annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 21 af 35 < 1 2 ... 19 20 21 22 23 ... 34 35 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#21329 - 28/08/2016 21:03 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse

Hej Arne

Bare nogle tanker herfra, for som jeg ser det, så har vi ikke særlig mange valgmuligheder.

Enten er der en åndelig verden eller også er der ikke.

Hvis vi siger, at der ikke er en åndelig verden, så er det på det grundlag, at vi sætter børn i verden.

Hvorfor sætte børn ind i denne verden? Gør vi dem en tjeneste? Kan vi opfylde deres ønsker? En kæreste? At se os igen? Evigt liv? Skal børnene lide til ingen verdens nytte? Hvad med børnebørnene? Eller oldebørnene? Hvornår stopper vores ansvar? Andre spørgsmål? Bedre spørgsmål?

Tager vi den anden mulighed, og siger, at der er en åndelig verden, så må den jo være skruet sammen på en eller anden måde.

Her køber jeg ikke alle verdensbilleder.

Hvis der ikke skabes nogle sjæle/ånder, så kan jeg ikke få regnskabet til at gå op med alle de legemer der skal have en sjæl/ånd.

Med andre ord...hvis der er 100 millioner sjæle/ånder, men 1 milliard legemer, så hænger det ligesom ikke sammen.

Hvordan er verden skruet sammen? Hvilke muligheder har vi? Hvad giver mening? Hvordan får vi folk til at tænke over tingene?

Ateisterne vil gerne have at vi tænker over tingene, så lad os da tænke over tingene, og undersøge begge grundlag.

Måske skulle der indføres et nyt fag i skolen - ateisme eller teisme blinker

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21331 - 29/08/2016 11:20 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Du skriver:
Citat:
Enten er der en åndelig verden eller også er der ikke.
Det er jo den ældgamle men stadigt spillevende og verdensomspændende shamanisme, du her synes at være inde på - og hvor man vel kunne sige, at mediet i Vandrer mod lyset Johanne Agerskov måske kunne ligne en nutidig shaman blinker

At vores fornuft og vores videnskab ikke har svar på de helt store eksistentielle spørgsmål, det giver jo "frit slag på alle hylder" for alverdens tanker, følelser, fornemmelser, intuitioner og åbenbaringer blinker

For mig ligner det imidlertid overmod (mildt sagt) at bilde sig ind, at vi mennesker (som jeg anser for at være en højt udviklet dyreart) skulle have pålidelige evner til sådan indsigt.

Så i stedet for at bekende sig til nogle udvalgte af alverdens forskellige "åndelige dogmer" er min holdning mere og mere den, at være ydmyg overfor denne verden - kosmos - som vi ikke fatter - og taknemmelig for at eksistere i den - så længe det varer blinker

Mere "mening med livet" ser jeg ikke behov for - om end jeg holder meget af alverdens religiøse idéer.
Og vores viden om, at vi skal dø, synes jeg, er et incitament til livet - her og nu yeah

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21334 - 30/08/2016 17:37 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse

Hej Arne

Jeg har tænkt lidt over det med døden, for det er jo døden som frembringer ønsket om gensyn - ingen død, intet ønske om gensyn.

Hvorfor ønsker jeg at gense mine forældre?

Fordi jeg holder af dem.

Hvorfor skulle jeg udsætte mig selv for at miste noget, som jeg ikke ønsker at miste? Mit barn? Ville det ikke være uintelligent? Selvpineri?

Hvorfor skulle jeg udsætte mit barn for at miste noget, som det ikke ønsker at miste? Mig? Ville det ikke være uintelligent? Ukærligt?

Hvad er problemet med denne verden?

Hvis der nu var 100 mænd og 100 kvinder, så kunne de allesammen finde en partner, men er verden sådan indrettet?

Ville jeg være en god forældre, hvis jeg skabte 2 mænd og 1 kvinde?

Måske var der en god grund til at Kain slog Abel ihjel blinker

Hvorfor stiller ateisterne spørgsmålstegn ved Guds eksistens? Kan deres eget grundlag holde til en nærmere undersøgelse? Hvor rationelt er de indrettet? Hvad er deres budskab? Tænk over tingene?

Hmm...hvad skal vi tænke over?

Hvorfor bruge en masse energi på at sende mennesker til mars, når vi kunne bruge den til at få bekræftet/afkræftet oplysningerne i "Vandrer mod Lyset!"?

Okay...jeg har en forkærlighed for den bog, men det kunne da være interessant at få undersøgt om det var rigtigt smiler

Her ligger Atlantis.

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21338 - 31/08/2016 10:13 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Citat:
Jeg har tænkt lidt over det med døden, for det er jo døden som frembringer ønsket om gensyn - ingen død, intet ønske om gensyn.
Du tænker på "et liv i de dødes verden", men vi ved jo intet her, har heller ingen mulighed her for at få noget at vide, og jeg tror heller ikke på, at det er dét, vi skal bruge vores nuværende liv til.

Jeg tror på, at vor viden om, at vi skal dø, skal være dét, der ansporer os til at leve livet intenst og fuldt ud - her og nu - i stedet for at spilde tid og kræfter på fantasifulde efterdøds-spekulationer blinker

Citat:
Hvorfor stiller ateisterne spørgsmålstegn ved Guds eksistens?
Det har de da god grund til, synes jeg. Ingen kan jo bevise "Guds eksistens".
Men i det øjeblik, hvor ateisterne hævder, at de ved, at Gud ikke eksisterer (som andet end fantasi), da mister de i mine øjne deres troværdighed blinker

Citat:
Hvorfor bruge en masse energi på at sende mennesker til mars, når vi kunne bruge den til at få bekræftet/afkræftet oplysningerne i "Vandrer mod Lyset!"?
Du stiller mange spørgsmål. Her er et spørgsmål til dig:
Hvordan vil du bære dig ad med at bruge energi på at få bekræftet/afkræftet oplysningerne i "Vandrer mod Lyset!"? blinker

Jeg er enig med dig i, at vi mennesker ofte ensidigt hengiver os til teknologiens glæder - og har en tendens til at ignorere mystikken i verdens - og herunder vor egen - eksistens.
Men at vi skulle kunne få troværdig og dyb indsigt her, det tvivler jeg på blinker

M.v.h. Arne smiler


Redigeret af Arne Thomsen (31/08/2016 10:15)
Top Svar Citer
#21339 - 31/08/2016 11:55 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse

Hej Arne

Jeg kan bare godt lide at tænke over tingene blinker

Hvis det er rigtigt at Atlantis ligger på den angivne addresse, så kan vi vel godt tale om, at vi ved, at der eksisterer en åndelig verden.

Hvad skal vi bruge den viden til?

Jeg er ikke helt sikker på dit spørgsmål, så...men istedetfor at bygge rumskibe, så kunne vi jo bygge nogle ubåde og undersøge området.

Mon ikke folk ville have undersøgt stedet, hvis der stod sådan noget i bibelen?

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 21 af 35 < 1 2 ... 19 20 21 22 23 ... 34 35 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk