annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Spørgsmål ...

Hej Simon du flittige mand, godt du er her

du deler min mors tanke om selvhøjtidelighed, husker hvordan hun engang råbte mig i hovedet, "Hans du er simpelthen så selvhøjtidelig at du ikke er til for os andre at være sammen med".

Men hun har også sagt til mig at en vis forfængelighed det klæder alle mennesker (her tænkte hun dog mest på det vi ser i spejlet, altså en vis forfængelighed omkring udseendet vores).

Nu udvider jeg forfængelighed, og vil indrømme at jeg er vildt forfængelig og nærtagen omkring hvordan kristendommen kan, ja ligefrem skal forstås. Hold da op hvor har det været slemt. Og alle burde da forstå at jeg alene af alle mennesker på jorden havde forstået præcist hvordan det hele hang sammen. Sådan har jeg det stadig et og andet sted (ja jeg mener jeg er danmarks mest interessante religionsfilosofiske stemme når det kommer til stykket), blot går jeg lidt mere stille med det, eller jeg forsøger ihvertfald.

Det behøver jo ikke gå ud over jer andre at jeg har denne forskruede selvopfattelse (alene jeg har forstået både det med religion og isærdeleshed kristendommen, den kristne tro og spiritualitet), ja man skulle synes det var så rigeligt hvor meget jeg selv lider under denne selvopfattelse at der ingen grund er til at I andre også skulle lide under forholdet. Simon tænker, sådan er det jo hønsemand med jer religiøse, at de jeres selvpålagte religiøse plager, dem vil I aflaste jer selv for ved at pådutte os andre, ved at overføre plagerne også på os andre.

Jeg kunne jo også spørge mig selv om hvorvidt jeg kan bære det/forholdet, om det er til at leve med, denne min forskruede selvopfattelse, der udmønter sig i "buldrende stemme": ""I SKAL HØRE MIG" og FORSTÅ MIG, så har I forstået hvordan det hele hænger sammen"". Sådan har det været, og jeg har været ærekær og råbt højt og hidset mig op hvis nogen opfattede tingene anderledes end jeg gjorde eller hvis nogen stillede sig kritisk og afvisende op overfor mit syn på tingene. Alt det bor stadig i mig, tror Tikka har mærket det når jeg angriber Jehovas Vidner og ateisterne.

Jeg har været væk fra Trosfrihed en hel del her de sidste par år. Og min flirt med jer smiler og stedet her igen, har medført at jeg er blevet klar over hvor meget identiteten og profilen HansKrist ihvertfald har betydet for mig, år tilbage. Det gode spørgsmål er hvor meget det/den betyder for mig i dag. Ihvertfald er det en side eller måske endda central kerne af mig, ved mig selv og min personlighed og dannelse, der stadig fylder meget, til trods et par års latenstid. Hvor meget HansKrist identiteten og selvopfattelsen betyder og skal betyde fremover, i årene fremover, vil 2018 måske give lidt svar på.

Men Simon jeg bliver aldrig trals/træls som førhen for jer andre. Tikka tænker ved sig selv, nå det gør du ikke HansKrist, jeg synes da ellers du har været noget så hård og uretfærdig overfor mig, og smidt flere spande lort i hovedet på mig og misbrugt tilliden og fortroligheden mellem os. Så må jeg sige undskyld og forsøge at rette op på min dårlige opførsel.

Nå Simon du kan godt høre på alt det her skriveri at jeg stadig er meget selvhøjtidelig. Og nu vil jeg stoppe, fordi det synes jeg ikke du skal drages ind i min ven smiler

Men jeg vil ønske dig et rigtig godt NYTÅR Simon og glæde mig over at det er den sidste cigaret og cigar du nyder i aften ;)

(ja hønsemand, i året 2017)

mange kærlige hilsner HansKrist

Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk