annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 15 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 14 15 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#23179 - 13/05/2017 02:52 Re: Venter dommedag? [Re: Tikka]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
”Macron - den nyvalgte franske præsident kan forføre en sten , har jeg læst ... så måske han kan gøre en forskel - eller måske - er det hans kone, der forfører igennem ham, da hun skal være på lønningslisten som hans rådgiver.”

- Han spiller ingen større rolle, ej heller gør det kristne livssyn, men nogen ville måske nok studse lidt hvis stenen begyndte at græde. De fleste husker nok hvor det svingede og sang i US da Obama kom til, og erkendte kun langsomt hvor lang tid det tar at vende store skuder. For tiden har en nationalromantik godt med vind i sejlene, og EU-projektet rystes af samme grund på sine vaklende ben.
Men folk bevæger sig jo altid 10 cm. over jorden, når særlig deres åndslys just har vundet et valg, og husker ikke straks fortiden. Med tiden indser de dog at heller ikke dette åndslys skinnede med nogen generende styrke, og begynder gradvist at genkalde sig oplevelser hvor uigendrivelig argumentation heller ikke fik politisk tilslutning, for dernæst atter at måtte erkende, at tidens bogholdere siddende på skattekisten er betydelig mere interesseret i retoriske fraser end i egentlig politik – også når den gir gode lunser. Og ved kommende valg vil tidens ”levebrød” atter bekende for befolkningen hvor trist det alt sammen er, men at der trods alt glimter et håb for enden af tunnellen, håbet indeholdt i samme retorik som før, nu ikke længere husket, hvorefter vælgerne med disse sidste ord vil sætte et kryds ved dette håb, måske særlig hvis de har udsigt til en tur i den grønne skov..

mvh
Simon
P.s.: måske en gruppe tilhængere digtede Macron ind i Forførerens Dagbog, som er vældig populær i Frankrig, at det var dér du læste det, og at samme tilhængere først efter næste valg vil indskrive ham i Øjeblikket – stensikkert til Pens glædestårer, Macronen derimod får sig et vaklende ben i Bryssel? ;)


Redigeret af Simon (13/05/2017 02:56)
Top Svar Citer
#23180 - 13/05/2017 14:28 Re: Venter dommedag? [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Arne:
Citat:
1. nul krig
2. nul forurening
3. nul overbefolkning

Jeg tror ikke, nogen verdslig instans kan gennemføre dine 3 punkter kun ved forhandling, selv om der vil være opbakning til det, men punkt 1 og 2 kan begrænses, og der kan man passende starte med sig selv og sit nærmiljø …

… samt vælge politikere der deler samme synspunkter, hvis ikke man tror og venter på guds indgriben.

Angående punkt 3 forstår jeg ikke, du mener, jorden er overbefolket. Der er da plads nok, og jorden kan sagtens brødføde alle nulevende mennesker, nu hvor vi har viden og teknologien.

Desforuden viser det sig også, når vi kigger tilbage, at folk får færre børn i takt med velstand.

Så vil de, der har viden og velstanden, dele med de som ikke er i samme situation; så de kan få et livsgrundlag - vil disse efter en eller to generationer få færre børn, tror jeg …

… men jeg mener også man må se på den information, at det vurderes, der går ca. 80% af verdens landbrugsjord til at brødføde dyr – for her kan der frigives en masse jord til menneskeføde ved at nedsætte kødspisning.

https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/lad-os-nu-faa-boeffen-paa-bordet-og-snakke-om-den

Så i stedet for "nul overbefolkning" vil jeg mene der skal stå "nul sult" - som jeg mener, kan realiseres. smiler

***

Citat:
Hvilken verden ønsker du?

Angående trådstart så opstod den som en indre dialog, fordi ordet dommedag er flertydigt for mig.

Der er den dommedag bibelen taler om, og så benyttes ordet også verdsligt i forhold til klimaændringen.

Jeg har i mange år levet i et bibel univers og set verden derigennem, og forsøger nu at se verden med verdslige briller.

Det er ikke helt nemt, for det jeg ser og læser i nyhedsmedierne svarer til bibelens tegn om de sidste tider.

Jeg ville derfor gerne tale og især høre om hvilke håb andre har for verden når man ikke sætter sin lid til guds indgriben. smiler

¨¨¨¨

Top Svar Citer
#23181 - 13/05/2017 14:46 Re: Venter dommedag? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Fortsættelse:

Vi kan selvfølgelig være uenige om mangt og meget, men jeg synes stadig, det er imponerende, at vi mennesker her på kloden er lykkedes med at gå ind for FN's mål:
Citat:
•At bevare fred verden over;
•At skabe fredelige relationer mellem landene;
•At samarbejde om at forbedre levevilkårene for fattige mennesker, bekæmpe sult og sygdomme og afskaffe analfabetisme. Desuden at fremme respekten for den enkeltes grundlæggende rettigheder og friheder;
•At være et forum for alle nationer, hvor de kan prøve at nå deres mål.
Og hvad er FN?:
Citat:
De Forenede Nationer - eller FN - er den eneste organisation af sin art i verden. Den består af selvstændige stater, der af egen fri vilje har besluttet at gå sammen for at arbejde for verdensfred og økonomiske og sociale fremskridt. Organisationen blev oprettet den 24. oktober 1945 med 51 medlemmer. I dag er medlemstallet steget til 193. Ingen stat har nogensinde meldt sig ud af FN. Midlertidigt forlod Indonesien FN i 1965 i forbindelse med en strid med nabolandet Malaysia, men Indonesien vendte tilbage til organisationen det følgende år.
Den store succes har FN jo ikke været, men hvordan havde verden set ud i dag uden FN?
Mon ikke betydeligt værre?

Dét, jeg synes, der mangler, er jo så egentlig kun at beskytte miljøet, og at undgå at vi bliver alt for mange mennesker.
Det sidste er jo en del af miljøbeskyttelsen, så det er primært miljøet, det handler om - respekt for naturen.

I vores vestlige verden er vi overbeviste om, at demokrati kombineret med privat ejendomsret er det eneste rigtige, og vi fører krige rundt om i verden for at gennemtvinge denne samfundsorden og udradere politisk og religiøst diktatur samt stammesamfundenes indretning - som jeg ikke ved ret meget om.

Men er det ikke sådan, at den private ejendomsret har gjort verden til blot at være én stor markedsplads, hvor det eneste, det handler om, er at købe og sælge.

Og er det ikke sådan, at alles lige ret til at bestemme giver "landsbytosserne" urimelig stor indflydelse.

Kunne vi mon forbedre vort repræsentative demokrati ved at stille langt skrappere krav til de, der vil vælges som magthavere (såsom folketingsmedlemmer og regeringsmedlemmer), så det ikke blot er de oratorise (demagogiske) evner, men også deres egne hidtidige præstationer i samfundet samt beviser for en høj samfundsmoral, der afgør deres valgbarhed?

Og behøver vi at påtvinge resten af verdens godt 7 milliarder mennesker vores måde at indrette samfundet på?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#23183 - 14/05/2017 00:09 Re: Venter dommedag? [Re: Simon]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Simon:
Citat:
Han spiller ingen større rolle
Det tror jeg heller ikke, men ingen ved hvad fremtiden bringer - og med de verdensledere vi pt. har, kan alt ske.


Her er link til min udtalelse:
Citat:
Macron - den nyvalgte franske præsident kan forføre en sten, har jeg læst
https://www.dr.dk/nyheder/udland/38-aarig-fransk-praesidentkandidat-kan-forfoere-en-sten // En artikel fra 17. nov. 2016 kl. 10.53

En lidt underlig udtalelse når den står i sammenhæng med - hvorfor Macron især har succes hos kvinderne.

… men er der noget om snakken, at han kan forføre en sten, så kan han blive en farlig leder, hvis den magt han målrettet er gået efter, stiger ham til hovedet.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#23185 - 14/05/2017 02:06 Re: Venter dommedag? [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Æv for da noget pjat, det I to skriver, det er da godt nok useriøst fra jeres side af og giver ingen god mening overhovedet:

Citat:
Han spiller ingen større rolle

-0-0-0-

men er der noget om snakken, at han kan forføre en sten, så kan han blive en farlig leder, hvis den magt han målrettet er gået efter, stiger ham til hovedet.


Der findes masser af artikler og gode dokumentar udsendelser om manden og hans politik og visioner. Og masser af dygtige politiske eksperter udtaler sig om manden dagligt, og de er ikke i nærheden af at mene som I gør, tværtimod.

Han er måske farlig for Erdogan og Putin og Trump, men ellers overhovedet ikke farligt, ja kan kun identificeres med noget positivt for demokrati og den frie verden.

Alle er enige om at han kommer til (er kommet til) at spille en stor rolle både for EU og Frankrig.

Valget til parlamentet vil være afgørende for hvor godt han vil kunne gennemføre sin politik.

Der er da godt nok virkelig tale om noget nyt og spændende. Tiltrængt fornyelse og oprør på venstrefløjen i fransk politik og ja højrefløjen og "La République En Marche" er et spændende progressivt moderne midterparti, der forsøger at bryde "den sociale arv" (at de snobber opad) hos den privilegerede middelklasse eller borgerskabet, gøre dem deres sociale ansvar bevidst. Noget jeg personligt har talt meget om i nu mange år efterhånden. Efter min mening er det nøjagtig hvad vi har brug for.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 15 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 14 15 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk