annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15655816
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379948
Et andet syn 1989363
Jesu ord 1522370
Åndelig Føde 1513757
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 382 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 15 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 14 15 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#18008 - 15/07/2014 14:03 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Ole skriver nu:
Citat:
Jeg har ikke udnævnt nogen til "forsøgskaniner", men helt lovligt og i overensstemmelse med debatreglerne udtrykt forskellige holdninger og noteret mig svarene på mine indlæg.
Men #17990 - 14/07/2014 11:16 skrev Ole i denne tråd:
Citat:
At det ind imellem har nødvendiggjort, at jeg bruger en provokerende tone, vil enhver forsker kunne forstå og acceptere. Det er en helt almindelig videnskabelig metodik at anstille forsøg for at undersøge reaktionerne under forskellige påvirkninger.

Og Ole skriver nu:
Citat:
Du er ikke blevet sammenlignet med hverken en psykiatrisk patient eller en misbruger.
Men #17998 - 14/07/2014 21:44 skrev Ole:
Citat:
Næh Arne, det er hverken rimeligt at bringe mine konklusioner her eller at oplyse, hvor de vil blive offentliggjort. Mine konklusioner tilhører alene mig, og vil blive diskuteret med mine peers, og dem er der ingen af her på trosfrihed.dk.

Psykiatriske patienter eller misbrugere bliver ikke oplyst om, at deres data indgår i statistikker i ph.d. afhandlinger, da det er irrelevant for forskningen. Når man frivilligt udtrykker sig offentligt har man ikke krav på at bestemme, hvad udtalelserne anvendes til, så længe de blot indgår anonymt i påpegede sammenhænge til belysning af emnet.

Er det ærligt og etisk forsvarligt at opføre sig sådan?
Jeg synes det ikke blinker
Hvem vil støtte Ole?
(Dette spørgsmål er også rettet til Admin)

Arne smiler
Top Svar Citer
#18009 - 15/07/2014 14:07 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Hanskrist]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Hjerneforskning handler om at opnå forståelse af samtlige af hjernens funktioner gennem at studere de elektrokemiske processers sammenhæng, og i den forbindelse er stress-forskning kun et mindre problem. Det var i al beskedenhed dette, jeg forsøgte at gøre dig opmærksom på, godt bakket op af hjerneforskerne på Århus universitet. Det benægtede du så, og afslørede dermed din uvidenhed om den aktuelle hjerneforskning.

Det er jo forståeligt, eftersom du ingen akademisk uddannelse har, og blot slynger om dig med tilegnede fagord, hvis betydning du ikke forstår.

Både google og wikipedia kan være udmærkede kilder til viden for lægfolk, men som akademiker foretrækker jeg altså den viden, jeg får fra anerkendte videnskabelige tidsskrifter og fra forskerne på universiteterne selv. Dit problem er, at du simpelthen ikke forstår moderne videnskabelig tankegang, og derfor misforstår det, du læser.

Som du ser, er det muligt at svare seriøst på dine postulater, uden at forfalde til de barnagtige og underlødige personlige beskyldninger i gadedrengesprog, som fylder dine angreb på enhver, der ikke vil anerkende dig som et videnskabeligt orakel på trods af din manglende uddannelse og forståelse af videnskabeligt fagsprog.

Jeg har fuld tillid til, at den selvstændigt tænkende del af læserne her vil kunne "skille klinten fra hveden" i vore indbyrdes uenigheder om videnskab.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#18010 - 15/07/2014 14:57 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
du lyver som du lyster bjørn og vender op og ned på alting,

de ting, forhold omkring stress, jeg beskrev, som fx findes i utallige bøger og på stress foreningens hjemmeside, disse forhold påstod du var direkte forkerte, og længere er den ikke, og det kan du aldrig løbe fra, men du kan beklage og sige, at du på det tidspunkt ikke var klogere.

Ligeledes viklede du dig selv ind i en lang række forklaringer om hvad hjerneforskning er, der viste for mig, at du ikke var fortroligt med emnet.

vi ved alle du manipulerer med os, du husker ikke længere fra næse til mund, og du efterrationaliserer så meget at det indimellem er direkte løgn hvordan du beskriver en forudgående hændelse, som den mellem os to såvidt stress og nogle neurobiologiske relevante forhold i den sammenhæng.

men modsat arne, så mener jeg at du nu er så manipulerende at vi ikke skal, bør som kan, ta dig seriøst mere, og du fortjener meget mere en dansende banan

yeah

end at det kan betale sig at melde, anmelde, dig til admin for din evindelige nedladenhed og intimidering andre debattører, som dine fordrejninger sandheden konstant. Jeg tror vitterligt du er undskyldt, for du husker ikke længere fra næse til mund, og dine psykiske forsvarsmekanismer har sat enhver form for samvittighed som ønsker hos dig om at være i overensstemmelse med sandheden ud af funktion. Du er simpelthen udenfor pædagogisk rækkevidde i øjeblikket. Og det skyldes altsammen at din US VERSUS THEM debatadfærd hvor du har indforviklet dig selv uløseligt i personforfølgelser, at intimidere og latterliggøre, ringeagte, andre debattører, og det tror jeg aldrig du kommer ud af, såvel som dit evindelige praleri aldrig ej heller vil forstumme sålænge du kan ytre dig, give lyd og tegn fra dig. Det er bare en del af din person, din personlighed. Sådan har du været siden 2003, og det eneste jeg har set er dine utallige forsøg på at forbedre dig, som alle kuldsejler for dig. Og ja nu tror jeg ikke mere på dig, der er intet i dig vi kan appellere til, som ærlighed, hæderlighed, samvittighedsfuldhed, sandfærdighed etc.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#18011 - 15/07/2014 15:14 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jeg behøver skam ingen anden støtte, end hvad jeg selv har skrevet,Arne. Men hvordan vil du egentlig underbygge dine anklager mod mig, når det nu er dig selv, der har udnævnt dig til forsøgskanin og til psykiatrisk patient og misbruger.

Jeg ser dig kun som en sydsjællandsk pensioneret dyrlæge med en forskruet ide om, at det umådeligt store døde univers er opfyldt af en menneskelig følelse kaldet kærlighed. ler

Mvh

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#18012 - 15/07/2014 15:17 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.

Du skriver bl.a. (til Ole Bjørn):
Citat:
men modsat arne, så mener jeg at du nu er så manipulerende at vi ikke skal, bør som kan, ta dig seriøst mere, og du fortjener meget mere en dansende banan
Min kommentar:
Jeg er enig med dig i, at Ole nu er blevet så "manipulerende", at han ikke kan tages alvorligt, men jeg mener tillige, at han nu er så skadelig for debatten - og så uetisk - at det er på tide alvorligt at overveje at tage debatreglernes pkt 4 i brug:
Citat:
4. Debatredaktionen har til enhver tid ret til at forhindre en bruger adgang til debatten enten ved at slette personens bruger-id eller ved at formene brugerens adgang til tjenesten.
Det er jo Admin, der bestemmer, men jeg har jo lov at have min mening blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 15 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 14 15 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Beredskabet opgiver at fjerne saks ved B..
19/04/2024 20:05
Formand i Danmarks Cykle Union trækker ..
19/04/2024 18:43
Nyheder fra Religion.dk