annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
0 registrerede 505 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 130 < 1 2 3 4 5 6 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#24411 - 04/01/2018 22:59 Re: Kristus-Ordet [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Bibelens Gud er ikke ansvarlig, for sine skabningers valg ...
... men en almægtig Gud fader - for hvem alt er muligt - kender selvfølgeligt forskel på godt og ondt.

Min bibelforståelse er, at ondskab er dét, at vende sig fra Guds kærlighed og ledelse, hvad Adam og Eva gjorde i Guds have – Eden. Derved mistede de deres barnekår og det evige liv, og blev udvist til verden, med evnen til at kende forskel på godt og ondt.
Og Gud Herren sagde: »Nu er mennesket blevet som en af os og kan kende godt og ondt. 1 Mosebog 3:22

***

Hvis muligheden for ondskab – det at vende sig væk fra Gud – ikke var en mulighed, ville vi ikke há haft en fri vilje - og der havde ikke været behov for en frelser.

***

Frelseren blev sendt - Gud elskede verden så meget .. Johannes 3:16-18 - for, at muliggøre det far barn forhold som menneskene mistede ved syndefaldet.

Alt dette var der taget højde for før verdens grundlæggelse.

dertil var han bestemt, før verden blev grundlagt, men han blev først åbenbaret nu ved tidernes ende af hensyn til jer,
1 Peter 1:20

***

Det er jo ofte sådan, at man først ved hvad man havde, når man mister det.

Dette kan man læse i beretningen om den fortabte søn – hvor det også fortælles, hvordan Gud modtager et barn som vender hjem. Lukas 15:11-25
Bibelcitater er fra bibelselskabets online bibel.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#24412 - 05/01/2018 00:37 Re: Kristus-Ordet [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Citat:
Citat:
Tikka: Hvornår mener du man er kristen - og hvorfor?

Thomas: Min nuværende og overordnede forståelse er, at vi bliver kristne, når vi tror på, at Gud har opvækket Jesus fra de døde og indsat ham som verdens Herre. Da modtager vi også Helligånden og kan arbejde for Guds Rige.

SVAR: Min bibelforståelse er også den, at uden troen på Jesu opstandelse ingen kristendom - men min forståelse er ikke, at Jesus er verdens herre - det bliver han først senere.

Nu er der jo forskel på tro og forståelse, men da jeg forstår, du er kristen, hvordan tror du så din forståelse af det at være kristen?

Jeg kan tydeliggøre mine tanker ved at stille spørgsmål.

Du skrev: "Gud har opvækket Jesus fra de døde ... "

- Tror du på dette, som det i bibelen er skrevet, som en virkelig hændelse?
Hvis nej. Hvordan tror du så denne tekst?


Du skrev: "Da modtager vi også Helligånden og kan arbejde for Guds Rige."

- Kan du fortælle om, hvad det vil sige – dette at opleve helligånden i sit liv – og hvori arbejdet for Guds rige består?

... og mener du, en kristen altid har helligånden så længe man blot tror på: at Gud har opvækket Jesus fra de døde og indsat ham som verdens Herre?

Din svartekst må vel også betyde, du ikke går ind for barnedåb?

Nogle mener, at er man barnedøbt er man kristen.

Selv mener jeg, at man først kan kalde sig kristen når man selv er i stand til at tilvælge troen og handle derpå.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#24413 - 05/01/2018 01:19 Re: Kristus-Ordet [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Alt det her er fint nok Tikka og Thomas, og hvad I nu hedder allesammen, hvis I vil have tiden til at gå med noget (menneskeligt tankespind)

Men det har ikke noget at gøre med det kristne trosliv det menneskelige tankespind I rationaliserer her på siden

Der står skrevet i Bibelen der og der, og der står skrevet i Bibelen der og der, og der står skrevet i 1. Mosebog det og det og i Nye Testamente står der det og det, og det skal så altsammen stemme overens med hvad der står der og der,, drop det folkens det er blot noget I forestiller jer, det er menneskeligt tankespind som Luther siger her nedenfor.

Undskyld jeg siger det, men det har intet at gøre med det kristne trosliv det I beskæftiger jer med her, skriver ned på siden og siger så at det skal man tro på

Vrøvl og atter vrøvl siger jeg med Luther

Hold nu fast folkens her kommer det en gang for alle:

Citat:
Tro er ikke den menneskelige indbildning eller drøm, som nogle anser for at være tro. At nogle opfatter forholdene sådan, skyldes at når de hører evangeliet, så farer de løs og frembringer ved egen kraft en tanke i hjertet: ”jeg tror”. Dette holder de så for at være en ret tro; men det er menneskeligt tankespind, som er uden virkning på hjertets grund. Derfor virker den heller intet, og det følger ingen forbedring, ny skabelse deraf.
Tro derimod er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.
Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom.
Citat slut (hentet fra luthers fortale til Romerbrevet)


Jeg er ked af at sige det, men I befinder jer indenfor det med fede røde typer.

I bedriver falsk rationel metafysisk bibelkonkordantisk tænkning, noget Kant aflivede engang for alle og herefter skal tingene, vores spiritualitet, forstås i en personlig eksistentiel betydning og det har ikke noget at gøre med at have trosforestillinger i hovedet

Og det er ren menneskelig tankespind, rationel tidsfordriv og hjernespind (forestillinger I skabe I jeres eget hoved) og ikke andet, men så går tiden da med noget for jer, måske det er sjovere at blive bibellærd end at overgive sig til Gud i forbindelse begivenheden Kristus i jeres liv.


Hvor ville jeg ønske for jer at det med Gud og det kristne trosliv blev til levende eksistentielle spirituelle konkrete Gudserfaringer for jer der drev jer imod livet frem for alle disse falske golde rationelle bibelske trosforestillinger, som jo som Luther siger det intet har at gøre med hvad troslivet dækker over, det er blot menneskeligt tankespind, forestillinger i hjernen I skaber for jer selv og det er goldt og impotent, udvirker intet eksistentielt konkret i jeres liv andet end at I slår tiden ihjel med det, og da vi har fået liv som livstid, er det jeres liv I dræber derved

Jeg beder til at I kommer ud af jeres jeres rationelle bibeltrosforestillinger for det er dem der spærrer jer vejen til det kristne trosliv

Læs nu hvad Luther skriver, mindst 100 gange hver dag i en måned og det må da gå op for jer at I er fuldstændig afsporet, på gale veje.

Mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

For helvede folkens det er sgu da ikke hvad der står i Bibelen vi render rundt og tror på

Hvis I ikke har mødt i jeres eget personlige liv den Kristusvirkelighed med Gud Jesus bærer ind i verden, så drop det, drop det hele, for det er tegn på I ikke egner jer. I må være forkastede, og døren til Gudsriget lukket og låst i for jer

PPS:

Bibel konkordantiske trosforestillinger er fuldstændige irrelevante, de har intet at gøre med det kristne trosliv

-0-

-0-0-

-0-0-0-

-0-0-

-0-

Tro derimod er

et guddommeligt værk i os,
som forvandler og føder os på ny ud af Gud.

Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.


Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting,

at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom.



PPPS:

Kan I dog ikke forstå folkens at jeg og GUD vi er fuldstændig ligeglade med jeres bibelkonkordantiske trosforestillinger i hovedet på jer, disse er fuldstændig irrelevante, det vi vil høre om er følgende her:

Tro derimod er

et guddommeligt værk i os,
som forvandler og føder os på ny ud af Gud.

Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.


Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting,


Som Kristne er det hvad I skal give vidnesbyrd om, hvordan I er blevet forvandlet, ja endda forandret, hvordan I er blevet helbredt og HEALET og har helbredt og HEALET andre
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#24415 - 05/01/2018 08:45 Re: Kristus-Ordet [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Hanskrist:
Citat:
Kan I dog ikke forstå folkens at jeg og GUD vi er fuldstændig ligeglade med jeres bibelkonkordantiske trosforestillinger i hovedet på jer,

Du kunne måske oplyse lidt om, hvem denne din Gud er, og hvordan du har lært denne at kende?

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#24416 - 05/01/2018 09:13 Re: Kristus-Ordet [Re: Tikka]
Anonym
Uregistreret

Hej Tikka
For det første må Helligånden åbne hjertets øjne for overhovedet at kunne få andet end historie og teologi ud af Biblen. (Helligånden er for ikke kristne ”overnaturlig”, for kristne er Helligånden en del af Gud som Jesus (der er inkarnationen af Gud eller Guds søn) sendte ud over hele jorden efter at være faret til himlen (den åndelige himmel, Guds rige) hvor han nu er hos Faderen samtidig med at hans ånd er over alt, for at vi kan komme til tro på Kristus, som er sandheden, livet og vejen til Gud).

Jeg er ikke vokset op i et kristent hjem/miljø, men har som mange andre som unge søgt sandheden om hvorfor vi er til hvorfor vi må dø, hvorfor Gud tillader en masse sygdom, krig, ulykke, ondskab osv.
Jeg har søgt svar i naturvidenskaben og snuset både til budisme, hinduisme og div. uden at være blevet tilfredsstillet.
Da jeg hørte evangeliet om Kristus var det kærlighed ved første møde, jeg lærte så mere og mere at kende historien om hvordan og hvorfor Gud (Faderen) sendte sin søn for at frelse os syndige mennesker og tilligemed at overvinde døden.
Jeg startede naturligvis blindt med at vælge at tro på Kristus som verdens forløser, for det virkede bare så rigtigt på mig.
(Jeg har altid været interesseret i naturvidenskaben, men den har ikke givet en plausibel forklaring på hvorfor alt er blevet til af intet.)
Som årene gik så jeg klarere og klarere at biblen for mig gav den bedste forklaring på ”alt” (alle mine/vores spørgsmål).
Og med tiden har Helligånden åbnet mit hjertes øjne for at kunne se at Kristus er sandheden vejen og livet.
Jeg har her efter oplevet diverse åbenbaringer som viste at biblen fortæller sandheden, feks. Gik jeg en aften hjem efter at have været hos min kæreste hvor vi blandt andet havde snakket om at hvis Gud er alt må han også (på en måde) have skabt det/den onde, jeg tænkte på at spørge vores præst i vores lille frikirke hvor jeg var begyndt at komme, men kom så i tanke om at den bedste at spørge måtte være Gud selv, så det gjorde jeg og straks lød der en stemme (i mit hoved) der sagde ”Det skal du ikke bryde dit hoved med Richard”, jeg blev så glad over svaret og tænkte ikke mere på det.
En anden aften hvor jeg også var på vej hjem fra et besøg hos kæresten, takkede jeg Gud for en dejlig aften hvor efter en stemme lød ”Du er mit barn Richard, jeg elsker dig”.
Jeg har haft en masse småepisoder hvor Helligånden har vist mig sammenhængen i de relevante spørgsmål om hvorfor, og hvordan og hvorfor ikke osv. Og efterhånden er jeg så tæt på Jesus (som altid er nærværende) at jeg kan snakke om alt med ham og nogle gange få svar, nogle gange ikke (men det er også svar).
Det er tit i bakspejlet jeg kan se hvordan jeg er blevet ledt til Kristus gennem Helligåndens utallige måder at åbne mine øjne på, gennem andre mennesker, gennem musik, i mit stille sind og ikke mindst gennem biblen.
Det er det jeg mener med overbevist (mange (ikke kristne) vil sig indbildning.
Fred med det, jeg har det godt med min tro og overbevisning, især når jeg er sammen med ligesindede der har oplevet lignende.
Til de andre af dine spørgsmål:
Det handler om at forblive i Guds kærlighed og det gør man ved, vedvarende at holde fast i Kristus i alt hvad man gør, være taknemmelig for livet også når det driller.
Det kræver øvelse, for det første vil Satan prøve på at forhindre dig i at være med Jesus i kærlighed og komme til Gud, for det andet virker verden, mennesker inkl. mig selv forvirrende, kaotisk, stressende, der er så meget der kan lede opmærksomheden væk fra det virkelige (åndelige) liv med Kristus i Gud som er Kærligheden selv.
Det er derfor på det nuværende tidspunkt i mit liv jeg må øve mig på hele tiden at fokusere på sandheden (Kristus), for ikke at blive fanget i den materielle verdens mangfoldige fælder.
Det blev en lidt lang historie som kun fortæller en brøkdel af hvad jeg kunne fortælle om emnet, men jeg håber det gav lidt svar på dine spørgsmål om hvordan jeg oplever det.
Spørg gerne om mere hvis du vil og kommentér gerne.

PS: Jeg håber også at du ”Arne” fik lidt svar og kom du også gerne med flere spørgsmål.
Mvh. Richard heart
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 130 < 1 2 3 4 5 6 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Nyheder fra Religion.dk