annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 355 gæster og 119 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 15 af 24 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 ... 23 24 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#21604 - 08/10/2016 13:26 Re: Kristus [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Det er lidt som et gensyn med tv-serien Soap, sådan at se en JV’er og en lægprædikant opelske en indbyrdes forskel i samme religiøse dogmetro, og tilsyneladende for at finde sine egne ben – nåja, for den enes vedk. velsagtens sit ribben…

Begge tror jordens undergang er nær uden guden i tlf., men hvor den ene søger frelse fra vrangforestillinger i Vagttårnet, søger den anden sin på Wikipedia, Gyldendals og i forestillingen om at hans intuition faktisk er en app med jesus i den anden ende, det er da sødt…;)

mvh
Simon
P.s.: Du er i striden om vejen til frelse bagud på point, Arne, et forsigtigt råd ku være, at du udskifter dit eget billede med dit jesusikon…;)


Redigeret af Simon (08/10/2016 13:27)
Top Svar Citer
#21605 - 08/10/2016 14:10 Re: Kristus [Re: Simon]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Hej Simon jeg tror bestemt ikke at jorden går under, nej nej det er noget forskellige filmmagere har opfundet for at de kan sælge underholdning, nej jeg tror at jorden bliver et Paradis som det oprindeligt var meningen.
For øvrigt vil jeg da gerne vide hvad du mener at Jehovas Vidner har af Dogmer.

tilsyneladende for at finde sine egne ben – nåja, for den enes vedk. velsagtens sit ribben…

Det syntes jeg er en mærkelig udtallelse, hvor vil du hen med den Simon.

Jeg ved ikke lige hvad du mener med ( vrangforestillinger fra Vagttårnet ) det må du kunne uddybe nærmere når du nu udslynger beskyldningerne.



Redigeret af Jørgen Primdahl (08/10/2016 14:16)
Top Svar Citer
#21606 - 08/10/2016 16:05 Re: Kristus [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jørgen Primdahl.

Du skriver:
Citat:
Hej Arne: som jeg også har sagt før så er det vist ret begrænset hvor meget tro du har på noget som helst, for mig at se så er du kun ude på at kvæulerer og for mig at se og efter min mening og erfaring så fører en debat med mennesker som dig ikke til noget som helst andet end spild af tid, det er min mening set fra mit synspunkt.
Mit svar:
Jo - det er jo beklageligt - for dig - at vores dialog har været spild af din tid.

(At du så tillige mener, jeg "kværulerer", det gør ikke rigtigt noget indtryk på mig. Det tror jeg du vil hæfte på enhver, der søger at finde ud af, hvad Jehovas Vidner egentlig er for noget - og som ikke tilslutter sig)


For mig har det imidlertid været nyttigt, at få et klarere billede af jeres dommedagsreligion: Jehovas Vidner - Harmagedon.

I øvrigt forekommer det mig ejendommeligt, at du i dine 24 indlæg her på Trosfrihed.dk (startende 09.06.2015) først efter ca. den første halvdel - her for ganske få dage siden - afslører, at du er tilsluttet Jehovas Vidner.
Det har du formodentlig været hele tiden - men det måtte vi andre åbenbart ikke vide blinker

Som jeg ser det, er det da fair nok at have en tro på nogle dogmer, såsom Jehovas Vidners dommedag, og ingen er da forpligtet til at bekende dette her på Trosfrihed.dk - men åbent og ærligt - at holde dét skjult så længe - det synes jeg nu ikke, det er blinker

Dine ord om mig:
Citat:
- så er det vist ret begrænset hvor meget tro du har på noget som helst -
kan jeg egentlig godt tilslutte mig.
Jeg tror jo på, at der er noget ufatteligt mirakuløst og vidunderligt bag verdens væren, og det føder i mig en spontan altomfattende kærlighed.

Det må du da for min skyld gerne håne, hvis du har behov for det blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21607 - 08/10/2016 16:23 Re: Kristus [Re: ]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Jørgen..

"jeg tror at jorden bliver et Paradis som det oprindeligt var meningen."

- Der er massevis af små paradiser rundt om dig, du ka' endda selv skabe dem, dertil behøver du skam ingen guder. Den eskatologiske forventning er ellers en pæn lille sang JV'ere godt ka' lide at synge om, så det er da helt forfriskende at se én der ikke selv vrikker på afgrundens rand...;)

mvh
Simon
P.s.: går i tillæg udfra, at jorden så også har eksisteret i lidt mere end 6000 år - nu kvinder tilskrives at være skabt af andet og mere end Hr. Adam Jensens ribben...;)


Redigeret af Simon (08/10/2016 16:36)
Top Svar Citer
#21610 - 08/10/2016 22:14 Re: Kristus [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægprædikant..

Din stakkel, du føler dig da også ”hånet” hvorsomhelst du stikker det åndelige hoved frem, ak ja, selv blandt trosfæller. Er det mon ikke på tide, at du udviser lidt af den næstekærlighed du angiveligt sgu’ ha’ indfølt ved at stikke ”intuitionen” ind i et kærligt guddommeligt univers, synes du? Det er vel ikke mere end rimeligt at du viser Jørgen hvor kærlig verden så kan fremstå, dvs. oplevet i den fabel du jo selv har skabt, idet Jørgen vel ikke – og i kærlighedens hellige navn – ska’ spilde sin levetid på at afvente et paradis du jo allerede har opfundet? ;)

Historisk set, har i troende ikke just udvist særlig behagelige følelser overfor hverandre, og gør det stadig ikke, nærmere og uden hensyn til divergenser i overtro har i rettere troet hinanden såvel som ikke-troende ihjel, med jeres ubærlige kærlighed til ikke alene ”mystiske indsigter” men tilmed kærligheden selv! – ja for dit eget vedk. tror du jo stadig din ”fabel” skjult for mennesker der nu altid har set ret igennem dig, du mystifistiske ”agnostiker”. Så ta’ du nu og vis Jørgen din kærlige verden, for der er sgu’ ikke meget kristuskærlighed over at sidde dér og gemme chokolademaden til sig selv! ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 15 af 24 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 ... 23 24 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk