annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
0 registrerede 336 gæster og 43 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 22 af 35 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 ... 34 35 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#21340 - 31/08/2016 12:24 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Ok - påstanden om Atlantis kan jo undersøges med nutidens teknologi.
Og da nu VML påstår at have den nøjagtige position, har de da henvendt sig herom til naturvidenskaben?
Og har de fået et svar?

Nogen viden hos naturvidenskaben må der vel være om dette sted på kloden blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21342 - 31/08/2016 15:58 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5421
Sted: Vanløse

Hej Arne

Indsendt af: Arne Thomsen

Ok - påstanden om Atlantis kan jo undersøges med nutidens teknologi.
Og da nu VML påstår at have den nøjagtige position, har de da henvendt sig herom til naturvidenskaben?
Og har de fået et svar?

Nogen viden hos naturvidenskaben må der vel være om dette sted på kloden blinker



Det eneste jeg ved er, at der er nogle (vml´er) som interessere sig for dette, men om der er kommet ud af det, er jeg ikke klar over. Men mon ikke "vi" så ville have hørt om det?

Jeg nævner det bare, fordi det er noget som kan undersøges. Der er også det med at modersolen skulle kunne observeres.

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21343 - 31/08/2016 18:49 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Myter om Atlantis har jo eksisteret i årtusinder, og fik en ny opblomstring i begyndelsen af 1900-tallet - så VML er ikke alene om den idé, og skulle der være noget at finde på den position, som VML hævder, mon så ikke det nu ville være fundet - og mon så ikke VML havde råbt meget højt om det? blinker

Angående vores galakses centrum så findes der dér ifølge kosmologien i dag ikke en lysende stjerne, som VML hævder, men et sort hul:
Citat:
Mælkevejens centrum rummer et kompakt objekt med meget høj masse ved navn Sagittarius A* (udtales A-stjerne), og i december 2008 blev det bekræftet at det drejer sig om et Sort hul. De fleste galakser formodes at have sådanne sorte huller i deres centre.

VML's påstand: at universet ikke udvider sig ser heller ikke ud til at være troværdig i forhold til nutidens kosmologi:
Citat:
En af de ting, vi ved om universet, er, at det udvider sig, men ingen ved, om det vil blive ved med at udvide sig for evigt, eller om det en dag vil stoppe.

Så hvor er VML's troværdighed?

Jeg kan ikke få øje på den blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21345 - 31/08/2016 21:54 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5421
Sted: Vanløse

Hej Arne

Indsendt af: Arne Thomsen


Myter om Atlantis har jo eksisteret i årtusinder, og fik en ny opblomstring i begyndelsen af 1900-tallet - så VML er ikke alene om den idé, og skulle der være noget at finde på den position, som VML hævder, mon så ikke det nu ville være fundet - og mon så ikke VML havde råbt meget højt om det? blinker

Angående vores galakses centrum så findes der dér ifølge kosmologien i dag ikke en lysende stjerne, som VML hævder, men et sort hul:
Citat:
Mælkevejens centrum rummer et kompakt objekt med meget høj masse ved navn Sagittarius A* (udtales A-stjerne), og i december 2008 blev det bekræftet at det drejer sig om et Sort hul. De fleste galakser formodes at have sådanne sorte huller i deres centre.

VML's påstand: at universet ikke udvider sig ser heller ikke ud til at være troværdig i forhold til nutidens kosmologi:
Citat:
En af de ting, vi ved om universet, er, at det udvider sig, men ingen ved, om det vil blive ved med at udvide sig for evigt, eller om det en dag vil stoppe.

Så hvor er VML's troværdighed?

Jeg kan ikke få øje på den blinker


Jeg skal ikke kunne udtale mig om det med Atlantis - om dette område er blevet undersøgt, men det var ikke mit indtryk, da jeg talte med de interesserede (mange år siden).

Det virker lidt foruroligende med den modersol, for er der tale om et sort hul?

Jeg har ingen forstand på sådan noget, men jeg fandt dette svar.

Hvordan det med universets udvidelse skal forstås ved jeg ikke (der står bare nej).

Troværdigheden ville falde, for hvad kan man så regne med?

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21346 - 01/09/2016 08:52 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Du skriver:
Citat:
Troværdigheden ville falde, for hvad kan man så regne med?
Hvis jeg forstår dig ret, så efterlyser du noget at kunne stole på indenfor alle de områder, hvor naturvidenskaben ikke har rimeligt troværdige forklaringer.

Og det er jo rigtigt, vil jeg mene, at vi mennesker gerne vi have noget at støtte os til, når vi står overfor de helt store eksistentielle spørgsmål.

Det er vel også derfor, vi har så mange forskellige religioner.

Men det er så her, jeg mener, at vi mennesker burde være lidt mere realistiske og ydmyge angående vore manglende evner til at opnå indsigt i, hvad man vel kunne kalde tilværelsens mysterium.

Hvorfor kræve så megen indsigt?
Hvorfor ikke bare droppe disse ønsker og i stedet glæde os over, at vi eksisterer - så længe det varer blinker

Set på den måde er religionernes mange idéer (for mig) smukke eventyr, som jeg holder meget af - og som måske endda har en smule sandhed i sig blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 22 af 35 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 ... 34 35 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Russisk bombefly er styrtet ned i eget l..
19/04/2024 09:09
Sidste år uddelte politiet næsten 4.00..
19/04/2024 08:52
Omstridt stutteri ryger på tvangsauktio..
19/04/2024 08:34
Minister annullerer besparelser på inte..
19/04/2024 08:20
Træværksted brændt ned i Bramming
19/04/2024 08:16
Nyheder fra Religion.dk