annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Anholdelsen i haven
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 482 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 72 af 130 < 1 2 ... 70 71 72 73 74 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25179 - 22/04/2018 16:10 Re: Lidt strøtanker ... [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hørt i sandkassen:

Hønsemand: - jeg burde lade være med at lege med dig, broder Thomas er også holdt op!
Lægprædikanten: - hvorfor strider det du skriver, altid imod dine handlinger?
Hønsemand: - mit kristne vægelsind ku’ du lære meget af; hvorfor ka’ du ikke bare mene det samme som mig, vi brødre elsker jo hinanden?
Lægprædikanten: - jeg er meningsløs, jeg elsker kun verdens væren; men lad nu ikke det påvirke dit kristne vægelsind…
Hønsemand: - æv bæv, jeg ka’ bare tisse længere end dig!
Lægprædikanten: - min tissemand er større end din, et forspring der må med i regnestykket…
Hønsemand: - ska’ vi nu ikke være kærlige, broder, hva med at tisse over kors?


mvh
Simon
Top Svar Citer
#25180 - 22/04/2018 21:34 Re: Lidt strøtanker ... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900

Præsteskabet er et himmelsk præsteskab.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨


#25163 - 20/04/2018 00:55
Citat:
Citat:
De får et himmelsk liv – kød og blod kan ikke arve guds himmelske rige.
Arne: Det er ikke blevet kommenteret, og jeg er ikke godt nok inde i dette, men det er du vist

Men det siger jeg jer, brødre: Kød og blod kan ikke arve Guds rige, og det forgængelige arver ikke det uforgængelige. Se, jeg siger jer en hemmelighed: Vi skal ikke alle sove hen, men vi skal alle forvandles, i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles. For dette forgængelige skal iklædes uforgængelighed, og dette dødelige skal iklædes udødelighed. Og når dette forgængelige har iklædt sig uforgængelighed og dette dødelige iklædt sig udødelighed, da vil det ord, der er skrevet, være opfyldt:
Døden er opslugt og besejret.
Død, hvor er din sejr?
Død, hvor er din brod?
Dødens brod er synden, og syndens kraft er loven. Men Gud ske tak, som giver os sejren ved vor Herre Jesus Kristus!

1 Korinther 15:50-56

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

#25163 - 20/04/2018 00:55
Citat:
Arne: Kan du overtales til at forklare især ordene:

Citat:
Præsteskabet bliver først tildelt arvingerne - de helllige - som Jesus indgik/indgår en pagt med ved sit blod, hvis de som Paulus skriver, vinder sejrskransen.


Jesus indgik en pagt ved sit blod,
Ligeså tog han bægeret efter måltidet og sagde: »Dette bæger er den nye pagt ved mit blod, som udgydes for jer.
Lukas 22:20

Den nye pagt indgik Jesus med de trofaste disciple ved påskemåltidet.

Pagten trådte i kraft på pinsedagen, hvor disciplene blev salvet med hellig ånd som bevis på, at Jesus var opstået til et himmelsk liv.

Denne pagt er også pagten om riget – det åndelige Israel - hvor de udvalgte og kaldede er blevet lovet et liv som konger og præster i himmelen sammen med Jesus.

Præsteskabet er gældende i 1000 år.

Hvilken stilling de derefter får ved jeg ikke, men da de er guds børn og ikke kan dø, vil der nok være andre opgaver til dem i tjenesten for gud og hans rige.

***

Arvingerne/Guds børn:
Men når vi er børn, er vi også arvinger, Guds arvinger og Kristi medarvinger, så sandt som vi lider med ham for også at herliggøres med ham. Romerne 8:17


De helllige:
Vær derfor årvågne, gør sindet rede, bind op om lænderne, og sæt alt jeres håb til den nåde, der gives jer, når Jesus Kristus åbenbares. Som lydige børn må I ikke tilpasse jer de lyster, som I før fulgte i jeres uvidenhed; men ligesom han, der har kaldet jer, er hellig, skal også I være hellige i hele jeres livsførelse, for der står skrevet: »I skal være hellige, for jeg er hellig.« 1 Peter 1:13-16


De åndssalvede:
Og den, som knytter både os og jer fast til Kristus, og som salvede os, er Gud, der også beseglede os og gav os Ånden som pant i vore hjerter. 2 Korinther 1:21-22


Præsteskabet:
Salig og hellig er den, der har del i den første opstandelse; dem har den anden død ingen magt over, men de skal være Guds og Kristi præster og være konger med ham i de tusind år. Johannes Åb. 20:6


Paulus/de salvede /vinder/sejrskransen:
Mit blod skal snart udgydes, og tiden er inde, da jeg skal bryde op. Jeg har stridt den gode strid, fuldført løbet og bevaret troen. Nu har jeg retfærdighedens sejrskrans i vente, som Herren, den retfærdige dommer, på den dag vil give mig – og ikke mig alene, men alle dem, som har glædet sig til hans tilsynekomst. 2 Timotheus 4:6-8

Den, der har øre, skal høre, hvad Ånden siger til menighederne. Den, der sejrer, skal ikke skades af den anden død. Johannes 2:11

Bibelcitater fra: http://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline

¨¨¨¨

Top Svar Citer
#25182 - 23/04/2018 17:18 Re: Lidt strøtanker ... [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Tak for at du gjorde dig ulejlighed med at finde citater fra Paulus, Lukas og Johannes om det aktuelle emne.

Jeg må nok hellere tilbageholde det indtryk, de gør på mig - så vi undgår, at nogle "går amok" blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#25183 - 23/04/2018 17:36 Re: Lidt strøtanker ... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Citat:
Jeg må nok hellere tilbageholde det indtryk, de gør på mig - så vi undgår, at nogle "går amok"


Du forstår stadig ikke noget af det hele Arne. Hvis Thomas og jeg vi bliver træt af dig er det fordi du ikke forholder dig til vores samtale og argumentation. At du ikke bryder dig om kristendommen er der så mange der ikke gør og det får vel næppe nogen kristne til at gå amok. Men håner du den kristne tro, kan jeg godt finde på at give dig tilbage af samme mønt og udstille hvad du selv står for, så du ligesom får øje på det tåbelige i den stil.


Disse bibelcitater giver overhovedet ingen mening (de fremføres ikke i deres kontekst) og så er de fremført i en ikke åndelig betydning som om bibelen er en slags facitliste der kan omstøde hvad vores forstand har grebet af de åndelige forhold (fx den tekst Thomas skrev). Og iøvrigt er der intet i de bibelcitater der fortæller at hvad Thomas skrev var noget vrøvl, så jeg forstår ikke hvorfor de er bragt, sådan sad jeg bagefter læsningen, målløs over den dybere mening med det indlæg. Sort snak er det.

At bruge bibelen på den måde strider imod alt hvad Paulus og hans breve står for og har lært os. Det er fuldstændig absurd. Som Paulus siger, vi skal lovsynge med vores forstand om tingene. Og det åndelige skal forstås på dets egne præmisser.


Og stadig er der intet i de bibelcitater der indikerer at hvad Thomas skrev var noget vrøvl.

Der er tværtimod noget der fortæller os når vi ser på de ledsagende kommentarer til disse bibelcitater at vi står overfor en bibelfundamentalist af JV tilsnit. Og sådan kan man altså ikke som kristen læse bibelen i bogstaveligste forstand og tro man ender op med noget der har at gøre med den kristne tro. Det er og bliver overtro og det stik modsatte af hvad Paulus og de første kristne forbandt troen med.


Er at tro (den kristne tro) ikke at tro det der står i Bibelen i bogstaveligste forstand og fra a til z, fra 1. Mosebog til og med Nye Testamente???

Nej!!!!!

Nej og atter nej, det har aldrig været dette nogensinde, men i kølvandet på reformationen opstod et kristent kætteri lig med bibelfundamentalismen. Disse er så forsat op i moderne tid, men ikke engang den lidt konservative katolske kirke vil godtage en sådan forståelse hvad troen dækker over. Iøvrigt har jeg forklaret igen igen igen igen hvad den kristne tro dækker over her i foråret, så der er ingen grund til at gentage dette.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25184 - 23/04/2018 17:55 Re: Lidt strøtanker ... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900

smiler

¨¨¨¨
Top Svar Citer
annonce
Side 72 af 130 < 1 2 ... 70 71 72 73 74 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Nyheder fra Religion.dk