annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Limfjorden Nørresundby siden
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 251 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 58 af 190 < 1 2 ... 56 57 58 59 60 ... 189 190 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32499 - 15/06/2021 20:37 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Kære Lærke...

Mon Somo er helt ude i hampen ler blinker halvfuld




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#32503 - 16/06/2021 08:10 Re: Så er der linet op... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:


Somo ligesom alle andre profiler undtagen mig er falske, fordi i opfører jer forkert, men jeg har i årevis trænet åndeligt iblandt bindegale og hjerneskadede mennesker, så snart forlader jeg nok trosfrihed forummet, fordi den enten er fyldt med internet trolde eller en administrators dukkeprofiler. Hvad der er forkert her, det gider jeg ikke gentage!


"snart forlader jeg nok trosfrihed forummet, fordi den enten er fyldt med internet trolde eller en administrators dukkeprofiler".


For det første, administrator har ingen dukkeprofiler!

Og der er ingen aktive internet trolde her på stedet og det ved du også godt Gerth

Stop dig selv Gerth med dine løgnagtige udgydelser, det klær dig ikke.

Du kan være uenige med os, du kan have dine holdninger til folk om at du synes deres adfærd er mindre heldigt - men du kan ikke tillade dig at bruge stedet til at gentage dine løgne, dine skøre usandheder - du er helt uden respekt og må derfor også mangle selvrespekt, da et menneske med selvrespekt ikke ville fremføre disse usande påstande som du gør nu igen, igen, igen, for hvilken gang.


Citat:
Gerth:

så snart forlader jeg nok trosfrihed forummet



Ha ha det har du sagt utallige gange

Men sandheden er at du ikke kan undvære os og det modspil vi gir dig, men at vi da godt kan undvære dig

Du kan ikke undvære os Gerth, da du har brug for os, så du forlader ikke stedet her, trosfrihed.

Iøvrigt det samme med Tikka, også hun har truet med at trække stikket i årevis, men ej heller hun gør det, da hun har brug for at skrive på trosfrihed.

Iøvrigt et ganske naturligt og sundt såre menneskeligt behov. Og vi skal alle være taknemmelige over stedet her.

-0-0-0-0-

Vind din selvrespekt og gode humør tilbage Gerth og stop dine løgne udgydelser om stedet her.

Svært for os at sige hvad der trykker dig, går dig på for tiden.

Men pøj pøj med det hele Gerth

Mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

Citat:
Gerth:

Hvad der er forkert her, det gider jeg ikke gentage!


Det der er forkert er dine løgnagtige usande påstande om stedet her som du bliver ved med at gentage.

Hvad får du ud af det???

Intet!

Hvorfor gør du det så?

Fordi du mangler selvrespekt, hvilket kommer til udtryk i din disrespekt for os andre, endda en disrespekt der er så stor at du tillader dig at sværte os og stedet til med dine løgnagtige påstande.

PPS:

Både du Gerth har som Arne sagt at I ikke gider HansKrist - og begge er I blevet triste til mode over at fornægte jer selv ikke at ville beskæftige jer med mine skriverier der er fremragende og fyldt med interessant ofte ny viden.

Hvor ville du Gerth, som Arne, blive i meget bedre humør hvis I ophævede jeres boykot mod HansKrist -

I bliver triste af at fornægte jer selv en aktiv holdning til skriverier af så høj kvalitet

I er som børn i skolegården der bliver sure og dermed går glip af at få et skønt liv med de andre i skolegården.

At se en voksen mand som Arne, der i fornærmethed lukker øjnene for hvad jeg skriver er simpelthen barnagtig. Så ihvertfald Arne's barnagtigheder de forsvinder ikke med alderen, og de har uden tvivl fulgt ham hele livet.

Her er det mig han bliver sur på, før det, var det folkekirken og før det igen var der noget andet, nogle andre.

Det er et personligheds træk ved manden, som også hans fejlagtige idéer om at der hos Paulus opildnes til korstogene og at der findes rettroenhed og dogmatisme og skrift og bibelfundamentalisme hos Paulus, sandheden er at han er verdenskendt for det stik modsatte.

Paulus er et geni og et fantastisk komplekst og sammensat rigt facetteret farverigt menneske og personlighed og ja oveni et så ærligt kærligt menneske

Han er så emotionelt som Jesus også - som de begge har et hæftigt temperament

Paulus har et følelsesregister der spænder så vidt som gerne ses hos meget skabende mennesker, gerne politiske genier, men det forunderlige er at han er religiøs mystiker af en aldrig tidligere set dybde og kompleksitet - noget R Steiner har opdaget som A Schweitzer også har fremhævet det. Men ikke dermed sagt, at man ikke kan forstå Paulus et langt stykke udenom dette religiøse mystiske dybe element - men vil man have den fulde forståelse så skal man forstå følgende:

Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.

Her ligger hemmeligheden til den vestlige kultur der adskiller sig fra den orientalske østlige. Nemlig den store sandhed at I et kærlighedsforhold, i den højeste form for KÆRLIGHED er den, i hvilken individet, og det vil sige såvel kærlighedens subjekt som dens objekt, er bevaret, og dermed er der givet grønt lys for individets bevarelse. Altså mennesket, det enkelte unikke individ og personlighed svækkes ikke i forbindelse med Guds Kærlighed KRISTUS - i KRISTUS MYSTIK SPIRITUALITET.

Mennesket går ikke til grunde i Gud, mennesket svækkes ikke i Gud - dette er fuldstændig enestående at vi mennesker bliver mere frie unikke og enestående særprægede af at komme tæt på Gud.

Hvor har vi dog meget vi kan takke Paulus for 💕❤️
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32530 - 18/06/2021 18:07 Re: Så er der linet op... [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Kære Lærke...

Hvorfor blander Gerth sig i vores samtale ler blinker halvfuld




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#32567 - 25/06/2021 13:17 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Kære Lærke...

Måske du bliver mystiker en dag ler blinker halvfuld




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#32571 - 25/06/2021 17:40 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Kære Lærke...

Der er lyse dage. Der er mørke dage. Der er mange dage i vores liv ler blinker halvfuld




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 58 af 190 < 1 2 ... 56 57 58 59 60 ... 189 190 >


Seneste indlæg
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Er dette videnskab...
af Anonym
10/03/2024 00:49
Nyheder fra DR
Mand får seks måneders fængsel for at..
19/03/2024 09:22
På trods af 'Barbenheimer' blev der sol..
19/03/2024 09:03
EU-penge skal give tildligere slagterime..
19/03/2024 08:46
Region Hovedstaden vil afsætte penge ti..
19/03/2024 08:44
Argentinske fodboldspillere varetægtsf..
19/03/2024 08:39
Nyheder fra Religion.dk