annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
0 registrerede 283 gæster og 49 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 15 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 15 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#23218 - 19/05/2017 01:33 Re: Venter dommedag? [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1891

Arne:
Citat:
Vi har, hvad der skal til, for at skabe en global paradisisk tilstand - både for denne klode, men også for os mennesker - og vi har et overnationalt organ, FN, der kan gennemføre det - forudsat tilstrækkelig enighed.
Jeg forstår jo ikke, du tiltror FN at kunne løfte denne opgave, når du i tråden her har skrevet: Den store succes har FN jo ikke været...

... og det med tilstrækkelig enighed er jo slet ikke nok, hvis viljen til ændring ikke er til stede.

Jeg mener, det er let nok at tilslutte sig dit og dat, men vil man selv gå forrest - og måske mod strømmen?

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#23219 - 19/05/2017 10:06 Re: Venter dommedag? [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Det eneste verdensorgan, vi mennesker har, er jo FN.
De har ikke præsteret mirakler, men ingen vil vel benægte, at de har skabt særdeles værdifulde resultater.

Så hvis vi vil forbedre verden - og det er jo her, jeg foreslår forebyggelse af krige, reduktion af forurening og forebyggelse af vildtvoksende populationseksplosioner i u-lande - så er FN jo det eneste organ, som kan påtage sig de opgaver, og som allerede er i gang med flere af dem.

At FN ikke har præsteret mirakler er da ikke et argument for at opgive - tværtimod mener jeg, det er et argument for yderligere at intensivere støtten til denne organisation af samtlige verdens nationer (minus Vatikanstaten).

Og hvorfor skulle Trosfrihed.dk ikke gå forrest?
Kan vi her på Trosfrihed.dk blive enige om de vigtigste mål, kunne næste fase vel være at gå til de danske politiske partier, og kan vi få dem med, er det jo EU osv. blinker

Hvad mener du selv?

Skal vi bare sidde med hænderne i skødet - og jamre?

Har verden i dag ikke brug for nogle store og klare mål, der kan skabe håb - og handling?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#23221 - 19/05/2017 18:59 Re: Venter dommedag? [Re: Tikka]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Spm. lød på det du skrev:

”For det er de, der leder os – politikernes bevidsthed - der skal ændres, så deres vilje kan arbejde for det fælles gode, men hele det kapitalistiske system arbejder imod, da det ikke tilgodeser det fælles gode.”

1) ku du ikke lige def. dette ”fælles gode”?
2) hvad er det for meningsindhold du her forestiller dig kapitalismen sku’ udtrykke af værdisæt, der ydermere sku’ stride imod dette fælles gode?

*

Nu skr. du: ”Hvis vi saver den gren over, hvorpå vi sidder - os privilegerede - ved fortsat at udpine og udnytte "alt og alle" så profitten hele tiden maksimeres, så forstår jeg på "de" som advarer om klimaændringen – at vi ødelægger og minimere livsbetingelserne for alt liv på jorden og derved forøger krig, sult og flygtninge.”

- Som du ser, besvarer du ikke spm.: Hvad ér det for værdisæt du ser indeholdt i den kapitalistiske model, og hvor strider disse imod et ”fælles gode”, som jeg også ber dig def.?
Hvad du skr. må anses som en politisk konsekvens, men berører ikke spm.

mvh
Simon
Top Svar Citer
#23222 - 19/05/2017 19:36 Re: Venter dommedag? [Re: Hanskrist]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
”Tikka har formået at skabe tråden og holde den kørende. Arne har bidraget på en eminent måde.”

- Der er hverken hoved eller hale, men minder påfaldende om lægprædikantens egen gentagelse i utallige tråde.

Forøvrigt sku’ du måske selv læse Macrons Revolution, fremfor aviser og netsider, for derudfra at indse, hvordan der som populister flest bare fiskes i begge sider af vandløbet, hvor fx centralisering- og decentraliseringstanker flyver som svaler uden at rede over en politisk virkelighed – i hvilken forbindelse jeg måske nok ville sænke armene lidt, i og med at hans idé om harmonisering af sociale udgifter (v. EU) sandsynligvis også indebærer nivellering af statslige pensionsordninger. Kort sagt er opskriften på makroner for længst opfundet, hvorudfra man selvfølgelig frit ka’ bygge videre ..;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (19/05/2017 19:37)
Top Svar Citer
#23224 - 19/05/2017 23:05 Re: Venter dommedag? [Re: Simon]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1891

Indsendt af: Simon
Spm. lød på det du skrev:

”For det er de, der leder os – politikernes bevidsthed - der skal ændres, så deres vilje kan arbejde for det fælles gode, men hele det kapitalistiske system arbejder imod, da det ikke tilgodeser det fælles gode.”

1) ku du ikke lige def. dette ”fælles gode”?
2) hvad er det for meningsindhold du her forestiller dig kapitalismen sku’ udtrykke af værdisæt, der ydermere sku’ stride imod dette fælles gode?

*

Nu skr. du: ”Hvis vi saver den gren over, hvorpå vi sidder - os privilegerede - ved fortsat at udpine og udnytte "alt og alle" så profitten hele tiden maksimeres, så forstår jeg på "de" som advarer om klimaændringen – at vi ødelægger og minimere livsbetingelserne for alt liv på jorden og derved forøger krig, sult og flygtninge.”

- Som du ser, besvarer du ikke spm.: Hvad ér det for værdisæt du ser indeholdt i den kapitalistiske model, og hvor strider disse imod et ”fælles gode”, som jeg også ber dig def.?
Hvad du skr. må anses som en politisk konsekvens, men berører ikke spm.

mvh
Simon

Det kapitalistiske system berører os politisk og socialt – og skaber ulighed i samfundet.

Det er ødelæggende for familielivet, miljøet og liv i al almindelighed, men det er også det, der dækker menneskers basale behov … hvis man har penge.

¨¨¨¨

Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 15 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 15 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk