annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 31 af 38 < 1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 37 38 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17730 - 06/06/2014 14:32 Re: Hvad er kristendom? [Re: treram]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
hej Treram, du skriver:

Citat:
desuden hader jeg rigtigt nok alle präster og alle andre af kirkernes håndlangere der holder mange mennesker i et pinagtigt greb, blottet for bare en smule fornuft, det de står for, er den rene skinbarlige stupiditet


sådanne bramfrie udtalelser har jeg intet imod, jeg er vokset op med disse i mit miljø, ikke mindst i forbindelse mine mange år i byggebranchen, murerarbejdsmand og som jord og betonarbejder. Det er var det sprog vi brugte og jeg genkender det så godt når du farer til tastaturet Treram og det giver gode mindelser om mænd i byggebranchen med et godt og stærkt hovede der ikke var bange for at sige deres mening, og kalde en spade for en spade.



Hvad du skriver her efterfølgende er jeg ikke entydig enig med dig i:


Citat:
der er intet värre i denne verden end religionerne og hvad de står for


her kunne vi godt komme ud i en intens debat med hinanden.

Men hvis du ønsker at forstå mig lidt bedre kan du læse mit første indlæg i tråden "Verdens bedste religion" og du vil her opdage vil jeg tro, at vi to ikke står så langt fra hinanden når det kommer til stykket (når jeg for en stund glemmer Paulus)

mange kærlige hilsner til dig i Sverige og god pinse til dig og din unge viv, ja du er jo i samme båd hvad dette angår som arne, om du har hørt om hans love affære med en yngre kvinde, noget jeg i den grad har frydet og glædet mig over

Stor respekt fordi at arne så generøs turde fortælle os andre om denne livsbekræftende lykkelige begivenhed i hans liv
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#17743 - 07/06/2014 21:09 Re: Hvad er kristendom? [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Kære Treram,

Citat:
desuden hader jeg rigtigt nok alle präster og alle andre af kirkernes håndlangere der holder mange mennesker i et pinagtigt greb


Hvis de gør dette, er de så kristne, blot fordi de selv kalder sig sådan? Kan man virkelig kalde sig kristen - nej, kan man være kristen - hvis man lader hånt om ordene fra den mand, som påstås at være troens genstand?

"Selvfølgelig ikke", lyder min enkle 'teologiske' pointe.

Jesus sagde:

”I ved, at de, der regnes for folkenes fyrster, undertrykker dem, og at deres stormænd misbruger deres magt over dem. Sådan skal det ikke være blandt jer; men den, der vil være stor blandt jer, skal være jeres tjener, og den, der vil være den første blandt jer, skal være alles træl."

Hvis de magtfulde 'kristne' altså ikke har handlet således, men med overlæg har holdt folk i et pinagtigt greb, værdiges de så at kaldes kristne?

T.
Top Svar Citer
#17744 - 07/06/2014 22:25 Re: Hvad er kristendom? [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
fundamentalist af værste slags er du

Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham

du er den slags fundamentalister der hvis noget kikser i dit liv, så kan du blive radikaliseret,

du lever livet farligt, da du ikke har noget at tro på, netop fundamentalister har ingen tro, derfor de ophøjer det der ikke kan ophøjes, og derved glemmer de at give Gud æren, og det hele ender i menneskeværk, menneskelig moralsk visdom som tildeles fundamental absolut gyldighed og sandhed,,

tænk et liv uden tilgivelse og uden syndsforladelse

synd for dig du stakkels fortabte sjæl, har lidt ondt af dig,

og præsterne må ryste på hovedet af dig

og ja du siger at du ikke 'hader' de kristne,, du gør ikke andet, ihvertfald er det du går efter idag, stadig det samme som for år tilbage,, at sætte dig i Guds sted, for at være dømmende, men enhver skal få sin dom fra Gud og ja sin retfærdighed,

opfordring herfra, begynd at studere teologi eller filosofi og bliv lidt klogere på det hele, for en åndelig helt igennem umoden person som dig vil gå en svær tid imøde, hvis du ikke snart kommer ud af dine vildfarelser og trækker fornuften og forstanden, den kritiske forstand, som humor og tilgivelsen med ind over dit liv

jeg har ondt af dig thomas
du er åndelig stiv og mangler smidighed, venlighed, humor og menneskelighed, også derfor du tipper folk bag deres ryg, og har gjort dette alle dage, selv folk du er på talefod med udsætter du for denne nederdrægtige handling

din hellige fromme forargelse og konstante 24 timer i døgnet lyst til dømme folk er nøjagtig det Jesus af alt gik op imod, nemlig det 'farisæiske' og en moderne 'farisæer' er hvad du er, aldrig hører vi et evangelisk ord fra dig af


hilsen HansKrist

hvad med dit frontal angreb på mig forleden, hvor du kom med udokumenterede løgnagtige påstande om mine skriverier, hvor du vendte det hele på hovedet efter din subjektive mening og ingen citater kom med der beviste at det du skrev havde noget på sig,,, skal du nu brænde i helvedet for denne synd?? du menneske der dømmer andre, du dømmer derved dig selv, til ikke at være værdig til at bære navnet Kristen efter Jesus Kristus


jeg kunne godt tænke mig at spørge I andre om hvad I mener om den form for kristendom T. thomas har præsenteret os for i de år vi har kendt ham. Ja hvad mener I om den form og måde at repræsentere og præsentere kristendommen på.
Et ved jeg, og det er at de kristne tager stærk stærk afstand fra denne alene fokus på moraliseren, moralsk fordømmelse

alt i alt så er det samlede indtryk af dig T. thomas, i de år jeg har kendt dig, dårligt, meget dårligt endda, og hvis det du står for, det er kristendom, så tror jeg du vil blive meget klogere om du begyndte at omgås kristne mennesker, noget mere end at drikke kaffe og spise småkager efter gudstjeneste,, hvis de kendte dine skriverier som konstant er at moralisere over andre mennesker, ville de godt nok blive bekymret over dit åndelige modenheds stade, niveau

det jeg lærte af dig og kan takke dig for, var at du sagde der var 3 debatterrorister på stedet og det bjørn simon og hanskrist, den tog jeg til mig,, og det er jeg glad for at jeg gjorde,,, ,,, på samme måde hvis du kunne tage de ord der nu kommer fra mig af til dig, du ville også opnå noget stort, nemlig at du er en af de mest slimede og hykleriske debattører jeg har kendt gennem tiderne,,, ta det til dig, og du vil gå et nyt og meget bedre liv imøde

treram er ægte, bjørn er ægte og kræn-p var ægte,, de taler rent ud af posen og man ved hvor man har dem, sådan er det på ingen måder med dig T. thomas

jeg finder det modbydeligt og ækelt og vammelt, at du skal sætte dig til dommer konstant over andre mennesker (de kristne) og så du ovenikøbet angler efter selv at fremstå som at være kristen,,, det stinker og gir mig brækfornemmelser.
I alle de år du har været her, har du stort set ikke gjort andet, alle dine indlæg, som kun har været copy paste indlæg, kan kun forstås sådan og hver gang du åbne munden, bekræfter du at det netop er sådan det skal forstås
gå i terapi og kom af med dit had og din hellige moralske forargelse og indignation, som fuldstændig styrer hele din debatadfærd (alt hvad du skriver), som det dybe had motiv det er i dit liv

jeg har ingenting i klemme, for jeg er født udenfor kristendommen og opdraget uden kristendom, som en af de hedninger om noget Paulus henvender sig til, så det er ikke mig du rammer, men jeg vil godt tage dine konstante angreb på at stort set alle kristne er nogle ringe mennesker, fordi de ikke er som dig. føj for den lede siger jeg bare, som nøjagtig michael også så ofte har sagt det

jeg glemmer aldrig hvad Kræn-p sagde om dig i 2008,, hvorfor det også gjorde ondt at læse dine ord i forbindelse Kræn-p's død, for om noget han var harmdirrende vred på din debatstil, som du stadig fortsætter med,, hvorfor det ville ha klædt dig bedre at have holdt din kæft i den forbindelse, for om noget du som person har intet at skulle ha sagt i den forbindelse efter min mening, som også bjørns

nå men jeg er glad for at Arne har givet dig et par borgerlige ord med på vejen, og fordi du har nævnt dette, må være fordi du et og andet sted har dårlig samvittighed, godt selv ved at den er gal fat med dig, at der er noget du gør så forkert, så forkert, at det gør helt ondt, ellers ville du ikke have nævnt det. Og ja dette giver trods alt lidt håb for dig, at din samvittighed godt aner at du hykler når stort set hele din debataktivitet og copy paste klistrer indlæg, kun handler om moralsk fordømmelse af andre mennesker

I 2000 år har kristendommen kæmpet med selvgode selvretfærdige typer som dig der havde al fokus på at fordømme andre mennesker moralsk, mennesker der så splinten i broderens øjne, men ikke bjælken i eget øje,, disse farisæer som om noget Jesus tog på det bestemteste afstand fra

du læser NT som fanden læser den, hvilket jeg for nyligen fik et godt eksempel på da vi to drøftede Paulus, alt skal fordrejes så det er dig der fortæller Paulus hvad der står, og ikke omvendt, Paulus der får lov til at tiltale dig med evangeliet, begivenheden Kristus i dit liv (Paulus ønsker at iklæde dig Kristus, døbe dig primært, frem for at gøre dig til en hellig indigneret moralsk fanden der render rundt som det primære at revse tugte og moralsk formaner andre, nej tværtimod ønsker han at se dig i stand til at leve dit liv). Du kan ikke med forudfattede meninger sætte dig og læse Paulus og så strege under hver gang der er noget der er vand på din mølle, dermed mister du overblikket og får ikke fat i sammenhængen, som var så tydeligt, da du ikke kunne skelne mellem formaninger til meninger i store konflikter fra mission og evangeliet

med dit eksempel du ihvertfald illustrerer hvad kristendom ikke er, og nødigst af alt skulle ende op i, for i så fald den ville ikke være robust og levedygtig,,, du formår jo slet ikke at leve blandt mennesker som paulus fordrer det af os, når han siger vær glade med de glade, sørg med dem der har sorg etc etc,, du er helt ude af stand til at være synkron med almindelige mennesker

er det her mit indlæg en skidtspand, nej det er teologi når det er bedst og det er en fremragende drøftelse af hvad der er kristendom og ikke kristendom,,, for nøjagtig den type du er og repræsenterer T. thomas, denne farisæiske type har kristendommen alle dage skullet være på vagt overfor

alt hvad jeg skriver her er fuldstændig på linie med hvad Kræn-p, Borad; Bjørn; HansKrist; Arne; Jenle og mange andre gav udtryk for i 2008 hvor balladen og blæsten om din debatadfærd gik højest
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#17745 - 07/06/2014 23:34 Re: Hvad er kristendom? [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
der skulle ha stået: "som også var bjørns mening om den sag"

så afsnittet skulle ha lydt:


jeg glemmer aldrig hvad Kræn-p sagde om dig i 2008,, hvorfor det også gjorde ondt at læse dine ord i forbindelse Kræn-p's død, for om noget han var harmdirrende vred på din debatstil, som du stadig fortsætter med,, hvorfor det ville ha klædt dig bedre at have holdt din kæft i den forbindelse, for om noget du som person har intet at skulle ha sagt i den forbindelse efter min mening, som også var bjørns mening om den sag

beklager fejlen
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#17756 - 09/06/2014 19:09 Re: Hvad er kristendom? [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Kære Hans,

Jovist, tilgivelse er en vigtig dimension af kristendommen. Og ved omvendelsen tilgives vores tidligere synder, og det er en skøn ting. Det er også skønt, at vores fremtidige synder lige så kan tilgives - hvis vi altså bærer den frugt, som omvendelsen kræver, og tillige tilgiver dem, som forbryder sig imod os.

"For tilgiver I mennesker deres overtrædelser, vil jeres himmelske fader også tilgive jer. Men tilgiver I ikke mennesker, vil jeres fader heller ikke tilgive jeres overtrædelser."
(Matthæus 6, 14-15)

"Når I står og beder, skal I tilgive, hvis I har noget mod nogen, for at også jeres fader i himlene kan tilgive jeres overtrædelser. Men hvis I ikke tilgiver, vil jeres fader i himlene heller ikke tilgive jeres overtrædelser."
(Markus 11, 25-26)


Der er ingen kristendom uden disse livsnære formaninger, ved hvilke vi lever for at lade os forvandle.
Top Svar Citer
annonce
Side 31 af 38 < 1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 37 38 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk