annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 416 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 15 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 14 15 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#23186 - 14/05/2017 18:07 Re: Venter dommedag? [Re: Tikka]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
”men er der noget om snakken, at han kan forføre en sten, så kan han blive en farlig leder, hvis den magt han målrettet er gået efter, stiger ham til hovedet.”

- Fantasier skabt af partisekretærer, det er deres job at hæve chefen til skyerne, i vished om at nogen derude sikkert vil tro historierne og fortælle dem videre. Og det er jo hvad folk også gør..;)

Det samme sker hvad freden angår, men man blir nu altid lidt beklemt ved at se troende folde hænderne og tale om fred i verden, en fred skabt i en forestillingsverden så langt fra virkeligheden man kan komme, og sikkert tilbedt under aftenbønner i sødmefyldte små soveværelser med engle og keruber der pryder tapetet. Men den sidste naivitet forsvandt nok under sidste verdenskrig, hvor mennesket for alvor trådte ud af drømmen og viste verden hvad det faktisk er istand til, på godt og ondt naturligvis. Eftertiden har næppe den slags forventninger til verden, altså fredfyldte fromme fantasier om mennesket og verden, men om mennesket i dag stiller mere realistiske krav til politikere i deres samtid, det ka’ diskuteres.
Ind imellem er det nu alligevel ubegribeligt at hele det politiske skuespil ikke i større grad præsenteres i sin ironiske og satiriske virkelighed i dagens aviser, at man virkelig tiltror læsere at være så blåøjet. Journalister vælger selvfølgelig at vise hvad de præsenteres for, og overlader til læser selv at forvilde sig ud i fantasier derom – og dér ka’ nogen velsagtens ha’ brug for en gud som censor, i al fald ser det ud til at en del har brug for guden som modvægt til den politiske virkelighed, der indrømmet, også tit ligner tegneserien Rejsen til Saturn ..;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (14/05/2017 18:40)
Top Svar Citer
#23187 - 14/05/2017 18:58 Re: Venter dommedag? [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7202
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Når du skriver:
Citat:
Angående punkt 3 forstår jeg ikke, du mener, jorden er overbefolket. Der er da plads nok, og jorden kan sagtens brødføde alle nulevende mennesker, nu hvor vi har viden og teknologien.
så tror jeg godt, at jeg forstår dig - også selvom der advares - f.eks. her.

Du har jo tillige ret i, at vores mange tusinde år gamle jægerkultur nu er udviklet til et husdyrhold, som beslaglægger enorme græsningsarealer, og som er noget, vi kunne ændre på.

Alligevel kan jeg ikke komme væk fra en fornemmelse af, at det er forkert af os at være så mange af vores dyreart her på denne klode, hvor mange andre arter uddør for altid, fordi vi breder os så uhæmmet.
Du kan meget muligt kalde det en religiøs følelse, der nok især handler om ikke at skade det for mig hellige: Moder Natur.

Var vi færre, ville der jo heller ikke være så meget at slås om - og verden ville være mere vidunderlig - for ikke at sige guddommelig blinker

Den voldsomme befolkningstilvækst i u-landene er jo ikke de menneskers ønske (udover, at de har behov for unge, der kan forsørge deres ellers hjælpeløse gamle).
Skaffede vi dem ældrepleje og hjalp dem med at undgå graviditet, ville de nok kun få de børn, de ønsker.

Så hvorfor hjælper vi dem ikke?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#23189 - 14/05/2017 20:55 Re: Venter dommedag? [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Var vi færre, ville der jo heller ikke være så meget at slås om - og verden ville være mere vidunderlig - for ikke at sige guddommelig."

- Nåh ja, den "mystiske væren" viser os jo også, at man i oldtiden med langt mindre befolkningstal nærmest elskede hinanden ihjel, ikke sandt hr. lægprædikant...;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#23190 - 14/05/2017 22:42 Re: Venter dommedag? [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1899

Arne:
Citat:
Men er det ikke sådan, at den private ejendomsret har gjort verden til blot at være én stor markedsplads, hvor det eneste, det handler om, er at købe og sælge.
Man har jo altid byttet til andre varer som man ikke selv havde …
… men køb og smid væk kulturen er syg og handler om begær og profit -

Arne:
Citat:
Og er det ikke sådan, at alles lige ret til at bestemme giver "landsbytosserne" urimelig stor indflydelse.
Jeg ved ikke, hvem du tænker på – Trump?


Arne:
Citat:
Kunne vi mon forbedre vort repræsentative demokrati ved at stille langt skrappere krav til de, der vil vælges som magthavere (såsom folketingsmedlemmer og regeringsmedlemmer), så det ikke blot er de oratorise (demagogiske) evner,
Jeg tror ikke, jeg er demokrat – demokratiet er for langsommeligt og for dyrt – for meget snak og for mange der skal aflønnes …

… men folket har vel de politikere, som de selv vælger i et demokrati.

Jeg syntes dog, politikkerne gennemgående er for unge – og at politikkerne sidder for længe.

Arne:
Citat:
men også deres egne hidtidige præstationer i samfundet samt beviser for en høj samfundsmoral, der afgør deres valgbarhed?
Hvilken norm for høj samfundsmoral tænker du på?

Arne:
Citat:
Og behøver vi at påtvinge resten af verdens godt 7 milliarder mennesker vores måde at indrette samfundet på?
Jeg ved ikke helt, hvad du tænker på, men vi er selv blevet tvangskristne.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#23191 - 14/05/2017 23:12 Re: Venter dommedag? [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1899

Hanskrist:
Citat:
Alle er enige om at han kommer til (er kommet til) at spille en stor rolle både for EU og Frankrig.
Vi kan kun håbe det bedste, og se tiden an – ingen ved hvad fremtiden bringer - der er jo meget, der kan spille ind; om han kan gøre en positiv forskel, men jeg tror ikke, du skal regne med ham som frelser.

Han er intellektuel og går efter magt.

¨¨¨¨

Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 15 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 14 15 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Kom op på bjerget...
af ABC
24/04/2024 23:29
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Biden mødtes med 4-årig: 'En påmindel..
25/04/2024 02:03
USA kræver svar i sag om 'massegrav' i ..
25/04/2024 00:04
Senatsudvalg skal undersøge Novos prise..
24/04/2024 22:04
USA har i hemmelighed sendt langtrækken..
24/04/2024 21:08
Seks fly fra København aflyses på grun..
24/04/2024 20:56
Nyheder fra Religion.dk