annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15456535
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365821
Et andet syn 1975589
Jesu ord 1515204
Åndelig Føde 1446273
Galleri
Lazarus' opvækkelse
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, ABC 274 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 59 af 190 < 1 2 ... 57 58 59 60 61 ... 189 190 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#32921 - 05/08/2021 23:00 Re: SÃ¥ er der linet op... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5352
Sted: Vanløse
Kære Lærke...

Måske du en dag kigger herind og forstår tingene ler blinker halvfuld




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#32947 - 08/08/2021 02:27 Re: SÃ¥ er der linet op... [Re: ABC]
Anonym
Uregistreret

BUDET (GLÆDESBUDSKABET - DEN GODE NYHED) OM ET EVANGELIUM I MENNESKET

A: "Men jeg undrer mig over alle religioners passivitet overfor vi menneskers stadig tiltagende mishandling af denne klode, som rigtig tog fart med industrialiseringen, og som i dag har nået katastrofale højder."
Jeg svarer: "Det er ikke trosretningernes fejl, som folk bruger eller udnytter psykopatisk som et redskab og med Helligånden er jeg selv ligesom et guddommeligt værktøj i den gode sags tjeneste. Kærlighed er dermed vigtigt, så at det udvalgte folk med sig selv laver gode frugter, træer og rent miljø for hinanden. Der er i verden egoistisk ondskab og mange hyklerisk religiøse. Det er sådan ved fri vilje, hvilket du nok også anerkender imod overmagt, men ligesom kroppens liv sker der jo bare noget dårligt med tingene ved alvorlige konsekvenser ligesom Biblens profetier om endetidens barsk mørke trængsel og derefter den oplysende dag. P.g.a. folks åndeligt dræbende søvn og uvidenhed om dette, kan man måske ligesom ungdommen idag lære at opføre sig ordenligt uden den opdragende lov men på den dermed kynisk hårdeste måde. Nogen bliver bedre mennesker efter det helvedes fald, da deres liv var ekstremt galt. At Jordens tilstand forværres inklusiv menneskehedens, derfor er jeg hos de åndeligt desperate, som er knækket psykisk, hvor de udvalgte af dem har behov for spirituel trøst. De er åben for, at Ordet også er med dem. Mennesket er ikke en guddoms pattebarn, hvilket kræver vores åndelige modenhed."

Jeg siger til S: "Den åbenbarende afslører det falske. Jeg ved dette om din profil, fordi du engang påstod som muslim, at profeten Jesus var en avatar. En avatar er en guddommelig inkarnation, men muslimerne ligesom jøder tror ikke på, at mennesket har en guddommelighed. Ja, derfor blev han anklaget for blasfemisk gudsbespottelse. Før Martin Luther´s reformation truede frygteligt den katolske kirke fra Rom engang med både evigt helvede og den rensende skærsild. Som ´muslim´ eller ateistisk falsk profil forstår du ikke, at Helligånden idag handler om ilddåben. Biblens NT har en profeti om ´ildsøen´ - Bemærk, en sø er vand. Dette ser jeg også i dine citater og ord - Kristus talte om helvede flere gange: “Så vil han sige til dem på hans venstre side, ‘Adskil jer fra mig, i som er forbandet til den evige ild ´(Matthæusevangeliet).
Ild nævnes på forskellige måder i GT og NT. Helligånden er den evige ild = Guddommelige kraft. Dette fortalte Johannes døberen om profeten Jesus og noget lignende skete for Apostlene. Endda om dette opdagede jeg senere hvorfor, at projekt OPLYSTHED´s symbol er en hvid baggrund og sol med tolv stråler."
S: "Så længe Bibelen er korrupt, er din tro korrupt. Hvordan kan vi tro på Paulus eller anonyme forfattere og forfalskning af Bibelen? De så ikke Kristus. De fik dig til at tro på myterne. Religion er baseret på en pålidelig bog fra Gud som reference og bevis på Guds åbenbaring til enhver profet, hvor budskabet når ud til folket. Dette budskab fra Gud bliver afprøvet. Er dette budskab virkelig fra Gud, fordi Koranen udfordrer folk til at bevise dens ægthed. Desuden skal vi huske, at Det Gamle Testamente forudsagde tre profeter, som var Johannes Døberen og Jesus Kristus. Jesus Kristus forudsagde selv den tredje og sidste. Derfor taler både det gamle og det nye testamente om en sidste profet Muhammed som den sidste åbenbaring for at være islams."

Biblen GT Joels bog profeterer åndsudgydelsen ligesom Jesus profeti om Talsmanden, Helligånden. Hov, S omtaler en Jesus Kristus, som han ikke selv tror på om treenigheden, hvilket profet Jesu profeti advarede imod om falske profeter i hans navn. Enhver profet prøves ifølge Biblen og det samme siger jeg om Koranens profet og alle andre falske profeter. S lyder selvmodsigende, fordi han citerer Biblen med påstande om dens løgn, hvilket sådan om ham også gælder hans bibelcitater! Så, fortæl folk kun om noget, hvis du tror, det er sandt. Desuden er der ingen grund til hellighed i skrifternes folk, som således ikke har en guddom med jer. Dog sandfærdigt ærlig siger jeg om en eller anden person ifølge en debat mellem nogen, at han blev efter en trafikulykke hjerneskadet, hvor denne mand før havde en hel relationer, som elskede ham, men hans hjerne var derefter for grotesk primitiv om hans personlighed, så han idag lever alene. Måske Religiøse ekstremister og dogmatisk fundamentalister for´dømmer dette til en guds straf mod vedkommendes tidligere synder, men som tror på menneskets tilfældigt frie vilje i verden, hvor det altså ikke er hans skyld? Tiltrods for at der er de, som ikke fatter mine ord, elsker jeg alle alligevel dem og velgørenhed til den slags mennesker er uanset hvad også rigtigt.
Top Svar Citer
#33042 - 15/08/2021 19:02 Re: SÃ¥ er der linet op... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5352
Sted: Vanløse
Kære Lærke...

Hvad får jeg tiden til at gå med ler blinker halvfuld




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#33059 - 16/08/2021 18:42 Re: SÃ¥ er der linet op... [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5352
Sted: Vanløse
Kære Gerth

Du må stramme balderne sammen og komme med noget musik ler blinker halvfuld




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#33080 - 19/08/2021 19:40 Re: SÃ¥ er der linet op... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5352
Sted: Vanløse
Kære lærke...

MÃ¥ske jeg en dag bliver statsminister ler blinker halvfuld




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 59 af 190 < 1 2 ... 57 58 59 60 61 ... 189 190 >


Seneste indlæg
Små mennesker...
af ABC
19/03/2024 10:44
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Nyheder fra DR
Forsvunden 17-årig pige er fundet død ..
19/03/2024 12:18
Grænsen til Tyskland lukker i fire time..
19/03/2024 12:14
Seks personer mister livet i i lastbilul..
19/03/2024 11:54
Lose om Mads Fugledes farvel: 'Ked af mÃ..
19/03/2024 11:54
Krydstogtskib i Norge skulle aldrig vær..
19/03/2024 11:01
Nyheder fra Religion.dk