annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 8 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#19287 - 09/05/2015 08:31 Forskere og ..........!
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Følgende er nogle kommentarer fra videnskabsfolk [1] om de videnskabelige mirakler i den hellige Koran.

1) Dr. TVN Persaud er professor i anatomi, professor of Pediatrics og børns sundhed, og professor i obstetrik, gynækologi og reproduktive Sciences ved University of Manitoba, Winnipeg, Manitoba, Canada. Der var han formand for Anatomisk Institut i 16 år. Han er kendt i hans område. Han er forfatter eller redaktør af 22 lærebøger og har udgivet over 181 videnskabelige artikler. I 1991 modtog han den fornemste pris præsenteret inden for anatomi i Canada, JCB Grant Award fra Canadian Association of anatomists. Da han blev spurgt om de videnskabelige mirakler i Koranen, som han har undersøgt, udtalte han følgende:

"Den måde det blev forklaret for mig er, at Muhammad var en meget almindelig mand. Han kunne ikke læse, vidste ikke [hvordan] for at skrive. Faktisk var han en analfabet. Og vi taler om tolv [faktisk omkring fjorten] hundrede år siden. Du har nogen analfabeter lave dybtgående udtalelser og erklæringer og der er forbavsende nøjagtige om videnskabelig karakter. Og jeg personligt ikke kan se, hvordan dette kunne være en ren tilfældighed. Der er for mange nøjagtigheder og, ligesom Dr. Moore, har jeg ingen problemer i mit sind, at dette er en guddommelig inspiration eller åbenbaring, som førte ham til disse udsagn. "


Professor Persaud har medtaget nogle koranske vers og citater af profeten Muhammed, kan nåde og velsignelser Gud være med ham, i nogle af hans bøger. Han har også fremlagt disse vers og citater af profeten Muhammed på flere konferencer.

2) Dr. Joe Leigh Simpson er formand for Institut for Obstetrik og Gynækologi, professor i obstetrik og gynækologi og professor i molekylær og Human Genetik ved Baylor College of Medicine, Houston, Texas, USA. Tidligere var han professor i Ob-Gyn og formanden for Institut for Ob-Gyn ved University of Tennessee, Memphis, Tennessee, USA. Han var også præsident for American Fertility Society. Han har modtaget mange priser, herunder Sammenslutningen af ​​professorer i Obstetrik og Gynækologi Public Recognition Award i 1992. Professor Simpson studerede de følgende to citater af profeten Muhammed:

"I hver eneste af jer, er alle komponenter i din skabelse indsamlet sammen i din mors livmoder med 40 dage ..." [2]

»Hvis toogfyrre nætter er gået over embryo, sender Gud en engel til det, der former det og skaber sine hørelse, syn, hud, kød og knogler ...." [3]

Han studerede disse to citater af profeten Muhammed udførligt, at bemærke, at de første 40 dage udgør en klart adskiller etape af embryo-genesis. Han var især imponeret over den absolutte præcision og nøjagtighed af disse citater af profeten Muhammed. Derefter gav under en konference han følgende udtalelse:

"Så at de to hadeeths (citater af profeten Muhammed), der er blevet noteret os en specifik tidsplan for de vigtigste embryologiske udvikling inden 40 dage. Igen er der sket det punkt, tror jeg, gentagne gange af andre talere her til morgen: Disse hadeeths ikke kunne være opnået på grundlag af den videnskabelige viden, der var tilgængelig [at] tidspunktet for deres skrivning. . . . Det følger, tror jeg, at det ikke kun er der ingen konflikt mellem genetik og religion, men i virkeligheden, religion kan vejlede videnskaben ved at tilføje åbenbaring til nogle af de traditionelle videnskabelige tilgange, at der findes opgørelser i Koranen viste århundreder senere at være gyldig , der støtter viden i Koranen er blevet afledt fra Gud. "

3) Dr. E. Marshall Johnson er professor emeritus i Anatomi og Developmental Biology på Thomas Jefferson University, Philadelphia, Pennsylvania, USA. Der, i 22 år, han var professor i anatomi, formanden for Anatomisk Institut, og direktøren for Daniel Baugh Institute. Han var også formand for reproduktionstoksisk Society. Han har forfattet mere end 200 publikationer. I 1981 under den Syvende Medical Conference i Dammam, Saudi-Arabien, professor Johnson sagde i præsentationen af ​​sin forskning papir:

"Resumé: Koranen beskriver ikke kun udvikling af ydre form, men understreger også de interne etaper, stadierne inden i embryo, af dets oprettelse og udvikling, understreger større begivenheder anerkendt af moderne videnskab."

Også sagde han: "Som forsker kan jeg kun beskæftige sig med ting, som jeg specifikt kan se. Jeg kan forstå embryologi og udviklingsmæssige biologi. Jeg kan forstå de ord, der er oversat til mig fra Koranen. Som jeg gav eksemplet før, hvis jeg skulle omsætte mig ind denne æra, at vide, hvad jeg vidste i dag og beskriver ting, jeg kunne ikke beskrive det, som blev beskrevet. Jeg ser ingen beviser for, at tilbagevise det koncept, at denne person, Muhammad, måtte udvikle disse oplysninger fra et sted. Så jeg ser ikke noget her i konflikt med det koncept, guddommelig indgriben var involveret i, hvad han var i stand til at skrive.


4) Dr. William W. Hay er et velkendt marine videnskabsmand. Han er professor i Geological Sciences ved University of Colorado, Boulder, Colorado, USA. Han var tidligere dekan for Rosenstiel School of Marine and Atmospheric Science på University of Miami, Miami, Florida, USA. Efter en diskussion med professor Hay om Koranens omtale af nyligt opdagede fakta om have, sagde han:

"Jeg finder det meget interessant, at denne form for oplysninger i de gamle skrifter den hellige Koran, og jeg har ingen mulighed for at vide, hvor de ville komme fra, men jeg synes, det er yderst interessant, at de er der, og at dette arbejde er . går på at opdage det, betydningen af ​​nogle af de passager «Og da han blev spurgt om kilden til Koranen, svarede han:" Nå, ville jeg synes, det skal være den guddommelige væsen ".


5) Dr. Gerald C. Goeringer er Course Director og lektor i medicinsk embryologi ved Institut for cellebiologi, School of Medicine, Georgetown University, Washington, DC, USA. Under ottende Saudi Medical Conference i Riyadh, Saudi-Arabien, udtalte professor Goeringer følgende i præsentationen af ​​sin forskning papir:

"I et relativt få aayahs (Koranens vers) er indeholdt en ret omfattende beskrivelse af den menneskelige udvikling fra det tidspunkt, sammenblanding af kønsceller gennem organogenesen. Ingen sådan tydelig og fuldstændig registrering af menneskelig udvikling, såsom klassifikation, terminologi og beskrivelse, eksisterede tidligere. I de fleste, hvis ikke alle, tilfælde denne beskrivelse går forud ved mange århundreder registrering af de forskellige stadier af humane embryonale og fosterudvikling registreret i den traditionelle videnskabelige litteratur. "


6) Dr. Yoshihide Kozai er professor emeritus ved Tokyo Universitet, Hongo, Tokyo, Japan, og var direktør for National Astronomical Observatory, Mitaka, Tokyo, Japan. Han sagde:

"Jeg er meget imponeret over at finde sande astronomiske fakta i [] Koranen, og for os de moderne astronomer har studeret meget små stykker af universet. Vi har koncentreret vores indsats for forståelse af [a] meget lille del. Fordi ved at bruge teleskoper kan vi kun se meget få dele [af] himlen uden at tænke [om] hele universet. Så ved at læse [den] Quran og ved at svare på de spørgsmål, jeg tror, ​​jeg kan finde min fremtidige vej til undersøgelse af universet. "


7) Professor Tejatat Tejasen er formand for Anatomisk Institut på Chiang Mai Universitet, Chiang Mai, Thailand. Tidligere var han dekan for Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet ved samme universitet. Under ottende Saudi Medical Conference i Riyadh, Saudi-Arabien, professor Tejasen stod op og sagde:

"I løbet af de sidste tre år, blev jeg interesseret i Koranen. . . . Fra min undersøgelse, og hvad jeg har lært af denne konference, jeg tror, ​​at alt, hvad der er blevet registreret i Koranen 1400 år siden, må være sandheden, der kan bevises af de videnskabelige midler. Siden kunne profeten Muhammed hverken læse eller skrive, skal Muhammad være en budbringer, der viderebragt denne sandhed, som blev åbenbaret for ham som en oplysning fra den, der er berettiget [som] skaberen.

Denne skaberen skal være Gud. Derfor mener jeg, det er tid til at sige La ilaha illa Allah, der er ingen gud at tilbede undtagen Allah (Gud), Muhammadur rasoolu Allah, Muhammad er Allahs (Profet) Allahs (Gud). Endelig skal jeg lykønsker for den fremragende og meget vellykkede arrangement for denne konference. . . . Jeg har fået ikke kun fra det videnskabelige synspunkt og religiøst synspunkt, men også den store chance for at møde mange kendte videnskabsmænd og gøre mange nye venner blandt deltagerne. Det mest dyrebare af alt det, jeg har fået ved at komme til dette sted er La ilaha illa Allah, Muhammadur rasoolu Allah, og at være blevet muslim. "



Efter alle disse eksempler, vi har set over de videnskabelige mirakler i den hellige Koran, og alle disse videnskabsmænds kommentarer til dette, så lad os spørge os selv disse spørgsmål:

• Kunne det være en tilfældighed, at alt dette nyligt opdagede videnskabelige oplysninger fra forskellige områder blev nævnt i Koranen, som blev åbenbaret for fjorten århundreder siden?

• Kunne dette Quran er forfattet af Muhammed, kan nåde og velsignelser Gud være med ham, eller ved enhver anden menneske?

Den eneste mulige svar er, at denne Koran skal være den bogstavelige Guds ord, åbenbaret af Ham.

https://www.youtube.com/watch?v=IdYsUU1Q-io
Top Svar Citer
#19293 - 12/05/2015 10:36 Re: Forskere og ..........! [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
smerte receptorer

I lang tid mente man, at følelsen af følelse og smerte var afhængig af hjernen. Det er imidlertid blevet opdaget, at der er smerte receptorer til stede i huden [. Uden disse smerte receptorer, ville en person ikke være i stand til at føle smerte.

Overvej følgende vers på smerte:

"Vi sender dem, der afviser Vore åbenbaringer til den (Helvede) Fire. Når deres skind er blevet brændt væk, skal vi erstatte dem med nye, så de kan fortsætte med at føle smerten: Gud er almægtig, All-Wise "(Koranen 4:56).


“We shall send those who reject Our revelations to the (Hell) Fire. When their skins have been burned away, We shall replace them with new ones so that they may continue to feel the pain: God is Almighty, All-Wise.” (Quran 4:56)

Gud fortæller de mennesker, der afviser hans budskab, at når de er i Helvede, og deres skind er afbrændes (så de kan ikke føle nogen smerte), vil han give dem nye skins, så de fortsætter med at føle smerten.

Koranen gør det klart, at smerte er afhængig af på huden. Opdagelsen af smerte receptorer i huden er en forholdsvis ny opdagelse for biologi.

https://www.youtube.com/watch?v=WjKffO9607I

https://www.youtube.com/watch?v=25rLezuvzNE
Top Svar Citer
#19300 - 15/05/2015 10:56 Re: Forskere og ..........! [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Der er klare tegn på, at bogen af ​​islam, Koranen, er Guds ord, og vi har mange grunde til at støtte denne påstand:

· Der er videnskabelige og historiske fakta, der findes i Koranen, som var ukendte for folk på den tid, blevet opdaget for nylig af moderne videnskab.

· Koranen er i en unik stil af sprog, der ikke kan replikeres, dette kendt som "Inimitability af Koranen."

· Der er profetier foretaget i Koranen og profeten Muhammed, kan nåde og velsignelser Gud være med ham, som er kommet til at være pass.

de videnskabelige fakta, der findes i Koranen, århundreder før de blev "opdaget" i moderne videnskab. Det er vigtigt at bemærke, at Koranen er ikke en bog om videnskab, men en bog af 'tegn'. Disse tegn er der for folk at genkende Guds eksistens og bekræfter hans åbenbaring. Som vi ved, videnskab sommetider tager en "kovending", hvor det, der engang videnskabeligt korrekt er falsk et par år senere. I denne artikel kun etablerede videnskabelige kendsgerninger betragtes, ikke bare teorier eller hypoteser.
Videnskabelige Fakta i Koranen

Koranen blev åbenbaret for profeten Muhammed i det 7. århundrede.

Videnskab dengang var primitive, var der ingen teleskoper, mikroskoper eller noget selv tæt på den teknologi, vi har i dag. , baggrund Koranen blev åbenbaret, og den indeholder mange videnskabelige fakta om emner lige fra astronomi til biologi, geologi til sociologien.

Nogle mennesker kan hævde, at Koranen blev ændret som nye videnskabelige kendsgerninger blev opdaget, men det kan ikke være tilfældet, fordi det er en historisk dokumenteret faktum, at Koranen er bevaret i sin oprindelige sprog [1].

En af kopier af Koranen, som er skrevet for et par år efter dødsfaldet af profeten Muhammed er bevaret på et museum i Usbekistan. Dette eksemplar er over 1400 år gammel og er præcis den samme som den arabiske Koran, som vi har i dag [2].


https://www.youtube.com/watch?v=crkq8HVvdm8
Top Svar Citer
#19306 - 17/05/2015 17:06 Re: Forskere og ..........! [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Koranen er i en unik stil af sprog, der ikke kan replikeres."

- Hva’ overtroiske mennesker ikke ka’ indbildes; ja de ka' ligefrem gentage den slags nonsens for sig selv i en uendelighed, for så til sidst at skrive det på debatter og kalde det for fakta! ;))

Somo: du er tydeligvis en mand barndommen forbigik, uden Anders And - og dette synes jeg strider mod Andelogien! ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#19312 - 19/05/2015 10:30 Re: Forskere og ..........! [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Al-Isra 'og Al-Miraj (Night Journey og Kristi Himmelfart) refererer til den mirakuløse rejse, som profeten Muhammed (fred og velsignelser være med ham) oplevet. I modsætning til hvad nogle mennesker hævder, at rejsen involveret i både krop og sjæl af profeten. Det vigtigste bevis på, at kroppen af ​​profeten var involveret i rejsen er at den Almægtige Allah begyndte den første vers af Surat Al-Isra 'med ordet Subhan, hvilket betyder ophøjet og herliggjort. Dette ord viser, at en mirakuløs begivenhed er ved at blive nævnt i efterfølgeren.

Denne rejse var en afgørende fase af Profetens opfordring i Mekka, fordi der var flere tilfælde af mennesker omfavner islam og andre forlader det efter denne hændelse. Abu Bakr, Companion af profeten, fik sin titel As-Siddiq (arabisk for den meget oprigtig) efter denne hændelse. Han var den første til at tro på sandheden af ​​alle begivenheder i denne rejse, som fortælles af profeten. Det vides ikke nøjagtigt, hvornår Night Journey og Ascension fandt sted, men det var bestemt før Hijrah (udvandringen fra Mekka) til Madinah. Det blev sagt at være sket enten tre år eller 18 måneder før Hijrah.

På denne aften, kom Jibreel til profeten og fortalte ham at circumambulate Kabaen syv gange. På Kabaen, fortalte Jibreel ham, at han (profeten Muhammed) skulle til Al-Aqsa-moskeen, hvorfra de skal begge bestige den syvende himmel at mødes Almægtige Allah.

Således han går til Al-Aqsa-moskeen, delstaten Profeter, fra der kom Profeter Ibrahim, Isaaq, Musa, og Isa (AS), var en indikation af, at ledelsen af ​​verden var flyttet til den nye internationale budskab, Islam. Allah den Almægtige ville muslimerne at realisere og dybt værdsætter forholdet mellem Hans Sacred House og Al-Aqsa-moskeen. Det var fra hans Sacred House at Night Journey begyndte og til Al-Aqsa-moskeen, som den nåede.

Profeten Muhammed blev modtaget af andre profeter Allah den Almægtige i Al-Aqsa-moskeen, og han fører dem i Salah (rituel bøn) der. Dette var betydelig, og det indikerer, at ledelsen er blevet flyttet til en ny nation og til en ny Profetskab.

Det er betegnende, at profeten Muhammads mission ikke var som de missioner i de tidligere profeter. Hver af alle de andre profeter (fred og velsignelser være med dem alle) blev sendt til sit eget folk, mens profeten Muhammad (fred og velsignelser være med ham) blev sendt til hele menneskeheden [og jinn]. Han (fred og velsignelser være med ham) blev sendt som en barmhjertighed til verdener på alle tidspunkter. Det var et tegn på evighed og internationalitet af hans budskab (fred og velsignelser være med ham).

Allah den Almægtige har velsignet Al-Aqsa-moskeen og dens nabolag. Han Almægtige siger i den forbindelse:

"Ære til (Allah) Hvem har taget sin tjener for en tur om natten fra den Hellige Moské til de fjerneste Moské, hvis enemærker Vi gjorde velsigne, - for at vi kan vise ham nogle af Vore tegn: for Han er den, der hører og ser han (alle ting) "(Surah Al Isra '17: 1).

Mind at Allah den Almægtige havde velsignet Al-Aqsa-moskeen og dens nabolag og henviste til det endnu, før selv profetens moské blev bygget, som profetens moské blev etableret efter hans immigration til Madinah. Mind også, at når Bøn blev ordineret på muslimerne, Al-Aqsa-moskeen var bederetningen, som de skulle vende under bøn. De ville vende deres ansigter i bøn mod det i tre år i Mekka, og for 16 måneder i Madinsh før bederetningen blev ændret til Allahs Sacred House.

Desuden Al-Aqsa-moskeen er en af ​​de tre moskéer, som muslimer er forpligtet til at afsætte tid til at besøge de to andre moskeer er den Hellige Moské og profetens moské. Dette viser, at Jerusalem er den tredje hellige sted efter Mekka og Medina i Islam.

Allah den Almægtige ønskede at etablere og understrege betydningen og helligheden af ​​Al-Aqsa-moskeen i muslimers hjerter, så de ikke afgive det til noget. De skal holde det lige så hellig som både Allahs Hellige Hus og Hans Profet Moské.

Anas ibn Malik har indtaling af historien om opstigning fortsætter. Profeten Muhammed (fred og velsignelser være med ham) sagde,

"Jeg bad to rak'ahs i det [dvs Al-Aqsa-moskeen] og derefter gik ud, og Jibreel bragte mig et fartøj vin og en beholder af mælk. Jeg valgte mælken, og Jibreel sagde, 'Du har valgt den naturlige ting.' "(Muslim)

Mælk repræsenterer Allahs skabelse, der er intakt. På den anden side er vin et eksempel på menneskelig indgriben i skabelsen af ​​Allah. Det fremstilles ved at fermentere saft af druer og således kræver menneskelig indgriben. I mange tilfælde kan et sådant indgreb forkæle hvad Allah har skabt.

Profetens valg understreger, at fitrah eller ren natur af det, Allah har skabt er et fundament for den muslimske Ummah. Man må søge efter denne rene natur i sig selv.

Almægtige Allah siger,

"Ære til (Allah) Hvem har taget sin tjener for en tur om natten fra den Hellige Moské til de fjerneste Moské, hvis enemærker Vi gjorde velsigne, - for at vi kan vise ham nogle af Vore tegn: for Han er den, der hører og ser han (alle ting). Vi gav Moses Bogen, og gjorde det til en Guide til Israels Børn, (befalende): ". Tage ikke andre end mig som bortskaffer (din) anliggender" O, I, der er udsprunget fra dem, som vi gennemførte (i Ark ) med Noah! Sandelig han var en hengiven meget taknemmelig "(Surah Al Isra '17: 1-3).

Disse vers taler om tre generationer i en faldende kronologisk rækkefølge: Produktion af profeten Muhammed (fred og velsignelser være med ham), at Profeten Musa (Moses) (fred være med ham), og at Profeten Nuh (Noah) (fred være med ham). Alle tre generationer har en fælles obligation: kærlighed til den Almægtige Allah, troen på det samme budskab, og bestræbe sig på at nå det samme mål.

Det er også værd at nævne, at profeten Muhammed kom forbi tre vigtige områder under sin Night Journey: Mount At-Tur i Sinai, som var vidne til en række begivenheder, der er nævnt i historien om profeten Musa (Moses) og Israels Børn; byen af Bethlehem hvor profeten Jesus blev født, og vejen mellem nutidens Palæstina og Mekka, som blev betrådte af profeter Ibrahim (Abraham) og Ismail (Ismael) i deres vej til det sted, hvor de byggede Kaaba.

Profeten Muhammed startede sin rejse i opstigning fra Al-Miraj Rock. I selskab med Angel Jibreel nåede han den syvende himmel på få sekunder. I dag et rumfartøj med en hastighed på 7,000 KPH tager tre år at nå det nærmeste planet.

I en hadith berettet af Al-Bukhari, sagde profeten Muhammad,

"Så han [Jibreel] tog min hånd og steg med mig til den nærmeste himlen. Da jeg nåede den nærmeste himlen, Jibreel sagde til gatekeeper af himlen, "Open [porten]. Den gatekeeper spurgte: "Hvem er det?" Jibreel svarede: 'Jibreel.' Han spurgte: "Er der nogen med dig?" Jibreel svarede: "Ja, Muhammad er med mig." Han spurgte: "Har han blevet sendt til?" Jibreel sagde: 'Ja.' Så blev porten åbnet, og vi gik over til den nærmeste himmel, og der så vi en mand, der sad med nogle mennesker på hans højre og nogle på hans venstre side. Da han kiggede mod sin højre, lo han, og da han kiggede mod hans venstre, han græd. Så sagde han: "Velkommen! O fromme profet og fromme søn. ' Jeg spurgte Jibreel, "Hvem er han?" Han svarede: 'Han er Adam, og folk på hans højre og venstre er de sjæle af hans afkom. Dem på hans højre er folket i Paradiset, og dem på hans venstre er folk Hellfire, da han ser mod sin ret, griner han, og da han ser mod hans venstre, han græder '".

Profeten Adam (fred være med ham) er far til menneskeheden. Dette bekræfter ideen om enhed af mennesker overalt. Alle kan nemt mærke det tilbagevendende vægt på dette begreb under hele turen af ​​Al-Isra 'og Al-Miraj.

http://www.youtube.com/watch?v=p97c4D2fTqw
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 8 1 2 3 4 5 6 7 8 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk