annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Kristus-Ordet

Hej Tikka
For det første må Helligånden åbne hjertets øjne for overhovedet at kunne få andet end historie og teologi ud af Biblen. (Helligånden er for ikke kristne ”overnaturlig”, for kristne er Helligånden en del af Gud som Jesus (der er inkarnationen af Gud eller Guds søn) sendte ud over hele jorden efter at være faret til himlen (den åndelige himmel, Guds rige) hvor han nu er hos Faderen samtidig med at hans ånd er over alt, for at vi kan komme til tro på Kristus, som er sandheden, livet og vejen til Gud).

Jeg er ikke vokset op i et kristent hjem/miljø, men har som mange andre som unge søgt sandheden om hvorfor vi er til hvorfor vi må dø, hvorfor Gud tillader en masse sygdom, krig, ulykke, ondskab osv.
Jeg har søgt svar i naturvidenskaben og snuset både til budisme, hinduisme og div. uden at være blevet tilfredsstillet.
Da jeg hørte evangeliet om Kristus var det kærlighed ved første møde, jeg lærte så mere og mere at kende historien om hvordan og hvorfor Gud (Faderen) sendte sin søn for at frelse os syndige mennesker og tilligemed at overvinde døden.
Jeg startede naturligvis blindt med at vælge at tro på Kristus som verdens forløser, for det virkede bare så rigtigt på mig.
(Jeg har altid været interesseret i naturvidenskaben, men den har ikke givet en plausibel forklaring på hvorfor alt er blevet til af intet.)
Som årene gik så jeg klarere og klarere at biblen for mig gav den bedste forklaring på ”alt” (alle mine/vores spørgsmål).
Og med tiden har Helligånden åbnet mit hjertes øjne for at kunne se at Kristus er sandheden vejen og livet.
Jeg har her efter oplevet diverse åbenbaringer som viste at biblen fortæller sandheden, feks. Gik jeg en aften hjem efter at have været hos min kæreste hvor vi blandt andet havde snakket om at hvis Gud er alt må han også (på en måde) have skabt det/den onde, jeg tænkte på at spørge vores præst i vores lille frikirke hvor jeg var begyndt at komme, men kom så i tanke om at den bedste at spørge måtte være Gud selv, så det gjorde jeg og straks lød der en stemme (i mit hoved) der sagde ”Det skal du ikke bryde dit hoved med Richard”, jeg blev så glad over svaret og tænkte ikke mere på det.
En anden aften hvor jeg også var på vej hjem fra et besøg hos kæresten, takkede jeg Gud for en dejlig aften hvor efter en stemme lød ”Du er mit barn Richard, jeg elsker dig”.
Jeg har haft en masse småepisoder hvor Helligånden har vist mig sammenhængen i de relevante spørgsmål om hvorfor, og hvordan og hvorfor ikke osv. Og efterhånden er jeg så tæt på Jesus (som altid er nærværende) at jeg kan snakke om alt med ham og nogle gange få svar, nogle gange ikke (men det er også svar).
Det er tit i bakspejlet jeg kan se hvordan jeg er blevet ledt til Kristus gennem Helligåndens utallige måder at åbne mine øjne på, gennem andre mennesker, gennem musik, i mit stille sind og ikke mindst gennem biblen.
Det er det jeg mener med overbevist (mange (ikke kristne) vil sig indbildning.
Fred med det, jeg har det godt med min tro og overbevisning, især når jeg er sammen med ligesindede der har oplevet lignende.
Til de andre af dine spørgsmål:
Det handler om at forblive i Guds kærlighed og det gør man ved, vedvarende at holde fast i Kristus i alt hvad man gør, være taknemmelig for livet også når det driller.
Det kræver øvelse, for det første vil Satan prøve på at forhindre dig i at være med Jesus i kærlighed og komme til Gud, for det andet virker verden, mennesker inkl. mig selv forvirrende, kaotisk, stressende, der er så meget der kan lede opmærksomheden væk fra det virkelige (åndelige) liv med Kristus i Gud som er Kærligheden selv.
Det er derfor på det nuværende tidspunkt i mit liv jeg må øve mig på hele tiden at fokusere på sandheden (Kristus), for ikke at blive fanget i den materielle verdens mangfoldige fælder.
Det blev en lidt lang historie som kun fortæller en brøkdel af hvad jeg kunne fortælle om emnet, men jeg håber det gav lidt svar på dine spørgsmål om hvordan jeg oplever det.
Spørg gerne om mere hvis du vil og kommentér gerne.

PS: Jeg håber også at du ”Arne” fik lidt svar og kom du også gerne med flere spørgsmål.
Mvh. Richard heart
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk