annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
0 registrerede 505 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Venter dommedag?


Hvilken verden ønsker du?

Måske syntes du, det er fint nok, som det er ...

... eller måske tænker du på fred og sikkerhed, og helt almindelige dagligdags fornødenheder som mad og vand ect. til hele jordens befolkning som en selvfølge, både for nuværende og fremtidige generationer?

Her hvor jeg bor tales der om genbrug, madspild og energibesparelse og handles derpå.

Det syntes jeg er fint, men slet ikke nok til at gøre verden bedre for alle - trods det - der i "mit" område ikke er nogen "nød og fare."

Det er dog mit indtryk, at verden lider, og jeg ønsker dette kunne ændres ...

... men er det muligt, at finde en fælles løsning så verdens krige og rovdrift på jordens resurser ophører, så livet for dyr og mennesker ikke nødvendiggør flugt, hvis altså ikke døden indtræffer forinden – kort sagt.

Nogle mener, dette løses af sig selv ved guds indgriben, når menneskene kommer til at leve under guds styre – i teokratiet - hvor retfærdighed bor - som der står i bibelen ...

... men ikke alle tror på det, og mennesker gør sig forskellige tanker, til hvilken regering de ønsker.

Mange vil gerne ha’ demokrati – andre en "stærk mand" - kalifat eller andet …

... men kan noget af dette gi' hele verdens befolkning fred og de daglige fornødenheder og tryghed ...

... alle tænker vel på sig selv og sine først ...

... og hvad med religion som også giver anledning til meget ufred død og smerte ...

... man kan jo ikke forbyde folk at tro.

"Det hele" er måske også "godt nok," som det er, og derfor er det unødvendigt at tænke på en dommedag, fordi "paradis" på jord kun er en ønskedrøm, selv om jeg syntes, det ser sort ud for fremtiden uden en guds indgriben, eller andet der kan ændre menneskets bevidsthed og handlemåde til det bedre.

¨¨¨¨
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Nyheder fra Religion.dk