annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15902278
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2401217
Et andet syn 2005367
Åndelig Føde 1611059
Jesu ord 1535305
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 387 gæster og 77 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lidt strøtanker ...

Jeg burde gøre som Thomas, holde en pause fra dig af Arne

Du virker til overhovedet ikke at have deltaget her på debatten og på religionsdebatten i nu 15 år.

I alle disse 15 år er jeg blevet beskyldt for det stik modsatte af hvordan du her karakteriserer mit standpunkt.

Kræn-p og Michael har kritiseret min spiritualitet for at være alt for meget fyldt med aktivitet og kreativ ekstatisk virkelyst. Anne og Disciple og Flemming Vang har nydt det fordi denne meget aktive dynamiske kreative spiritualitet kunne de drage skøn nytte af til at gennemføre dagens mange gøremål.

Paulus er religionshistorisk verdenskendt for denne meget aktive dynamiske kreative karismatiske form for spiritualitet, der er så karakterstærk og derfor står bag vestens meget entreprenante personligheds dannelse frem for og i stor kontrast til Østens religiøsitet der er stik modsat.

På en måde giver det overhovedet ikke mening at debattere med dig Arne fordi du ikke har fulgt med her på debatten i de 15 år vi har været her. Nogle gange tænker jeg på hvad pokker har du lavet mens bølgerne gik højt her og på religionsdebatten.

Som du skrev ved flere lejligheder, jeg læser ikke HansKrist gør I andre det spurgte du engang.

Og ja de andre læste HansKrist og det skulle du også have gjort for så ville du aldrig have skrevet det her meningsløse sludder du skriver i dag.

Og det bliver da med det du skriver i dag tydeligt at du aldrig har læst Paulus. Og set i det lys at du vil forstå urkristendommen og du så ikke overhovedet er fortrolige med de Paulinske breve er jo ganske grotesk og latterligt.

Ingen fagfolk kan eller vil tage dig seriøs længere.

Du læser overhovedet ikke hvad andre skriver Arne (eller også gør du, men du magter ikke at forstå det du læser) vi så lige eksemplet med det Thomas havde skrevet, du kunne slet ikke tage imod og forstå hvad han skrev og lige med det indlæg du har skrevet her til mig i dag du afslører at du principielt slet ikke har forstået en hujende fis af hvad det er vi nu har drøftet med hinanden på de to debatter i 15 år.

-0-0-0-0-

Nogle gange har jeg siddet og rykket mig selv i håret over dig Arne mens jeg udbryder

"nej han kan ikke være så blank som det han skriver kunne tyde på"

"nej han kan ikke være så blank som det han skriver kunne tyde på"

"nej han kan ikke være så blank som det han skriver kunne tyde på"

Derfor har jeg beskyldt dig for at spille skuespil og af taktiske grunde fremstille dig selv som dum og total blank på det vi drøfter.

Men måske du er blank og tingene går hen over hovedet på dig uden at du får fat i noget som helst principielt i det vi drøfter. Men du skrev jo også at det Paulus skrev var noget sludder og sålænge det er sådan vil det være et alt for stort arbejde for mig at skulle forklare mit ståsted da alle de teologer min spiritualitet og tænkning bygger på også tager deres afsæt i Paulus og urkristendommen.


-0-0-0-0-

Det er under niveau

Skal jeg opgive mit niveau og forsøge at få dig til at forstå Arne

Nej ikke sålænge du ikke gider anstrenge dig for at sætte dig ind i andres synspunkter, du gider ikke engang læse et par kapitler af Paulus, du orker ikke at stoppe op og påskønne hvad Thomas havde skrevet og meditere over perspektiver og konsekvenserne af hvad han havde skrevet

Men du er meget glad for dig selv og at formulere hvad du mener, jamen så er det den vej du skal gå Arne
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
En række virksomheder holder fast i Cop..
17/05/2024 15:53
Syrien får næsten dobbelt så meget hu..
17/05/2024 15:40
Justitsministeren kalder nej til fængse..
17/05/2024 15:30
Sten med #Hamas lagt på Københavns Uni..
17/05/2024 14:51
Teaterstykke om virkeligt mord aflyses a..
17/05/2024 14:33
Nyheder fra Religion.dk