annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 468 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad er kristendom?

T. thomas skriver til mig følgende:

Citat:
Hej Hans,

Du skriver i dit indlæg, at flere af debattørerne "hader kristne". Dette er en meget alvorlig anklage, som jeg forsøgte at tippe moderator om. Men indlægget er allerede blevet tippet, og jeg håber, at den slags personlige angreb af meget grov karakter vil blive afvist.



Nu stopper festen mand. Hver eneste dag i Kristeligt Dagblad tales, skrives, der seriøse indlæg om dette had til kristendommen og hvor det kommer fra og hvor dominerende det er i forskellige grupperinger af vor moderne samfund.

Jeg håber Admin Peter Arentzen bevarer hovedet kold i den her situation.

Som jeg håber alle I andre debattører kigger efter i sømmene hvad det er jeg har skrevet som T. thomas, reagerer så kraftigt på, ham der mere end alle andre har givet udtryk for sit had til Kirkens folk for år tilbage.

Som Ole har været inde på det, så tipper T. thomas ret flittigt folk og deres indlæg, som han selv poster tonsvis af indlæg som blot består af kopieret tekst, hvor han ikke så meget som skriver et eneste ord til forklaring som hvad mening og ide er med disse indlæg. Disse indlæg burde ha været stoppet for længst.

I den sammenhæng at T. thomas tipper indlæg har jeg en bitter personlig erfaring fra tidligere. På religionsdebatten fik jeg fra moderator eller admin, mail om at dersom jeg ikke stoppede med at skrive som jeg gjorde da ville jeg blive udelukket. Jeg anede ikke hvad jeg gjorde forkert, hvad der var galt i det jeg skrev. Så da jeg fik advarsel nummer 2 om at jeg risikerede udelukkelse fra debatten hvis jeg ikke øjeblikkeligt stoppede med at skrive som jeg gjorde, måtte jeg henvende mig personligt til religionsdebattens admin eller moderator, og spørge ham om hvad pokker det var jeg gjorde mig skyldig i, for før kunne jeg jo ikke vide hvad det var jeg skulle stoppe med. Moderator fortalte mig hvad det var jeg gentagne gange blev tippet for at gøre. Og dette var en lodret løgn som T. thomas havde fundet på om mig og mine skriverier. Dette forklarede jeg administrator på religionsdebatten og han gav mig en undskyldning, som han opfordrede mig til at undgå en alt for nær debat med den overfølsomme debattør.



Jeg vil sige at efterfølgende er nyt for mig:

Citat:
Selv er jeg bibeltro kristen, og jeg går i kirke ugentligt for at høre præsten (præsterne)


men det er jo dig der holder os andre hen i uvidenhed, for ingen levende sjæl ville kunne forestille sig at T. thomas urevangelium er nået frem til at være bibeltro kristen, som der ej heller er noget i det du skriver der tyder på at du er nået frem til den udvikling.
Ihvertfald har jeg til gode at have mødt fromme Jesu ord kristne af din type. Hvad siger præsterne, de højt uddannede teologer, til din meget specielle form for Jesu ord fromhed, hvor du ukritisk finder Jesu ord her og der og alle vegner.

PS:


Et indlæg som er et frontal angreb på en debattør, hvor der overhovedet ikke dokumenteres ud fra kopier af hvad manden (her HansKrist) har skrevet, som berettiger disse urigtige påstande fyldt med personlige intimideringer, burde af alle indlæg ikke et sådant indlæg tippes, spør jeg dig om T. thomas, ja jeg stiller spørgsmålet til din samvittighed. Indlægget er som følger her:



Citat:
Du vender evangeliet om Kristus - ja, Paulus' evangelium om Kristus - på hovedet. Hvad du forstår som trældom, er frihed i ånden, og hvad du forstår som frihed, er kødets trældom. Forstår du ikke, hvad Paulus forkaster, når hans tale falder på loven?

- Paulus forkaster ritualer uden kærlighed, og udvortes gerninger der ikke agter på hjertets hensigt. Sandelig, han forkaster ikke Kristi Lov, Guds bud. Dem forkynder han og, ja, formaner sine tilhørere at efterleve.

Hans, ved at vende evangeliet på hovedet skaber du en teologi, der nok gør det velbehageligt for den selviske menneskenatur, men du tager ikke dit kors op og vandrer i ånden som Paulus.



Nu er jeg ikke så sart at jeg tipper folk (mener ikke at huske jeg nogensinde har tippet nogen). Den drøftelse tar jeg gerne med manden vedkommende selv som jeg mener går over stregen, som jeg gerne tar den offentligt eller i fællesskab med os aktive brugere af trosfrihed, det synes jeg vi skylder hinanden, vi skylder ikke efter så mange års kendskab at vi bag ryggen på hinanden tipper hinanden.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
Nyheder fra Religion.dk