annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 3805645
Et andet syn 1144371
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 891452
Jesu ord 797522
Spirituel omsorg 759916
Galleri
ER DU GAL MAND
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 107 gæster og 13 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: Forskere og ..........!

Al-Isra 'og Al-Miraj (Night Journey og Kristi Himmelfart) refererer til den mirakuløse rejse, som profeten Muhammed (fred og velsignelser være med ham) oplevet. I modsætning til hvad nogle mennesker hævder, at rejsen involveret i både krop og sjæl af profeten. Det vigtigste bevis på, at kroppen af ​​profeten var involveret i rejsen er at den Almægtige Allah begyndte den første vers af Surat Al-Isra 'med ordet Subhan, hvilket betyder ophøjet og herliggjort. Dette ord viser, at en mirakuløs begivenhed er ved at blive nævnt i efterfølgeren.

Denne rejse var en afgørende fase af Profetens opfordring i Mekka, fordi der var flere tilfælde af mennesker omfavner islam og andre forlader det efter denne hændelse. Abu Bakr, Companion af profeten, fik sin titel As-Siddiq (arabisk for den meget oprigtig) efter denne hændelse. Han var den første til at tro på sandheden af ​​alle begivenheder i denne rejse, som fortælles af profeten. Det vides ikke nøjagtigt, hvornår Night Journey og Ascension fandt sted, men det var bestemt før Hijrah (udvandringen fra Mekka) til Madinah. Det blev sagt at være sket enten tre år eller 18 måneder før Hijrah.

På denne aften, kom Jibreel til profeten og fortalte ham at circumambulate Kabaen syv gange. På Kabaen, fortalte Jibreel ham, at han (profeten Muhammed) skulle til Al-Aqsa-moskeen, hvorfra de skal begge bestige den syvende himmel at mødes Almægtige Allah.

Således han går til Al-Aqsa-moskeen, delstaten Profeter, fra der kom Profeter Ibrahim, Isaaq, Musa, og Isa (AS), var en indikation af, at ledelsen af ​​verden var flyttet til den nye internationale budskab, Islam. Allah den Almægtige ville muslimerne at realisere og dybt værdsætter forholdet mellem Hans Sacred House og Al-Aqsa-moskeen. Det var fra hans Sacred House at Night Journey begyndte og til Al-Aqsa-moskeen, som den nåede.

Profeten Muhammed blev modtaget af andre profeter Allah den Almægtige i Al-Aqsa-moskeen, og han fører dem i Salah (rituel bøn) der. Dette var betydelig, og det indikerer, at ledelsen er blevet flyttet til en ny nation og til en ny Profetskab.

Det er betegnende, at profeten Muhammads mission ikke var som de missioner i de tidligere profeter. Hver af alle de andre profeter (fred og velsignelser være med dem alle) blev sendt til sit eget folk, mens profeten Muhammad (fred og velsignelser være med ham) blev sendt til hele menneskeheden [og jinn]. Han (fred og velsignelser være med ham) blev sendt som en barmhjertighed til verdener på alle tidspunkter. Det var et tegn på evighed og internationalitet af hans budskab (fred og velsignelser være med ham).

Allah den Almægtige har velsignet Al-Aqsa-moskeen og dens nabolag. Han Almægtige siger i den forbindelse:

"Ære til (Allah) Hvem har taget sin tjener for en tur om natten fra den Hellige Moské til de fjerneste Moské, hvis enemærker Vi gjorde velsigne, - for at vi kan vise ham nogle af Vore tegn: for Han er den, der hører og ser han (alle ting) "(Surah Al Isra '17: 1).

Mind at Allah den Almægtige havde velsignet Al-Aqsa-moskeen og dens nabolag og henviste til det endnu, før selv profetens moské blev bygget, som profetens moské blev etableret efter hans immigration til Madinah. Mind også, at når Bøn blev ordineret på muslimerne, Al-Aqsa-moskeen var bederetningen, som de skulle vende under bøn. De ville vende deres ansigter i bøn mod det i tre år i Mekka, og for 16 måneder i Madinsh før bederetningen blev ændret til Allahs Sacred House.

Desuden Al-Aqsa-moskeen er en af ​​de tre moskéer, som muslimer er forpligtet til at afsætte tid til at besøge de to andre moskeer er den Hellige Moské og profetens moské. Dette viser, at Jerusalem er den tredje hellige sted efter Mekka og Medina i Islam.

Allah den Almægtige ønskede at etablere og understrege betydningen og helligheden af ​​Al-Aqsa-moskeen i muslimers hjerter, så de ikke afgive det til noget. De skal holde det lige så hellig som både Allahs Hellige Hus og Hans Profet Moské.

Anas ibn Malik har indtaling af historien om opstigning fortsætter. Profeten Muhammed (fred og velsignelser være med ham) sagde,

"Jeg bad to rak'ahs i det [dvs Al-Aqsa-moskeen] og derefter gik ud, og Jibreel bragte mig et fartøj vin og en beholder af mælk. Jeg valgte mælken, og Jibreel sagde, 'Du har valgt den naturlige ting.' "(Muslim)

Mælk repræsenterer Allahs skabelse, der er intakt. På den anden side er vin et eksempel på menneskelig indgriben i skabelsen af ​​Allah. Det fremstilles ved at fermentere saft af druer og således kræver menneskelig indgriben. I mange tilfælde kan et sådant indgreb forkæle hvad Allah har skabt.

Profetens valg understreger, at fitrah eller ren natur af det, Allah har skabt er et fundament for den muslimske Ummah. Man må søge efter denne rene natur i sig selv.

Almægtige Allah siger,

"Ære til (Allah) Hvem har taget sin tjener for en tur om natten fra den Hellige Moské til de fjerneste Moské, hvis enemærker Vi gjorde velsigne, - for at vi kan vise ham nogle af Vore tegn: for Han er den, der hører og ser han (alle ting). Vi gav Moses Bogen, og gjorde det til en Guide til Israels Børn, (befalende): ". Tage ikke andre end mig som bortskaffer (din) anliggender" O, I, der er udsprunget fra dem, som vi gennemførte (i Ark ) med Noah! Sandelig han var en hengiven meget taknemmelig "(Surah Al Isra '17: 1-3).

Disse vers taler om tre generationer i en faldende kronologisk rækkefølge: Produktion af profeten Muhammed (fred og velsignelser være med ham), at Profeten Musa (Moses) (fred være med ham), og at Profeten Nuh (Noah) (fred være med ham). Alle tre generationer har en fælles obligation: kærlighed til den Almægtige Allah, troen på det samme budskab, og bestræbe sig på at nå det samme mål.

Det er også værd at nævne, at profeten Muhammed kom forbi tre vigtige områder under sin Night Journey: Mount At-Tur i Sinai, som var vidne til en række begivenheder, der er nævnt i historien om profeten Musa (Moses) og Israels Børn; byen af Bethlehem hvor profeten Jesus blev født, og vejen mellem nutidens Palæstina og Mekka, som blev betrådte af profeter Ibrahim (Abraham) og Ismail (Ismael) i deres vej til det sted, hvor de byggede Kaaba.

Profeten Muhammed startede sin rejse i opstigning fra Al-Miraj Rock. I selskab med Angel Jibreel nåede han den syvende himmel på få sekunder. I dag et rumfartøj med en hastighed på 7,000 KPH tager tre år at nå det nærmeste planet.

I en hadith berettet af Al-Bukhari, sagde profeten Muhammad,

"Så han [Jibreel] tog min hånd og steg med mig til den nærmeste himlen. Da jeg nåede den nærmeste himlen, Jibreel sagde til gatekeeper af himlen, "Open [porten]. Den gatekeeper spurgte: "Hvem er det?" Jibreel svarede: 'Jibreel.' Han spurgte: "Er der nogen med dig?" Jibreel svarede: "Ja, Muhammad er med mig." Han spurgte: "Har han blevet sendt til?" Jibreel sagde: 'Ja.' Så blev porten åbnet, og vi gik over til den nærmeste himmel, og der så vi en mand, der sad med nogle mennesker på hans højre og nogle på hans venstre side. Da han kiggede mod sin højre, lo han, og da han kiggede mod hans venstre, han græd. Så sagde han: "Velkommen! O fromme profet og fromme søn. ' Jeg spurgte Jibreel, "Hvem er han?" Han svarede: 'Han er Adam, og folk på hans højre og venstre er de sjæle af hans afkom. Dem på hans højre er folket i Paradiset, og dem på hans venstre er folk Hellfire, da han ser mod sin ret, griner han, og da han ser mod hans venstre, han græder '".

Profeten Adam (fred være med ham) er far til menneskeheden. Dette bekræfter ideen om enhed af mennesker overalt. Alle kan nemt mærke det tilbagevendende vægt på dette begreb under hele turen af ​​Al-Isra 'og Al-Miraj.

http://www.youtube.com/watch?v=p97c4D2fTqw
Seneste indlæg
Mellemrummet
af Simon
20/07/2019 10:17
Gerth Drost
af Simon
20/07/2019 10:11
OPLYSTHED
af Gerth
20/07/2019 00:48
VÆREN - IKKE-VÆREN
af Gerth
16/07/2019 16:58
Lyser på vej
af Simon
16/07/2019 07:41
Nyheder fra DR
Universets længste golfslag? Astronaut ..
20/07/2019 10:03
Slut for sommervejret i denne omgang: Re..
20/07/2019 09:30
Fjernbusser i opråb: ’Passagerer risi..
20/07/2019 09:10
Københavns Politi har fået nok af fuld..
20/07/2019 08:37
Verdens bedste kok siger fra: 'Sluk mobi..
20/07/2019 08:30
Nyheder fra Religion.dk
Anne Boukris: Forskellighed er vores ene..
18/07/2019 09:25
Skolen skal kunne give eleverne etisk ba..
17/07/2019 12:29
Kan du gætte, hvem der sagde dét?
16/07/2019 12:05
Daniel Nørgaard: Find 10 minutter hver ..
16/07/2019 06:00
Annika Aakjær: Jeg glæder mig til det ..
10/07/2019 08:58