annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
2 registrerede ABC ,(1 usynlig), 251 gæster og 33 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 57 < 1 2 3 4 5 6 ... 56 57 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#20052 - 18/12/2015 13:07 Re: Velduft fra Hans ordsprog [Re: Admin]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Det er jo faktisk et problem, at der her er en konflikt mellem vort folkestyre og friheden til at tro på en religion, der er funderet i Koranen, hvor der i SURA OTTE, vers 12 bl.a. står (i hvert fald i den seneste danske oversættelse):
Citat:
Jeg vil sætte en skræk i livet på dem, der er vantro. Hug dem over nakken! Hug dem over hver en finger!

Sådanne ord opfatter jeg dog som retorik fra stammekrigenes tid - ligesom vi også kan finde den slags - for vor tid - uhyrligheder i kristendommens bibels gamle testamente.

Jeg tror ikke på, at almindelige danske muslimer følger sådanne opfordringer, selv om de står i Koranen, og islam har jo - som også kristendommen - sine blide sider, såsom kristendommens næstekærlighed og islams sufisme.

At Somo så her på Trosfrihed.dk fokuserer på "gammel vold" er da vist at "skyde sig selv i foden".

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#20053 - 18/12/2015 16:05 Re: Velduft fra Hans ordsprog [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægprædikant..

”Det er jo faktisk et problem, at der her er en konflikt mellem vort folkestyre og friheden til at tro på en religion, der er funderet i Koranen.”

- Du misser atter problemet og dermed konflikten – som ikke ligger i selve friheden til at tro hvad du vil (uden at få staten på nakken), men i selve opfordringen til, i kraft af trosindholdet i islam at opfordre andre til at slå andre ihjel, dersom de ikke forfægter samme tro som du.

”Sådanne ord opfatter jeg dog som retorik fra stammekrigenes tid - ligesom vi også kan finde den slags - for vor tid - uhyrligheder i kristendommens bibels gamle testamente.”

- Det er netop GT’s moralbegreber i dogmetroen der er kopieret i islam, en voldsom suppedas af ammestuehistorier i revideret udgave – troende på den tid kopierede hist og pist, satte andre nisser på forsædet, og kørte bare derudaf. Nøjagtig som NT blev opbygget..;)

Somo samt alle andre, har friheden til at indrette deres liv efter den tro de måtte finde spændende, men ikke retten til at opfordre til nogens død, dersom disse afviser trosindholdet der forfægtes.
Det må du da idet mindste kunne forstå…

mvh
Simon


Redigeret af Simon (18/12/2015 16:10)
Top Svar Citer
#20054 - 18/12/2015 16:46 Re: Velduft fra Hans ordsprog [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1453
Hadith - Berettet af Abu Dharr al-Ghifari:

Allahs Sendebud beretter om sin Herre, lovpriset være Ham, at Han (Allah) sagde:
"Mine tjenere. Jeg har forbudt Mig Selv uretfærdighed og har gjort det forbudt blandt jer, så vær ikke uretfærdige mod hinanden.
Mine tjenere. I er alle vildledte, undtagen dem Jeg har retledet, så søg retledning hos Mig og Jeg vil retlede jer.
Mine tjenere. I er alle sultne undtagen dem, Jeg har givet føde, så bed Mig om føde og Jeg vil give jer føde.
Mine tjenere. I er alle nøgne undtagen dem, Jeg har klædt, så bed Mig om klæde og Jeg vil klæde jer.
Mine tjenere. I synder nat og dag og Jeg tilgiver alle synder, så spørg Mig om tilgivelse og Jeg tilgiver jer.
Mine tjenere. I kan ikke skade Mig, selvom i virkelig ville og heller ikke gavne Mig, selvom I virkelig ville.

Mine tjenere. Hvis de første og de sidste, menneskene og jinnerne (ånderne), var så gudfrygtig, som det mest gudfrygtige hjerte, så ville det ikke forøge Mit rige det mindste.

Mine tjenere. Hvis de første og de sidste, menneskene og jinnerne (ånderne), var så dårlige, som det dårligste hjerte, så ville det ikke mindske Mit rige det mindste.
Mine tjenere. Hvis de første og de sidste, menneskene og jinnerne (ånderne), skulle rejse sig op på ét sted og afgive hver deres indbyrdes ønske, selv da ville det ikke mindske det Jeg har, mere end en nål mindsker havet, når det dyppes deri.

Mine tjenere. Det er kun jeres handlinger , Jeg tæller sammen og gengælder jer med. Så lad den, som finder godt (gode handlinger) prise Allah, og den, der finder andet end dette, skal ikke bebrejde andre end sig selv.

Kilde: Sahih Muslim


https://www.youtube.com/watch?v=JBlV4Fwnyls
Top Svar Citer
#20055 - 18/12/2015 17:11 Re: Velduft fra Hans ordsprog [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Simon.

Når du nu skriver:
Citat:
Somo samt alle andre, har friheden til at indrette deres liv efter den tro de måtte finde spændende, men ikke retten til at opfordre til nogens død, dersom disse afviser trosindholdet der forfægtes.
Det må du da idet mindste kunne forstå…
Og da du #20049 - 17/12/2015 12:45 skrev:
Citat:
Den slags er imidlertid ikke tilladt her i landet, og bør indberettes til politiet, nøjagtig som lægmandsprædikanten Arne her pointerer – hvilket i den grad bør bekymre moderator!
Så kunne det vist tyde på, at der er noget, der ikke rigtig fungerer for dig - hverken logisk eller hukommelsesmæssigt blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#20056 - 18/12/2015 18:08 Re: Velduft fra Hans ordsprog [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
hr. lægprædikant..

En ”trosfrihed” påtvunget medborgere med vold, er pr. def. en trosufrihed. Der er m.a.o. tale om et fravalg filosofiske principper i demokratiers trosfrihed, som er en del af en politisk og ikke en religiøs overbygning.

Det er sikkert de fil. og pol. aspekter du ikke får med dig. Jeg ka' imidlertid ikke hjælpe dig yderligere, dette er jo en debat. Du må læse lidt på det ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (18/12/2015 18:11)
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 57 < 1 2 3 4 5 6 ... 56 57 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Festival fik sjældent underskud: 'Selvf..
18/04/2024 17:00
USA og Storbritannien indfører sanktion..
18/04/2024 16:59
Tre år efter nye regler for vanvidskør..
18/04/2024 16:14
Stor kranindsats sættes i gang ved Bør..
18/04/2024 15:56
Politiet forlænger opholdsforbud
18/04/2024 15:40
Nyheder fra Religion.dk