annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 35 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 34 35 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#21216 - 03/08/2016 19:07 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse

Hej Arne

Gud har altid været der. Bare ikke i sin nuværende form som et helstøbt væsen. Men altid som tanken og viljen. Fremgår det ikke af teksten?

For mig giver Ardors beretning mening. Måske giver den også mening for dig. Det er dog ikke sådanne ting som lige interessere mig.

Jeg er mere interesseret i hvordan vi forholder os til denne verden.

Hvorfor undervises der i at mennesket stammer fra en abe? Kan mennesket ikke være skabt? Skal vi sætte børn i verden? Hvad er planen? Hvis der ikke er et almægtigt væsen, så synes det for mig, at være ret meningsløst at sætte børn i verden, for vi ønsker jo, at det skal gå dem alle godt.

Mit barn skal nok klare sig...ja, ja...det skal det da nok, for du har styr på det hele blinker

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21217 - 04/08/2016 09:40 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Du skriver:
Citat:
Gud har altid været der. Bare ikke i sin nuværende form som et helstøbt væsen. Men altid som tanken og viljen. Fremgår det ikke af teksten?
Mit svar:
Nej, ikke som jeg læser den tekst. I "Urkosmos" eksisterede der ingen "Gud".

Jeg forstår, at det ikke lige nu betyder noget for dig, om jeg tror eller ikke tror på jeres dogmesystem, og at du er "mere interesseret i hvordan vi forholder os til denne verden".

Her forkaster du menneskets slægtsskab med de andre dyrearter, og du finder tilværelsen meningsløs, hvis der ikke er "et almægtigt væsen".

Det er så din holdning - og det er jo din gode ret.

Min holdning er en anden. Jeg opfatter tilværelsen, det eksisterende, verden, universet som et for os mennesker ufatteligt mirakel.
At mennesket skulle være verdens centrum opfatter jeg som "nærsynet egoisme" hvor "ondt" og "godt" alene handler om, at vi bliver "forkælet" eller det modsatte - uden hensyn til alt andet eksisterende blinker

(Naturvidenskaben har givet os meget, men som Einstein sagde, så er det langt det meste, vi ikke ved om verden.)

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21218 - 04/08/2016 17:16 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse

Hej Arne

Jeg forkaster ikke noget som helst, men spørger bare, om mennesket ikke kan være skabt? Hvorfor udelukke den mulighed? Kan vi tillade os det? Skal børnene lære at tænke over tingene? Evolution udelukker vel ikke skabelse?

Måske sidder du fast i din egen tænkning, for det jeg siger er, at der opstår problemer, hvis vi forkaster den almægtige/himlen/efterlivet.

Hvorfor er der nogle samfund som har dødsstraf? Har de ikke fattet at der ikke er nogen som er døde? De døde lever jo i bedste velgående på den anden side af mønten.

Kan jeg bevise det?

Lad mig lige se...nej...det er uden for mine beføjelser.

Og så afligevel ikke, for der er jo mange som har set de afdøde gennem tiderne blinker

Er det ikke godt nok? Skal vi allesammen se de afdøde? Har vi ikke andet at bruge tiden på? De afdøde skal vi jo nok få at se på et tidspunkt, så...lad os dog glæde os over, at der i det mindste er nogle som har set dem.

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21219 - 05/08/2016 09:53 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Jeg synes, du stiller en masse spørgsmål, som du ikke selv svarer på.
Det ligner for mig "en skjult dagsorden", som går ud på at forsøge at ændre min holdning, og det vækker modvilje i mig.
Jeg ville foretrække, at du i stedet kom åbent og ærligt frem med, hvad du selv mener.

Og når du skriver:
Citat:
Måske sidder du fast i din egen tænkning, for det jeg siger er, at der opstår problemer, hvis vi forkaster den almægtige/himlen/efterlivet.
så ligner det for mig ren missionsvirksomhed, derved at du mistænkeliggør mig ved at fremsætte en påstand, du åbenbart selv "sidder fast i".

Hvad er det for problemer, du påstår, du ved, der opstår ved at forkaste din Gud, som du her kalder "den almægtige"?

Jeg "køber" bestemt ikke en sådan ubegrundet påstand! - og dét er der nok en hel del andre, der heller ikke gør blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21222 - 05/08/2016 15:26 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse

Hej Arne

Der røg mange ting afsted denne gang. De var ikke alle lige gennemtænkte, så...dem vil jeg ikke sidde fast i.

Jeg mener ikke, at evolution udelukker skabelse. Hvis du mener noget andet, eller ikke synes, at der skal gøres opmærksom på det i undervisningen, så vil jeg da gerne høre om det.

Der er sikkert mange problemer forbundet med at afvise Guds eksistens, for bliver det ikke problematisk at sætte børn i verden? Hvis vi sætter børn i verden, så er der meget som kan gå galt, men...sålænge Gud er der, hvad er så problemet?

Hvilke problemer har vi? Vi lever i en verden som er styret af nogle mennesker, som gerne vil have nogle krige, for så kan de sælge nogle våben osv.

Hvorfor finder vi os i sådan noget? Hvordan kan vi ændre den adfærd? Hvad skal vi med våben? Ville det ikke være bedre med noget god opdragelse af børnene?

Hvad er vi bange for? At blive invaderet af russerne? Tosserne kommer...hjælpppp...hvor er min skyder griner

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 35 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 34 35 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk