludselig ekspert og driver mig rundt i manegen, vikler mig ind i hans forvirrede tågesnak der taler om alt muligt uvedkommende denne sag og pludselig skal jeg sidde og forsvare mig.

-0-0-0-0-

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, jeg fattes ord

manden må være GAL

Eller ligeglad med alt, et desperat menneske, der nægter at ville studere og undersøge det han gerne vil forstå

Han anede ikke at den gennemgående diskurs hos Paulus drejer sig om vores væren i Kristus, de nye skabninger vi er i KRISTUS. Manden er total blank på Nye Testamentes Paulus breve.

Men en eneste google søgning (fuldstændig tilfældigt) og Arne sprang ud som ekspert.

Det her strider imod alt jeg har lært

Det er så forkert en indstilling til alting

Med Arne's indstilling her den sidste respekt for hvad der er op og ned i en sag er forsvundet

Hvis vi ikke forudsætter denne respekt (hos hinanden indbyrdes) kan vi slet ikke debattere med hinanden, jo det kan vi tilsyneladende godt, det går jo glimrende for Arne, men det giver ingen mening længere hvad der skrives.

Arne's intellektuelle integritet er ikke eksisterende

Fåg det er sygt og under niveau

-0-0-0-0-

Det er overhovedet ikke et spørgsmål om at du skal være min knælende disciple elev i den her sag,

Det drejer sig alene om

Ønsker du at forstå den Paulinske diskurs, KristusMystik, vores væren i Kristus og de nye skabninger vi er i KRISTUS?

?

Det kan godt være du ønsker det

Men du råder så tilsyneladende ikke over den mentale energi der skal til

Såvel som den rigtige indstilling til at ville lære noget (studere en sag) og blive klogere

Så din intellektuelle dovenskab kædet sammen med din samvittighedsløse og respektløse omgang hvad der er op og ned i en sag

Står dig i vejen for dit ønske (om du nogensinde har haft det ønske, virkelig ønsket at forstå det, jeg tvivler efter de her nedslående erfaringer jeg har gjort med dig)

Du er en pjatrøv Arne, siger vi i vestjylland, hvilket betyder at man ikke kan eller skal tage manden seriøs

Han er blevet et vrøvlehoved og en brokrøv der kun gider høre på sig selv, er et andet godt vestjysk udtryk for hvornår et menneske er udenfor pædagogisk rækkevidde

og at nu er tiden kommet til at slippe manden og ikke længere tage ham seriøs
Seneste indlæg
Troens frihed
af Arne Thomsen
02/06/2025 13:26
Hvad sker der i disse dage?
af somo
02/06/2025 08:12
Misforståelsen
af somo
26/05/2025 10:06
Religioner globalt set
af Arne Thomsen
22/05/2025 19:22
Lys
af Hanskrist
18/04/2025 04:14
Nyheder fra DR
Tysk eks-udenrigsminister valgt til FN-t..
02/06/2025 18:25
Får bøde for ikke at beskytte 100.000 ..
02/06/2025 17:42
Flere alvorlige sager på stort nordjysk..
02/06/2025 16:53
Mette Frederiksen lykønsker ny polsk pr..
02/06/2025 16:40
Afvisning af asylansøgere ved Tysklands..
02/06/2025 16:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Kristeligt Dagblad mener: Ukraines drone..
02/06/2025 17:00
Kirkeordfører: Vi skal sikre, at kirken..
Jimmy Froberg er kronisk syg, men giver ..
Forældre: Grænseoverskridende, at otte..
Nogle bliver aldrig afklarede om orgando..
02/06/2025 16:15