annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658108
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380145
Et andet syn 1989546
Jesu ord 1522428
Åndelig Føde 1514473
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
0 registrerede 358 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 24 af 35 < 1 2 ... 22 23 24 25 26 ... 34 35 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#21355 - 03/09/2016 15:58 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Citat:
Hvis universet er noget lort, så får du ikke mig til at kalde det andet end lort blinker
Så er spørgsmålet vel, om det er bedre for dig at forlade det? - til fordel for ???

Jo mere intethed, udslettelse (Nirvana?), jeg opfatter - jo mere vokser min kærlighed - til verden, til alt, hvad der er i den - mig selv medregnet blinker

Hvis du ikke kan elske universet - som det er - så tror jeg på, at du har brug for én, der kan vække kærligheden i dig - kærligheden - som jeg tror, befinder sig "på bunden af dit hjerte" blinker

Men det er jo ikke noget, jeg har forstand på forvirret

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21356 - 04/09/2016 01:15 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5426
Sted: Vanløse

Hej Arne

Indsendt af: Arne Thomsen

Citat:
Hvis universet er noget lort, så får du ikke mig til at kalde det andet end lort blinker
Så er spørgsmålet vel, om det er bedre for dig at forlade det? - til fordel for ???

Jo mere intethed, udslettelse (Nirvana?), jeg opfatter - jo mere vokser min kærlighed - til verden, til alt, hvad der er i den - mig selv medregnet blinker

Hvis du ikke kan elske universet - som det er - så tror jeg på, at du har brug for én, der kan vække kærligheden i dig - kærligheden - som jeg tror, befinder sig "på bunden af dit hjerte" blinker

Men det er jo ikke noget, jeg har forstand på forvirret



Før jeg forlader jorden, så skal jeg jo lige finde ud af tingene blinker

Her er du ikke særlig hjælpsom?

Jeg skal forlade denne verden, så...der er ikke nogen fordel for mig. Om det sker idag eller imorgen er sådan set ligegyldigt.

Det eneste fordelagtige ved imorgen er, at jeg kan tænke lidt mere over tingene.

Skal jeg trykke på den røde knap eller ej?

Universet skal ikke have lov til at gemme sig bag en sky af uvidenhed. Enten er der et smukt ansigt bag skyen eller også er der et grimt ansigt bag skyen. Hvis vi ikke kan afgøre om ansigtet er smukt eller grimt, så er det sådan tingene er, og så vælger jeg at håbe på, at det er smukt. Det er mit valg. Hvorfor skulle jeg håbe, at det var grimt?

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21358 - 04/09/2016 09:50 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Engang for mange år siden, hvor jeg endelig var lykkedes med at holde op med at ryge, fik jeg en grim hoste, der holdt mig vågen om natten.

Jeg havde fået min lunger røntgenundersøgt én gang, men min praktiserende læge ville have en ny røntgenundersøgelse.

Mens jeg ventede på min dom fornemmede jeg allerede kræftknuderne i mine lunger og begyndte at tænke på, hvordan min korte sidste tid mon skulle være, og hvordan det ville være at dø, at miste alt, at miste sig selv - den totale selvudslettelse.

Så fik jeg "dommen": Ikke kræft - og efterhånden gik hosten over.
At opleve mig så nær min selvudslettelse lærte mig det frydefulde - lykken: at være yeah

På den måde lærte jeg at elske verden - som den er - og mit eget (midlertidige) liv ligeså.

Mit gæt er, at hvis du havde haft en lignende oplevelse i dit liv, da ville du nok ikke helt så meget kræve både viden og livskvalitet. Da ville du opleve en voksende kærlighed - til livet - her og nu - som det er - og da ville du nok handle derefter smiler

Men - indrømmet - det er jo kun et gæt blinker

M.v.h. Arne smiler

P.S.: Ønsker for dig, at du kommer til at elske livet engel
Top Svar Citer
#21362 - 04/09/2016 14:19 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5426
Sted: Vanløse

Hej Arne

Indsendt af: Arne Thomsen


Engang for mange år siden, hvor jeg endelig var lykkedes med at holde op med at ryge, fik jeg en grim hoste, der holdt mig vågen om natten.

Jeg havde fået min lunger røntgenundersøgt én gang, men min praktiserende læge ville have en ny røntgenundersøgelse.

Mens jeg ventede på min dom fornemmede jeg allerede kræftknuderne i mine lunger og begyndte at tænke på, hvordan min korte sidste tid mon skulle være, og hvordan det ville være at dø, at miste alt, at miste sig selv - den totale selvudslettelse.

Så fik jeg "dommen": Ikke kræft - og efterhånden gik hosten over.
At opleve mig så nær min selvudslettelse lærte mig det frydefulde - lykken: at være yeah

På den måde lærte jeg at elske verden - som den er - og mit eget (midlertidige) liv ligeså.

Mit gæt er, at hvis du havde haft en lignende oplevelse i dit liv, da ville du nok ikke helt så meget kræve både viden og livskvalitet. Da ville du opleve en voksende kærlighed - til livet - her og nu - som det er - og da ville du nok handle derefter smiler

Men - indrømmet - det er jo kun et gæt blinker

M.v.h. Arne smiler

P.S.: Ønsker for dig, at du kommer til at elske livet engel


Jeg er glad for at du ikke stillede træskoene, for så kunne vi ikke sidde her og tale sammen. Som sådan er det en stor glæde at have nogle at tale med om disse ting smiler

Det eneste jeg ved er, at jeg holder af min familie, og ikke ønsker at miste dem. For mig er døden ikke et problem, men en løsning.

Hvis jeg fik en dødsdom...hmm...har jeg ikke allerede fået den? Nu har jeg aldrig følt mig dødelig, så...hvordan oplever jeg denne dom? En dag vågner jeg ikke op i denne verden, men så vågner jeg forhåbentligt op i en anden verden blinker

Så længe vi ikke ved om der er noget efter døden, er det så ikke bedre, at gå ud fra, at der er noget? Hvad har vi at tabe? Hvis der ikke er noget, så opdager vi det ikke. Vi kan altså ikke blive skuffet.

Er det ikke viden?

Hvad sker der, hvis vi siger, at der ikke er noget? Vil menneskene miste lysten til at sætte børn i verden? Hvordan ville verden komme til at se ud? Ville USA trykke på den røde knap? Hvad afholder dem fra at gøre det? Måske har de allerede overvejet følgende spørgsmål:
Hvis det kan bevises at der ikke er noget efter døden, skal vi så trykker på den røde knap? ikke flere lidelser til nogen yeah

Kærlig hilsen

ABC

_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21363 - 05/09/2016 10:38 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Når du skriver:
Citat:
Det eneste jeg ved er, at jeg holder af min familie, og ikke ønsker at miste dem. For mig er døden ikke et problem, men en løsning.
og
Citat:
Så længe vi ikke ved om der er noget efter døden, er det så ikke bedre, at gå ud fra, at der er noget? Hvad har vi at tabe? Hvis der ikke er noget, så opdager vi det ikke. Vi kan altså ikke blive skuffet.
Så er mit svar, at hvad vi har at tabe er da eksistensen, dét at være til!

Er dit liv så lidelsesfuldt, at du ønsker fuldstændigt at forsvinde? - også selv om du holder af din familie?

Lider du af barndomstraumer som ikke mindst Alice Miller har fokuseret på?

For mig ser det ud, som om du har behov for mere harmoni i dit sind - men det er selvfølgelig kun et gæt.

Buddhisterne siger:
Der er lidelse.
Der er en årsag til lidelse.
Der er en vej ud af lidelse.

Der må ligge en årsag bag din fortvivlede livsindstilling, vil jeg tro.
Måske endda en årsag, du endnu ikke kender?
Sådan noget kender jeg lidt til (barndomstraumer).

Gruppepsykoterapi hjalp mig afgørende til at se mig selv - så jeg kunne forbedre mit liv og min livslykke - blive et lidt mindre ufuldkomment menneske blinker

Jeg ønsker dig held og lykke på en vej frem til at elske livet.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 24 af 35 < 1 2 ... 22 23 24 25 26 ... 34 35 >


Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:16
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 06:04
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Nyheder fra DR
Razziaer på Vestbredden: Mindst fem har..
20/04/2024 05:38
Russisk guvernør: To personer har miste..
20/04/2024 05:08
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Nyheder fra Religion.dk