annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 19 af 20 < 1 2 ... 17 18 19 20 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#24364 - 30/12/2017 22:19 Re: Spørgsmål ... [Re: RoseMarie]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej RoseMarie.

Tak for svar! smiler

Det bliver spændende at se, om vi får Tikka at se igen i "poesi-tråden" blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#24366 - 31/12/2017 05:05 Re: Spørgsmål ... [Re: Hanskrist]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
”Jeg tror 100% at Simon har været klar over at Tikka var RoseMarie, der hvor jeg er i tvivl er om Simon har haft adgang direkte eller indirekte til Tikka's skriveaktiviteter og det siger jeg fordi flere af Tikka's indlæg har været formuleret præcist som Simon formulerer sig sprogligt. Og Tikka har hele tiden haft nøjagtig samme agenda overfor dig Arne som den Simon kører, undrer mig meget at du ikke har fået færten af det Arne. Det var i den forbindelse jeg første gang fik mistanke til at Tikka kunne være RoseMarie i ledtog med Simon.”

- Altid har vi fra hønsemand & lægprædikanten set den jamren over ikke at vide hvem der befinder sig bag computeren i den anden ende – ”Buldrende Stemme”, rosinen i pølseenden af den Skin(d)hellige Treenighed, nøjes med at føle sig forfulgt af ideer om dem – ak ja, sikkert en interesse man må undskylde, idet varylerne jo ikke har andet at gå op i. Men de er jo søde, næsten som små skoletøser, der taktfast slår med nakken over den manglende interesse for deres ubærlige selvhøjtidelighed..;)

mvh & godt nytår
Simon
P.s.: man ka’ jo håbe på, at hønsemand sætter joggefarten lidt op i det nye år, og dermed får lukket noget af dampen ud!


Redigeret af Simon (31/12/2017 05:08)
Top Svar Citer
#24370 - 31/12/2017 12:30 Re: Spørgsmål ... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
HejHanskrist.
Du skrev:
Citat:
Godt Nytår til alle og da især Tikka og RoseMarie og Thomas og ja Simon også, og ja dig også Arne.
Tak for at du - omend lidt nølende blinker - også tog mig med.

Fra mig også Godt Nytår
til dig, "paulinske" Hanskrist, til "poesi-kopisterne": RoseMarie og Simon, til "nykristne" Thomas (håber du kan udholde "mosten"), til "mystiske" Tikka, til "søgende" ABC, til hvem jeg har glemt, til "trosfrihedens" Admin, som gør det muligt - og til alle jer, der læser, men ikke skriver - med ønsket om at 2018 bliver et år med masser af afklaring, inspiration og religiøst frisind - mens hån og spot sygner hen - og dermed frister flere læsere til at deltage aktivt tommelop

Der er nok ikke mange steder på nettet - og nogen i det hele taget - hvor troens frihed har så gode vilkår engel

Arne smiler
Top Svar Citer
#24371 - 31/12/2017 13:41 Re: Spørgsmål ... [Re: Simon]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hej Simon du flittige mand, godt du er her

du deler min mors tanke om selvhøjtidelighed, husker hvordan hun engang råbte mig i hovedet, "Hans du er simpelthen så selvhøjtidelig at du ikke er til for os andre at være sammen med".

Men hun har også sagt til mig at en vis forfængelighed det klæder alle mennesker (her tænkte hun dog mest på det vi ser i spejlet, altså en vis forfængelighed omkring udseendet vores).

Nu udvider jeg forfængelighed, og vil indrømme at jeg er vildt forfængelig og nærtagen omkring hvordan kristendommen kan, ja ligefrem skal forstås. Hold da op hvor har det været slemt. Og alle burde da forstå at jeg alene af alle mennesker på jorden havde forstået præcist hvordan det hele hang sammen. Sådan har jeg det stadig et og andet sted (ja jeg mener jeg er danmarks mest interessante religionsfilosofiske stemme når det kommer til stykket), blot går jeg lidt mere stille med det, eller jeg forsøger ihvertfald.

Det behøver jo ikke gå ud over jer andre at jeg har denne forskruede selvopfattelse (alene jeg har forstået både det med religion og isærdeleshed kristendommen, den kristne tro og spiritualitet), ja man skulle synes det var så rigeligt hvor meget jeg selv lider under denne selvopfattelse at der ingen grund er til at I andre også skulle lide under forholdet. Simon tænker, sådan er det jo hønsemand med jer religiøse, at de jeres selvpålagte religiøse plager, dem vil I aflaste jer selv for ved at pådutte os andre, ved at overføre plagerne også på os andre.

Jeg kunne jo også spørge mig selv om hvorvidt jeg kan bære det/forholdet, om det er til at leve med, denne min forskruede selvopfattelse, der udmønter sig i "buldrende stemme": ""I SKAL HØRE MIG" og FORSTÅ MIG, så har I forstået hvordan det hele hænger sammen"". Sådan har det været, og jeg har været ærekær og råbt højt og hidset mig op hvis nogen opfattede tingene anderledes end jeg gjorde eller hvis nogen stillede sig kritisk og afvisende op overfor mit syn på tingene. Alt det bor stadig i mig, tror Tikka har mærket det når jeg angriber Jehovas Vidner og ateisterne.

Jeg har været væk fra Trosfrihed en hel del her de sidste par år. Og min flirt med jer smiler og stedet her igen, har medført at jeg er blevet klar over hvor meget identiteten og profilen HansKrist ihvertfald har betydet for mig, år tilbage. Det gode spørgsmål er hvor meget det/den betyder for mig i dag. Ihvertfald er det en side eller måske endda central kerne af mig, ved mig selv og min personlighed og dannelse, der stadig fylder meget, til trods et par års latenstid. Hvor meget HansKrist identiteten og selvopfattelsen betyder og skal betyde fremover, i årene fremover, vil 2018 måske give lidt svar på.

Men Simon jeg bliver aldrig trals/træls som førhen for jer andre. Tikka tænker ved sig selv, nå det gør du ikke HansKrist, jeg synes da ellers du har været noget så hård og uretfærdig overfor mig, og smidt flere spande lort i hovedet på mig og misbrugt tilliden og fortroligheden mellem os. Så må jeg sige undskyld og forsøge at rette op på min dårlige opførsel.

Nå Simon du kan godt høre på alt det her skriveri at jeg stadig er meget selvhøjtidelig. Og nu vil jeg stoppe, fordi det synes jeg ikke du skal drages ind i min ven smiler

Men jeg vil ønske dig et rigtig godt NYTÅR Simon og glæde mig over at det er den sidste cigaret og cigar du nyder i aften ;)

(ja hønsemand, i året 2017)

mange kærlige hilsner HansKrist

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#24372 - 31/12/2017 13:58 Re: Spørgsmål ... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hej Arne,,,

tak for din vidunderlige nytårshilsen til os alle mange, "en to tre mange" og hvis der er en to eller ligefrem "tre i een" iblandt os, ja hvor mange er vi så her på stedet når det kommer til stykket.

At jeg nølede med dig Arne, at du endelig til sidst blev nævnt, skyldtes at jeg snakkede så meget med dig, at jeg tænkte du ved en senere lejlighed, altså i dag, jo kunne få den nytårshilsen jeg var igang med.

Vi har dejlige skønne RoseMarie (der hænger ud med Simon) og vi har Mystiske Tikka. Hun er godt nok for viderekommende, men for pokker hvor har vi brug for dig Tikka. Og det uanset om du har været tidligere JV-er eller ikke. Selv din bibelkonkordantiske forskruede trosforestillingsverden kan vi vel dog trods alt få noget godt ud af ;) (selv om det jo intet har at gøre med kristendommen og det kristne trosliv (ha ha tihi fnis - så fik du den, skål med ønsket om en rigtig god NYTÅRS AFTEN til dig Tikka))

Mange kærlige og gode NYTÅRSHILSNER til jer alle

og jeg glæder mig til at være sammen med jer i 2018 (HJÆLP, er det en trussel HansKrist?)

nej jeg vil forsøge om jeg kan blive bedre til at formulere mig omkring tro og spiritualitet, så selv du ARNE begynder at kunne forstå mig, hvad jeg skriver
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 19 af 20 < 1 2 ... 17 18 19 20 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk