annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: Velduft fra Hans ordsprog

Hadith - Berettet af Abu Dharr al-Ghifari:

Allahs Sendebud beretter om sin Herre, lovpriset være Ham, at Han (Allah) sagde:
"Mine tjenere. Jeg har forbudt Mig Selv uretfærdighed og har gjort det forbudt blandt jer, så vær ikke uretfærdige mod hinanden.
Mine tjenere. I er alle vildledte, undtagen dem Jeg har retledet, så søg retledning hos Mig og Jeg vil retlede jer.
Mine tjenere. I er alle sultne undtagen dem, Jeg har givet føde, så bed Mig om føde og Jeg vil give jer føde.
Mine tjenere. I er alle nøgne undtagen dem, Jeg har klædt, så bed Mig om klæde og Jeg vil klæde jer.
Mine tjenere. I synder nat og dag og Jeg tilgiver alle synder, så spørg Mig om tilgivelse og Jeg tilgiver jer.
Mine tjenere. I kan ikke skade Mig, selvom i virkelig ville og heller ikke gavne Mig, selvom I virkelig ville.

Mine tjenere. Hvis de første og de sidste, menneskene og jinnerne (ånderne), var så gudfrygtig, som det mest gudfrygtige hjerte, så ville det ikke forøge Mit rige det mindste.

Mine tjenere. Hvis de første og de sidste, menneskene og jinnerne (ånderne), var så dårlige, som det dårligste hjerte, så ville det ikke mindske Mit rige det mindste.
Mine tjenere. Hvis de første og de sidste, menneskene og jinnerne (ånderne), skulle rejse sig op på ét sted og afgive hver deres indbyrdes ønske, selv da ville det ikke mindske det Jeg har, mere end en nål mindsker havet, når det dyppes deri.

Mine tjenere. Det er kun jeres handlinger , Jeg tæller sammen og gengælder jer med. Så lad den, som finder godt (gode handlinger) prise Allah, og den, der finder andet end dette, skal ikke bebrejde andre end sig selv.

Kilde: Sahih Muslim


https://www.youtube.com/watch?v=JBlV4Fwnyls
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk