annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 66 af 130 < 1 2 ... 64 65 66 67 68 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25133 - 16/04/2018 16:10 Re: Kristendom [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.

Du skriver:
Citat:
Lad os endelig snakke konkrete tiltag. Men forstår du, hvor jeg vil hen med ovenstående?
Mit svar:
Dét, jeg forstår, er, at du tegner to billeder af kristendommen.
Det ene er, at slippe ud af det herværende "fængsel" og "at komme i himlen".
Det andet er urkristendommens:
Citat:
Vi er ikke ment til at fly denne verden og bosætte os i himlen for aldrig mere at se os tilbage. Vi er ment til at lade os transformere, så vi kan være med til at transformere verden.
og
Citat:
Gud vil oversvømme sin skabelse med kærlighed og kraft, og vi er kaldet til at deltage i projektet.
Du vil så deltage i projektet: Kærlighed og kraft.
Men hvad betyder det - her og nu?

Jeg er - ad anden vej - nået til: Altomfattende omsorg og tolerance.

Men hvor er du?
Jeg tænker bl.a. på:
- i forhold til dine ligeledes troende
- i forhold til anderledes troende
- i forhold til forbrydere
- i forhold til vores samfund
- i forhold til samfund, der er anderledes end vores
- i forhold til kloden.
Eller vil du være passivt afventende?
Hvis det alene er store ord uden en aktiv holdning, kan det jo komme til at ligne "Kejserens nye klæder" blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#25134 - 16/04/2018 18:07 Re: Kristendom [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Arne

Citat:
Hvis det alene er store ord uden en aktiv holdning, kan det jo komme til at ligne "Kejserens nye klæder"


Hvis jeg skal bevare lysten til at diskutere med dig, så har jeg brug for, at du stopper disse vanlige provokationer.

Er du indstillet på det?

Thomas
Top Svar Citer
#25135 - 16/04/2018 20:36 Re: Kristendom [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.

Jeg har ingen hensigter om at "provokere" dig.

Jeg søger blot klarhed.

Hvad er det, du finder utilgiveligt provokerende?

Du har her på Trosfrihed.dk muligheden for at præsentere din tro og konsekvenserne af din tro for ganske mange mennesker.

Det har jeg hidtil troet er dit ønske.

Er der noget, jeg har misforstået?

M.v.h. Arne forvirret
Top Svar Citer
#25136 - 16/04/2018 22:08 Re: Kristendom [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.

Jeg bli'r ked af det, når du svarer sådan, som du gør.

Hvis det er sådan, at du endnu ikke har svar på, hvad jeg spø*r om - og det er da vel rimeligt nok at spørge ikke? - så kan du vel blot svare dét i første omgang

Og hvis du har svar, hvorfor kommer du så ikke med dem?

Hvad er egentlig problemet?

Hvad religiøse holdninger fører til rent praktisk, det er da særdeles vigtigt - ikke?

M.v.h. Arne trist
Top Svar Citer
#25138 - 17/04/2018 09:05 Re: Kristendom [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hej Arne

Jeg læste Thomas's indlæg og jeg skrev til Tikka herom i chatten:

Citat:
Og lige til sidst "hvilket vidunderligt indlæg af Thomas her i dag" åh jeg nyder så meget at jeg ikke er den eneste til på en ordentlig måde at skulle repræsentere og præsentere kristendommen her på trosfrihed

Du ved ikke hvor stor en nydelse dette er (engang havde jeg Anne ALH) men det er jo mange år siden hun var aktiv her, men jeg er ven med hende på facebook og kan følge hendes liv som præst og mor mm

Det giver lidt tiltrængt ro til en gammel dreng som mig at se yngre kræfter træde til der formår at repræsentere og præsentere kristendommen på så smukt vis. Noget der også glædede Paulus usigeligt meget

Hvor kæmpede Paulus meget for evangeliet, budskabet, om den ny væren og virkelighed ind i verden ved Jesus i kraft af Gud. De nye skabninger vi er i KRISTUS som han siger

At se hvordan yngre kræfter Timoteus fx forstod hvad denne Kristusvirkelighed ind i verden korrekt og konkret dækkede over må have glædet Paulus uendelig meget. Paulus må have været bevidst om at der ville være en risiko for at kristendommen korrekt forstået ville kunne gå tabt.


Da jeg så senere læser dit svar til Thomas bliver jeg ked af det, bedrøvet, fordi jeg finder dit svar uværdigt og ja du sjofler Thomas's indlæg til. Du skøjter hen over hvad han skriver. Thomas har kastet en perle foran et svin, kunne vi sige ud fra det ordsprog vi alle er fortrolige med.

Og listig som du er forsøger du at fange Thomas i en fælde. Men hverken han eller jeg hoppede i, trådte i.

Senere læser jeg følgende fra Thomas:

Citat:
Hvis jeg skal bevare lysten til at diskutere med dig, så har jeg brug for, at du stopper disse vanlige provokationer.

Er du indstillet på det?


Hvor er det godt sagt, og det glædede mig at han turde sætte en grænse for dig.

Du trænger virkelig til at vågne op Arne. Også mine indlæg har du gang på gang behandlet på en nederdrægtig måde, hvor du bruger alle mulige ufine tricks nøjagtig som du her gjorde mod Thomas.

Du må simpelthen lære at glemme dig selv lidt engang imellem Arne og hæfte dig lidt ved hvad din modpart skriver og hvor vedkommende er og ja hvad det er vedkommende forsøger at sige. Thomas slutter endda af med at spørge dig om du er med på hvor han vil hen med hvad han lige har skrevet til dig.

Venlig hilsen Hans-Kristian

PS:

Nu har du fået noget at tænke over Arne.

Hvilket jeg tror er sundt for dig.

For ihvertfald bruger du sjældent tid på at tænke over og forstå det vi skriver til dig. Og det fordi du er fuldstændig opslugt af din egen agenda og at få det sidste ord i enhver sag.

Det er ikke et spørgsmål om at du skal være enige med os, det er et spørgsmål om at vi skal kunne registrere gennem en debat med dig at du gør dig hæderlige anstrengelser for at forstå hvad det er vi skriver og argumenterer til dig.

Hvad er indholdet og substansen og hvor er det vi vil hen med det vi skriver, og forstår du det principielle altafgørende vigtige heri, kan du følge vores argumentations rækkefølge.

Og igen, ikke fordi du skal være enig med os, men vi skal vide om ham Arne vi debatterer med: 1): forstår hvad vi skriver (og hvordan vi argumenterer) 2): at du gør dig hæderlige anstrengelser for at forstå din modpart 3): at du melder tilbage hvor du ikke forstår.

Jeg har ikke noget imod at du er ekstrem meget selvoptaget (for det er vi alle). Og den bedste måde at komme vores selvoptagethed til livs er at vedkende sig forholdet og leve det ud som noget sundt og naturligt, få tilfredsstillet sit behov for at være sig selv nærmest, fordi man så ikke behøver at være sig selv nærmest i alle andre tænkelige sammenhænge hvor det er højst uhensigtsmæssigt og ødelæggende for samvær og samtale.

Jeg tror det er noget meget dybtliggende hos os mennesker at være selvoptaget, optaget af os selv og vores kæpheste og agendaer og missioner her i livet. Dette behov bør vi mætte for om vi ikke gør det så kommer det til på en negativ måde at præge alle vores forhold, det vil kaste sin mørke skygge ind over alle de forhold og sammenhænge hvor vi optræder.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 66 af 130 < 1 2 ... 64 65 66 67 68 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk