annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Et kig ud af vinduet i Rødhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 193 gæster og 90 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 71 af 130 < 1 2 ... 69 70 71 72 73 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25174 - 22/04/2018 09:36 Re: Lidt strøtanker ... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7212
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.

Jeg skrev:
Citat:
Jeg respekterer din opfattelse, men deler den ikke - og undrer mig over dens passivitet.
Du svarer:
Citat:
"Undrer mig over dens passivitet"
Hvad mener du?
Mit svar:
Jeg mener, at din "i Kristus væren" tilsyneladende ikke fører dig til noget som helst andet end, hvad der for mig ligner "en svælgen i floskler og fraser" uden noget reelt indhold, uden nogen aktiv holdning til verden og tilværelsen, uden nogen "mening med dit liv".

Måske tager jeg fejl, men jeg har endnu ikke set noget om, hvad du vil her i verden.
For hvad betyder det egentlig, når du skriver: "liv med Gud i Kristus, er nok det mest potente, livfulde og aktive dramatiske dynamiske kreative religiøse liv vi religionshistorisk har kendskab til"?
Fører det til noget aktivt, eller er det blot "passiv nydelse"?

Når du skriver: "Det er da netop din Gud der er komplet passiv og dermed ligegyldig -", så "ryster jeg på hovedet", for det er da netop kærligheden, den gave at alt er til, der er invitationen til et liv i aktiv kærlighed til alt og alle.
Det giver i hvert fald for mig rigelig mening med mit liv.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#25175 - 22/04/2018 10:25 Re: Lidt strøtanker ... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Jeg burde gøre som Thomas, holde en pause fra dig af Arne

Du virker til overhovedet ikke at have deltaget her på debatten og på religionsdebatten i nu 15 år.

I alle disse 15 år er jeg blevet beskyldt for det stik modsatte af hvordan du her karakteriserer mit standpunkt.

Kræn-p og Michael har kritiseret min spiritualitet for at være alt for meget fyldt med aktivitet og kreativ ekstatisk virkelyst. Anne og Disciple og Flemming Vang har nydt det fordi denne meget aktive dynamiske kreative spiritualitet kunne de drage skøn nytte af til at gennemføre dagens mange gøremål.

Paulus er religionshistorisk verdenskendt for denne meget aktive dynamiske kreative karismatiske form for spiritualitet, der er så karakterstærk og derfor står bag vestens meget entreprenante personligheds dannelse frem for og i stor kontrast til Østens religiøsitet der er stik modsat.

På en måde giver det overhovedet ikke mening at debattere med dig Arne fordi du ikke har fulgt med her på debatten i de 15 år vi har været her. Nogle gange tænker jeg på hvad pokker har du lavet mens bølgerne gik højt her og på religionsdebatten.

Som du skrev ved flere lejligheder, jeg læser ikke HansKrist gør I andre det spurgte du engang.

Og ja de andre læste HansKrist og det skulle du også have gjort for så ville du aldrig have skrevet det her meningsløse sludder du skriver i dag.

Og det bliver da med det du skriver i dag tydeligt at du aldrig har læst Paulus. Og set i det lys at du vil forstå urkristendommen og du så ikke overhovedet er fortrolige med de Paulinske breve er jo ganske grotesk og latterligt.

Ingen fagfolk kan eller vil tage dig seriøs længere.

Du læser overhovedet ikke hvad andre skriver Arne (eller også gør du, men du magter ikke at forstå det du læser) vi så lige eksemplet med det Thomas havde skrevet, du kunne slet ikke tage imod og forstå hvad han skrev og lige med det indlæg du har skrevet her til mig i dag du afslører at du principielt slet ikke har forstået en hujende fis af hvad det er vi nu har drøftet med hinanden på de to debatter i 15 år.

-0-0-0-0-

Nogle gange har jeg siddet og rykket mig selv i håret over dig Arne mens jeg udbryder

"nej han kan ikke være så blank som det han skriver kunne tyde på"

"nej han kan ikke være så blank som det han skriver kunne tyde på"

"nej han kan ikke være så blank som det han skriver kunne tyde på"

Derfor har jeg beskyldt dig for at spille skuespil og af taktiske grunde fremstille dig selv som dum og total blank på det vi drøfter.

Men måske du er blank og tingene går hen over hovedet på dig uden at du får fat i noget som helst principielt i det vi drøfter. Men du skrev jo også at det Paulus skrev var noget sludder og sålænge det er sådan vil det være et alt for stort arbejde for mig at skulle forklare mit ståsted da alle de teologer min spiritualitet og tænkning bygger på også tager deres afsæt i Paulus og urkristendommen.


-0-0-0-0-

Det er under niveau

Skal jeg opgive mit niveau og forsøge at få dig til at forstå Arne

Nej ikke sålænge du ikke gider anstrenge dig for at sætte dig ind i andres synspunkter, du gider ikke engang læse et par kapitler af Paulus, du orker ikke at stoppe op og påskønne hvad Thomas havde skrevet og meditere over perspektiver og konsekvenserne af hvad han havde skrevet

Men du er meget glad for dig selv og at formulere hvad du mener, jamen så er det den vej du skal gå Arne
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25176 - 22/04/2018 11:18 Re: Lidt strøtanker ... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7212
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.

Du stillede mig et spørgsmål - om hvad jeg mente med din "passivitet".

Jeg svarede, men du "kryber udenom" og forholder det overhovedet ikke til mit svar.

Her, hvor vi er, hedder det trosfrihed - ikke tros-tvang.

Du gentager i det uendelige din lovprisning af din aktive Gud via din "i Kristus væren" - men hvad der kommer ud af det?
Intet svar!

Det er det billede, jeg får af dig - igen og igen - og når jeg peger på det, viger du udenom - ligesom Thomas blinker

Arne cool
Dit personfnidder er gået direkte i affaldsspanden blinker
Top Svar Citer
#25177 - 22/04/2018 11:33 Re: Lidt strøtanker ... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Du vrøvler Arne

Selv i dag har jeg forklaret hvad der kommer ud af det og ja jeg har gjort det i 15 år og fået skæld ud for at have for meget af det du siger du ikke finder jeg har med. Så det giver ikke god mening at drøfte med dig.

Du er selvoptaget mand, så forfølg nu det forhold at du kun kan høre dig selv

Skriv om dig selv

Gang på gang, uanset hvad vi drøfter så havner vi i din intetsigende snak om at verden er og abstrakt kærlighed til at verden er.


PS:

Det billede du får af mig har intet at gøre med hvad jeg har skrevet nu igennem 15 år, og du har jo haft ret i hvad du har skrevet utallige gange at du simpelthen ikke forstår hvad jeg skriver

og i dag har du demonstreret dette i al sin tydelighed

Forfølg nu at du er selvoptaget og kun kan koncentrere dig om dig selv

Du magter ikke at sætte dig ind i et kapitel af Paulus, du magtede ikke at sætte dig ind i hvad Thomas skrev forleden dag (og i 15 år har du haft mine skriverier og du har ikke magtet at forstå bare et minimum heraf) Og så giver det ingen mening at drøfte med dig Arne.


Igen:

Du lever i dig selv Arne og dine egne tanker

Den anstrengelse det er at:

1): sætte sig ind i et kapitel af Paulus

2): Eller hvad Thomas skrev forleden

3): Eller hvad jeg skriver

Denne anstrengelse kan du ikke opbyde længere, du har simpelthen ikke til din rådighed disse mentale kræfter der skal til at gøre denne øvelse

som iøvrigt er det eneste der gør en debat interessant at modparten kan sætte sig ind i andres synspunkter og følge deres argumenter uden at være enig nødvendigvis.


Men du er jo også meget selvglad og selvtilfreds, så hvad er problemet, forfølg dog dig selv, når du er så glad for det du har at byde på

og jeg mener det (du tror jeg håner dig når jeg skriver sådan, men nej jeg mener det, for det er det bedste du kan gøre som tingene fungerer for dig i øjeblikket)

Jeg vil da heller ikke udelukke at jeg selv en dag får det sådan at jeg kun gider beskæftige mig med mine egne tanker om tingene. Og er det så dårligt??? Det er da altid noget at du trods alt har det sådan Arne, meget værre ville det da være hvis du slet ikke kunne tænke og formulere dig

Så udnyt nu din selvkredsen!!!
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25178 - 22/04/2018 13:14 Re: Lidt strøtanker ... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7212
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.

Jeg har - nok mere end nogen anden - måske bortset fra nogle fortidige deltagere, du ofte nævner - anstrengt mig for at forstå dig, og jeg har måttet indrømme, at det ikke er lykkedes.

Og når jeg så spørger, hvad din "i Kristus-væren" fører dig til, så svarer du ikke, så har du ikke andet at komme med end nedgørende personfnidder rettet mod mig.

Er det, hvad din "i Kristus-væren" fører dig til, så betakker jeg mig.

M.v.h. Arne cool
Top Svar Citer
annonce
Side 71 af 130 < 1 2 ... 69 70 71 72 73 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Sådan påvirker skibsbrand togtrafikken..
30/04/2024 18:03
Biden kritiserer 'antisemitisk retorik' ..
30/04/2024 17:32
Kritiske Nyborg-forældre til politikere..
30/04/2024 17:05
Mette Frederiksen starter 1. maj i Hader..
30/04/2024 17:03
Dommer giver Trump en bøde for at udtal..
30/04/2024 16:32
Nyheder fra Religion.dk