annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
2 registrerede ABC ,(1 usynlig), 251 gæster og 33 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 24 af 26 < 1 2 ... 22 23 24 25 26 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#24108 - 30/11/2017 14:11 Re: Spørgsmål. [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret


Jeg venter på link til din påstand - skulle jo ikke være så svært for dig. smiler

Og dejlig dag til dig. engel
Top Svar Citer
#24109 - 30/11/2017 14:20 Re: Spørgsmål. [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Ha ha

Alle andre, om der skulle være nogen der var interesseret kan få det link

Albert Schweitzer og Paul Tillich gør et kæmpe nummer ud af alle de steder hvor Paulus er klar i mælet såvidt det vi her drøfter

Men Tikka der skulle have studeret bibelen forfra og bagfra er ikke fortrolig med de steder der er så berømte at selv ikke troende kan remse dem op frit efter hukommelsen


PS:

Jeg vil gerne give I andre en forklaring på hvorfor jeg ikke lige her og nu har lyst til at give Tikka disse steder fra Paulus hvor han udtrykker sig som jeg har påstået

Det skyldes at Tikka (der er tidligere JV -er og har været indenfor Luthersk mission et og andet) hun sidder med bibelkonkordantiske mammut værker,

og hver gang noget skal drøftes skal det ikke forstås forstandigt i en spirituel betydning som Paulus forlanger det, men det skal forstås bogstaveligt i forhold til alt der står i Bibelen uanset hvor forvrøvlet tingene bliver når det skal forstås bogstaveligt

og det gider jeg ikke mere bruge min tid på og de naboer jeg har der er JV -er har forstået mig, men Tikka forstår endnu ikke at på det niveau drøfter jeg ikke længere
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#24110 - 30/11/2017 14:24 Re: Spørgsmål. [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Nu skal du være sød og dokumentere din påstand. heart
Top Svar Citer
#24111 - 30/11/2017 14:36 Re: Spørgsmål. [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Stop nu, det har jeg dokumenteret et utal af gange

Også overfor dig

Og med din fortid og dine bibel konkordantiske værker du har til rådighed og er klar til at fedte samtalen ind i,

Du er ikke et øjeblik i tvivl om hvor det findes

Men jeg orker ikke at køre rundt i bibelfundamentalistiske trivielle logiske betragtninger der aldrig får ende fordi det ikke er forankret til virkeligheden nogen steder men stritter med begge ben ud i den himmel blå = jeres overtroenhed

som jeg bare ikke gider blive fedtet ind i mere

JV erne, mine naboer har forstået det, men du Tikka nægter at opgive dit gamle erhverv eller er det en uvane du har som du ikke kan få stop på fordi du vil kloge dig konstant på hvordan kristendommen skal forstås,

og i samme åndedrag tilføjer du lige at jeg tror ikke en skid på hvad jeg skriver, men det skal alle I andre tvinges til og I skal tvangsfodres med min bibelfundamentalistiske version


PS:

Takket være det psykiske bevidsthedsmæssige og sproget kan vi have forestillinger og fantasier og ja tro på en masse der ikke eksisterer

Men det spirituelle har intet at gøre med disse ovenfor nævnte forhold

Det spirituelle er skjult eller ukendt virkelighed og kræfter, energier og ja arketyper fx der åbenbares for os

Det kan også være blokeringer og fortrængninger der ophæves, så energierne og minderne om kræfterne igen får adgang til os.

PPS:

Det er mange år siden jeg afviste alle bibelfundamentalister straks de begyndte at prædike for mig, som sagt jeg orker ikke mere at det jeg betragter som nonsens og tidsspilde skal have nogen indflydelse på mit liv, alt det ævle bævle som kun kan komme i stand fordi man har antaget tro at være overtro på alt der står i Bibelen uanset hvad vores forstand siger om tingene gider jeg ikke mere bruge tid på

Ej heller Tikka når hun/han begynder på det samme sjov

Jeg vil slet ikke ind på hvad manden (måske kvinden) der forsøger at fedte mig ind i



_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#24122 - 01/12/2017 11:49 Re: Spørgsmål. [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Som jeg skrev til Hanskrist i tråden: "Bibelen ikke troens mål", så synes jeg, han er lidt hård ved dig - især efter, at du har mindet os om dine strøtanker blinker - og tillige har oplyst, at du har forladt kristendommen, men stadig har glæde og inspiration fra ord i Bibelen.

Jeg håber, jeg har forstået dig ret?
Også at du er en "hun" og ikke en "han" - så jeg ikke skriver forkert blinker

Skønheden i din så dejlige fortælling om "din ven og bøgen i den smukke have" bliver nu i min hukommelse smiler

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 24 af 26 < 1 2 ... 22 23 24 25 26 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Tre år efter nye regler for vanvidskør..
18/04/2024 16:14
Stor kranindsats sættes i gang ved Bør..
18/04/2024 15:56
Politiet forlænger opholdsforbud
18/04/2024 15:40
Teenager fængslet i drabssag i bandemil..
18/04/2024 14:58
Børsens brand får Herregårdsmuseet mi..
18/04/2024 14:43
Nyheder fra Religion.dk