annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#19914 - 24/11/2015 11:54 Re: hvorfor denne måde ........ ????? [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Her lidt til de islamiske ører - forudsat de ikke er blevet omskåret for at undgå ørevoks…

https://www.youtube.com/watch?v=uFa1wnGc32c

https://www.youtube.com/watch?v=N9QjpCNVcQc

mvh
Simon
Top Svar Citer
#19915 - 24/11/2015 15:28 Re: hvorfor denne måde ........ ????? [Re: somo]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hvad skal man tro om islam - i Danmark såvel som globalt?

De søde ord om islam som fredens religion?

Ord og handlinger fra Islamisk Stat?

Jeg fandt et forsøg på at skaffe overblik her.
Citat:
Jeg er muslim, og jeg er videnskabsmand, der studerer sharia-loven. Det er min overbevisning, at IS' påstande om islamisk retmæssighed kun kan imødegås med en realistisk og alternativ fortolkning af islamisk lov.
Men er det sket?
Nej!

Og hvad siger hizb-ut-tahrir her i landet?
Citat:
Hvorfor må muslimer ikke deltage i den demokratiske valgproces?
Demokratiet er baseret på sekularismen, som modstrider islam, idet islam er en ideologi, som har sit eget politiske system. Demokratiet fastsætter, at mennesket lovgiver, mens det ifølge Islam udelukkende er Allah, som har retten til at lovgive.
Mistanken om, at muslimske ledere pønser på at ændre Danmark (og andre lande) til et politisk-religiøst muslimsk diktatur synes bestemt ikke at være ganske ubegrundet - hvor meget muslimske ledere end søger at "spille offerrollen".

Arne cool

P.S.: Og når hizb-ut-tahrir.dk tillige siger:
Citat:
Demokratiet anser vi endvidere for at være et system, der udelukkende tjener kapitalhaverne og erhvervslivets interesser gennem skiftende regeringer, der altid begår løftebrud ved at handle imod vælgernes ønsker og forventninger for at tilfredsstille eliten.
så kan jeg et langt stykke ad vejen give dem ret - men jeg vil bestemt aldrig acceptere, at nogle religiøse lederes tolkninger af deres egen profets ord skal have lov at tilsidesætte vores folkestyre.

Folkestyre har sine svagheder - som allerede Sokrates og Platon sagde - men det er dog efter min mening "det mindst ringe" - og hvorfor dog stole på teokrater?
A.
Top Svar Citer
#19922 - 25/11/2015 12:14 Re: hvorfor denne måde ........ ????? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Det ser ud til, at det bliver stadig mere tydeligt, at det uklare billede af islam bringer muslimske minoriteter i Europa i fare.

Se blot dette
Citat:
Problemet er ikke Islamisk Stat. Problemet er islam, som ikke kan forenes med vestlige værdier. Vi må standse finansieringen af moskeer, siger Marcel de Graaff.
Det er trist, synes jeg, at en af vores verdens grundlæggende værdier: religionsfriheden, nu er under pres.

Et pres forårsaget af Islamisk Stat - som fortsat får lov at kalde sig islamisk.

Arne cool
Top Svar Citer
#19936 - 27/11/2015 08:46 Re: hvorfor denne måde ........ ????? [Re: Arne Thomsen]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

nogen fortalte mig
Tidligere kristen

“Den eneste løsning for menneskeheden er islam.

Vi skal ikke begive os ud i ordkløveri og sige noget andet. Og gennem islam har vi kuren for alle menneskehedens sygdomme, med begyndelsen af hjertets sygdomme. Alle i verden leder efter lykke. Uanset hvad de foretager sig i livet, om de så løber efter dunya (verden). Prøver at hamstre penge, ønsker om at blive berømte… dit og dat. Hvad de søger efter er lykke. Når ikke-muslim tager i klubber eller diskoteker og de bliver fulde, hvad leder de efter? De søger efter lykke. Men fandt de den? De vil aldrig finde den. Og vi ved at Allah (den Almægtige) har vist os vejen i Qur’an. “Enhver som vender væk fra Min ihukommelse, de vil få et elendigt liv.” Det ser vi i Qur’an. Den eneste vej til sand lykke i vores hjerte og sind er gennem islam. “Sandelig, i ihukommelsen af Allah finder hjerterne hvile.”

Ethvert problem man kan tænke på, ved Allah, man kan finde den gennem islam. Se nu på de problemer vi står over for. Med økonomien. Den vestlige økonomi var bygget op af riba (renter). Og det er derfor den kollapser. Den var bygget på noget som var haram. Noget som gjorde Allah utilfreds. Hvis de følger det islamiske system… og subhan-Allah, de undersøger det islamiske bank-system nu. De får ingen problemer.

Svine-syge… i islam, alhamdulillah, så har vi ikke svin. Så i et rigtigt muslimsk land, så ville vi ikke få dette problem. Fordi det er et af de mest beskidte dyr på denne jord. Og det var derfor Allah gjorde det haram. Hvis man ser på de problemer som vesten står over for, for eksempel problemerne med stoffer. 56% af dem der sidder inde i USA er på grund af stoffer. I islam har vi en kur. Det kan lyde lidt hårdt for nogle men vi har en kur. Også i USA er der kvinder som bliver voldtaget hvert andet minut, vi har en kur for voldtægtsmændene. Det bliver en

lærestreg for den næste der kommer ind efter ham, når han bliver straffet gennem det islamiske system. Ikke-muslimerne siger at disse love er barbariske. Men det giver liv til samfundet. Når en person dræber en anden person, så bliver dennes liv taget. Når du engang ser denne (straf), så vil du aldrig tage et andet liv igen. Så vi ser gennem islams skønhed, vi har en kur til alle menneskehedens problemer. Og den eneste måde at folk kan finde lykke er gennem praktisering af islam.

Og dette bringer os til næste punkt og det er: vi som muslimer skal have ære i islam, at vi holder fast i islam. For mange af vores egne muslimer i dag ønsker en fortyndet version af den. De ønsker ikke at implementere islam 100%. Ser I, denne komplette islam vil bringe ikke-muslimerne tættere på den. Vi kan kalde dem til islam hvis vi kan gøre den tættere på dem. De ønsker forandringer og forklaringer som vi aldrig har hørt fra vores lærde før. Og det kan være de gør ting som er haram, blot for at kalde folk til islam. Se på hvordan islam spredte sig da


sahabah (den første generation) og tabieen (den efterfølgende generation) implementerede den fuldstænding. Den spreder sig meget langsomt nu, sammenlignet med før. Og hvis vi også ønsker at få succes med at vejlede menneskeheden til fred, så må vi fokusere på hvad profeten (fred være med ham) fokuserede på mht.

dawah (at kalde til islam), og dette er islams monoteistisk system. Da jeg omfavnede islam, det der ramte mig mest var tawheed (tilbedelse af Guds énhed). Det var det som påvirkede mig. Selv den obligatoriske bøn blev ikke implementeret før 10 år efter. Åbn Qur’an, gå hen til andet kapitel og se på påbudene. Den første ordre er at tro på at Allah er én. Og så nævner den at man ikke må sidestille partnere med Ham (forbuddet om at forene partnere i tilbedelse).”

https://www.youtube.com/watch?v=fMO3fWGpdrY
The Future of Islam in Europe - Sh. Dr. Haitham al-Haddad
https://www.youtube.com/watch?v=jOreJ28GG1E
Top Svar Citer
#19938 - 27/11/2015 16:11 Re: hvorfor denne måde ........ ????? [Re: somo]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Somo.

Det er åbenbart umuligt at få en dialog med dig, siden du åbenlyst foretrækker dine "prædikener" og undlader ethvert svar på spørgsmål.

Hvis jeg var en lovlydig dansk muslim, ville jeg være meget nervøs for, hvad du og dine, samt hvad hizb-ut-tahrir og Islamisk Stat bedriver - alle i islams navn.

I skal selvfølgelig - efter min mening - have jeres fulde trosfrihed, men hvis I går ind for religiøs vold, som Islamisk Stat gør, eller bekæmpelse af vort demokrati, som hizb-ut-tahrir åbenlyst stræber efter, så synes jeg, det er et spørgsmål, om I overhovedet skal have lov at være her i landet.

Det er der også andre, der mener:
Citat:
I bås med Grimhøj

Tilbage i august forsvarede Islamisk Trossamfund sig med, at de ikke er enige i den kontroversielle imams synspunkter, men at de inviterer til debat og dialog.

Deres situationsfornemmelse er så dårlig, at de er til skade for sig selv og andre muslimer.

Jeg ønsker ikke at bidrage til en ny omgang muslim-bashing, men sandheden er, at Islamisk Trossamfund – ved at præsentere de unge medlemmer for den omtalte imams verdenssyn – var med til at blåstemple ham. Og det værste er, at de ikke selv kan se problemet.

Som jeg ser det, er der to muligheder: Enten kommer de danske moskeer på banen, eller også bliver de politisk afviklet inden for 10 år. Der er behov for en debat om, hvad der skal til, for at danske moskeer bliver en tillidsværdig størrelse i samfundet – hvis altså det er et ønske hos danske moskeer?

Jeg er ikke selv moskégænger, jeg ved ikke præcis, hvad der foregår i de miljøer. Og så alligevel lidt. Det jeg har lært at forstå gennem medierne er, at Grimhøj-moskeen støtter Islamisk Stat (IS), og at Hizb ut-Tahrir ønsker sig et kalifat i Danmark.

Det jeg prøver at sige er: Hvor er alle de andre moskeer i mediebilledet? Hvorfor gør i intet væsen af jer? Resultatet er, at den almindelig dansker sætter jer i bås med det, der foregår i Grimhøj.

Jeg savner svar

Problemet er, at der blandt de mere end 100 moskeer i landet ikke er noget tværfagligt lederskab. Der er tilsyneladende ingen styring eller samarbejde.

Jeg har den dybeste respekt for langt størstedelen af de danske moskeer, men jeg står tilbage med en række spørgsmål. Spørgsmål, som må ligge mange danskere, der ikke har deres daglige færden i landets moskeer, på sinde:

Hvem er jeres imamer? Er de selvudnævnte eller har de en reel uddannelse? Formår de at udlægge deres prædiken med udgangspunkt i den kultur, vi lever i? Opfordrer de til sameksistens, tolerance og åbenhed? Kan jeres moskeer rumme mere eller mindre sekulære muslimske borgere? Kan I rumme homoseksuelle muslimer i jeres virke? Støtter i et projekt som Femimam, der ønsker at åbne en moské i Danmark, hvor kvindelige imamer leder bønnen for både kvinder og mænd? Og har I en klar holdning til, hvad man gør som moské, hvis man kommer i besiddelse af viden om kræfter, der radikaliserer og måske endda rekrutterer til grupper som IS? Melder I dem i så fald til politiet?

Jeg er sikker på, at der er gode svar på disse spørgsmål, men jeg har bare ikke hørt dem i medierne.

Grimhøj Moskeen er omtalt her og her.

Hvornår siger I fra, I der er fredelige og lovlydige muslimer her i Danmark, overfor jeres rabiate, udemokratiske og krigeriske trosfæller her i landet?

Jeg håber, I ikke tøver for længe.

Arne cool
Top Svar Citer
Array
Side 6 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk