annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 30 af 38 < 1 2 ... 28 29 30 31 32 ... 37 38 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17705 - 05/06/2014 15:32 Re: Hvad er kristendom? [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Kære Hans,

Jeg glæder mig utroligt meget over dine ord her:

Citat:
Paulus formaninger til menighederne brødrene søstrene, der er i alvorlige stridigheder, konflikter og splittelser, er sgu da verdenskendt, og jeg har ikke benægtet dem.


Jeg håber så, at hans formaninger når helt ind her på Trosfrihed, så også vi kan slippe stridighederne.

Citat:
"Som du ser, så er Paulus rig på formaninger om at leve et dydigt liv!" JA sgu da for pokker


tommelop
Top Svar Citer
#17706 - 05/06/2014 15:54 Re: Hvad er kristendom? [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Du skrev T. thomas:

Citat:
Arne og jeg har diskuteret mange ting - og han har, i al venlighed, kritiseret mig for min brug af bibelcitater; eller måske snarere måden jeg har brugt dem på. Det samme har Admin.


ja jeg synes du skulle tænke dig om T.

man bringer ikke kun indlæg på indlæg alene med kopieret tekst (om det så er fra den ene eller anden bog), dette burde slet ikke finde sted på en debat, og på religionsdebatten var du blevet stoppet første gang du forsøgte dig derpå, selv når kopieret tekst bare dominerer, så skrider de ind over på religionsdebatten.

Jeg er igang med et indlæg der kigger tilbage på hvordan Kræn-p; Arne; Michael; HansKrist; Borad; Ole Bjørn mmfl de reagerede på denne din stil med blot at lave indlæg der kun bestod af kopierede tekster, og hvor du ikke så meget som selv havde skrevet et eneste ord, endsige givet udtryk for ide og mening med hvad du havde gang i.

Stopper du med kun at have kopieret tekst i dine indlæg, kan det være jeg vil holde mit omtalte under forberedelse indlæg tilbage. Men ellers mener jeg 'vi' må tage sagen op igen, som der for år tilbage. Hvem vi så end bliver i denne omgang, men sidst var du godt nok i mindretal og det var hårde ord du fik med på vejen.

Håber du har overskuddet til at ændre kurs. Og da især hvis du gerne vil ligne Ole i skrivestil, så er det meget påkrævet at du stopper med at lave indlæg med kopierede tekster kun.

pøj pøj med dette selvkristiske arbejde


men det kræver nok at du kan gennemskue det underliggende motiv der driver dig til at gøre det. Jeg kender dette underliggende motiv, og det er had til en bestemt samfundsgruppe, gruppe af mennesker i samfundet (ovenikøbet en gruppe du ikke kender, gennem daglig omgang, hvorfor du tar fejl af dem, og Jung ville derfor sige at det er en alvorlig Skygge problematik der styrer din adfærd, men der er du ikke den eneste, også andre er styret af alvorlige Skygge problematikker i forhold til andre mennesker, ja det kan vi alle være). De kristne er et yndet mål for had og raseri, noget der er blusset voldsomt op igen, men det har altid været der gennem hele historien, og ingen af os kan vel sige os fri for dette voldsomme had, der dog beror på manglende kendskab til disse mangfoldige meget forskellige kristne samfund og mennesker


at være i selskab med neurotheologien, er en befrielse uden lige, for her studerer man objektivt og videnskabeligt meget grundigt fænomenet tro, også kristen tro af slagsen. Sådan at slippe for alle fordommene og fordummelighederne om de troende kristne, det har været for mig en stor befrielse,


had til fx kristne, skyldes vel at man synes de forråder noget Helligt (for michael og thomas's vedkommende er det Jesu ord de finder der forråddes (uanset hvor disse ord stammer fra))

at ateisterne hader de kristne, som fx Michael Rothstein og vores egen simon og treram, er sværere at forstå, og her kan det jo nok ikke lige været noget Helligt de forråder, men fornuftens enerådighed som de mener at de kristne forråder

i neurotheologien, viser det sig overraskende nok at kristne mennesker har færre fordomme om andre mennesker, hvorfor de også er mere åbne overfor andre mennesker, og måske også derfor de udviser større samfundsengagement, som de selv har et bedre helbred end folk de sammenlignes med
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#17727 - 06/06/2014 13:30 Re: Hvad er kristendom? [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Hej Hans,

Du skriver i dit indlæg, at flere af debattørerne "hader kristne". Dette er en meget alvorlig anklage, som jeg forsøgte at tippe moderator om. Men indlægget er allerede blevet tippet, og jeg håber, at den slags personlige angreb af meget grov karakter vil blive afvist. Ellers er dette forum i hvert fald ikke et jeg - og mange andre ved jeg - vil melde sig ind i.

- Du kalder dig "Hanskrist". Som en kristen mand til en anden vil jeg råde dig til at stoppe helt med at bære falsk vidnesbyrd mod andre.

Jeg ser ikke, at nogen her "hader kristne". Men de kan vende sig mod religion eller visse teologiske positioner - men derfra og til at "hade kristne" er der meget langt.

Selv er jeg bibeltro kristen, og jeg går i kirke ugentligt for at høre præsten (præsterne) og få en snak bagefter med de kristne over en kop 'kirkekaffe' og småkager. Dette siger jeg ikke, fordi jeg tror, at det er en "fribillet" til Himlen. Her kræves nemlig noget helt andet:

"Hvorfor siger I: Herre, Herre! til mig, når I ikke gør, hvad jeg siger? Enhver, som kommer til mig og hører mine ord og handler efter dem – hvem han ligner, vil jeg vise jer: Han ligner et menneske, der byggede et hus, gravede dybt ned og lagde soklen på klippen. Da der blev oversvømmelse, væltede floden ind imod huset, men den kunne ikke rokke det, fordi det var bygget godt. Men den, der hører og ikke handler derefter, ligner et menneske, der byggede et hus lige på jorden uden sokkel. Floden væltede imod det, og straks faldt det sammen, og ødelæggelsen af det hus blev stor."
(Lukas 6, 46-49)


T.
Top Svar Citer
#17728 - 06/06/2014 13:34 Re: Hvad er kristendom? [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
T. thomas skriver til mig følgende:

Citat:
Hej Hans,

Du skriver i dit indlæg, at flere af debattørerne "hader kristne". Dette er en meget alvorlig anklage, som jeg forsøgte at tippe moderator om. Men indlægget er allerede blevet tippet, og jeg håber, at den slags personlige angreb af meget grov karakter vil blive afvist.



Nu stopper festen mand. Hver eneste dag i Kristeligt Dagblad tales, skrives, der seriøse indlæg om dette had til kristendommen og hvor det kommer fra og hvor dominerende det er i forskellige grupperinger af vor moderne samfund.

Jeg håber Admin Peter Arentzen bevarer hovedet kold i den her situation.

Som jeg håber alle I andre debattører kigger efter i sømmene hvad det er jeg har skrevet som T. thomas, reagerer så kraftigt på, ham der mere end alle andre har givet udtryk for sit had til Kirkens folk for år tilbage.

Som Ole har været inde på det, så tipper T. thomas ret flittigt folk og deres indlæg, som han selv poster tonsvis af indlæg som blot består af kopieret tekst, hvor han ikke så meget som skriver et eneste ord til forklaring som hvad mening og ide er med disse indlæg. Disse indlæg burde ha været stoppet for længst.

I den sammenhæng at T. thomas tipper indlæg har jeg en bitter personlig erfaring fra tidligere. På religionsdebatten fik jeg fra moderator eller admin, mail om at dersom jeg ikke stoppede med at skrive som jeg gjorde da ville jeg blive udelukket. Jeg anede ikke hvad jeg gjorde forkert, hvad der var galt i det jeg skrev. Så da jeg fik advarsel nummer 2 om at jeg risikerede udelukkelse fra debatten hvis jeg ikke øjeblikkeligt stoppede med at skrive som jeg gjorde, måtte jeg henvende mig personligt til religionsdebattens admin eller moderator, og spørge ham om hvad pokker det var jeg gjorde mig skyldig i, for før kunne jeg jo ikke vide hvad det var jeg skulle stoppe med. Moderator fortalte mig hvad det var jeg gentagne gange blev tippet for at gøre. Og dette var en lodret løgn som T. thomas havde fundet på om mig og mine skriverier. Dette forklarede jeg administrator på religionsdebatten og han gav mig en undskyldning, som han opfordrede mig til at undgå en alt for nær debat med den overfølsomme debattør.



Jeg vil sige at efterfølgende er nyt for mig:

Citat:
Selv er jeg bibeltro kristen, og jeg går i kirke ugentligt for at høre præsten (præsterne)


men det er jo dig der holder os andre hen i uvidenhed, for ingen levende sjæl ville kunne forestille sig at T. thomas urevangelium er nået frem til at være bibeltro kristen, som der ej heller er noget i det du skriver der tyder på at du er nået frem til den udvikling.
Ihvertfald har jeg til gode at have mødt fromme Jesu ord kristne af din type. Hvad siger præsterne, de højt uddannede teologer, til din meget specielle form for Jesu ord fromhed, hvor du ukritisk finder Jesu ord her og der og alle vegner.

PS:


Et indlæg som er et frontal angreb på en debattør, hvor der overhovedet ikke dokumenteres ud fra kopier af hvad manden (her HansKrist) har skrevet, som berettiger disse urigtige påstande fyldt med personlige intimideringer, burde af alle indlæg ikke et sådant indlæg tippes, spør jeg dig om T. thomas, ja jeg stiller spørgsmålet til din samvittighed. Indlægget er som følger her:



Citat:
Du vender evangeliet om Kristus - ja, Paulus' evangelium om Kristus - på hovedet. Hvad du forstår som trældom, er frihed i ånden, og hvad du forstår som frihed, er kødets trældom. Forstår du ikke, hvad Paulus forkaster, når hans tale falder på loven?

- Paulus forkaster ritualer uden kærlighed, og udvortes gerninger der ikke agter på hjertets hensigt. Sandelig, han forkaster ikke Kristi Lov, Guds bud. Dem forkynder han og, ja, formaner sine tilhørere at efterleve.

Hans, ved at vende evangeliet på hovedet skaber du en teologi, der nok gør det velbehageligt for den selviske menneskenatur, men du tager ikke dit kors op og vandrer i ånden som Paulus.



Nu er jeg ikke så sart at jeg tipper folk (mener ikke at huske jeg nogensinde har tippet nogen). Den drøftelse tar jeg gerne med manden vedkommende selv som jeg mener går over stregen, som jeg gerne tar den offentligt eller i fællesskab med os aktive brugere af trosfrihed, det synes jeg vi skylder hinanden, vi skylder ikke efter så mange års kendskab at vi bag ryggen på hinanden tipper hinanden.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#17729 - 06/06/2014 14:19 Re: Hvad er kristendom? [Re: Hanskrist]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
hej hanskristendom.
Du tager fejl når du siger at bl.a. jeg hader de kristne,jeg hader det de står for og desuden hader jeg rigtigt nok alle präster og alle andre af kirkernes håndlangere der holder mange mennesker i et pinagtigt greb, blottet for bare en smule fornuft, det de står for, er den rene skinbarlige stupiditet,der er intet värre i denne verden end religionerne og hvad de står for, at så flertallet af det ellers nogenlunde intelligente pattedyr mennesket falder til patten og smider sig näsegrus til jorden og opsender bönner og taksigelser til en fis i en hornlygte gör dem ikke videre intelligente i mine og andres öjne.
Men ok vi har religionsfrihed til lands, heldigvis er religionstvangen en saga blot i vort lille land, men den er ikke så fjern og eksisterer stadig i mange lande, så I kristne tåber I har stadig frit spil til at udstille jeres underlige tilhörs forhold til en svunden tids spögelser- sutteklude, som aldrig har eksisteret, hverken för, nu eller i en fremtid.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 30 af 38 < 1 2 ... 28 29 30 31 32 ... 37 38 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk