annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 468 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad er kristendom?

Du skrev T. thomas:

Citat:
Arne og jeg har diskuteret mange ting - og han har, i al venlighed, kritiseret mig for min brug af bibelcitater; eller måske snarere måden jeg har brugt dem på. Det samme har Admin.


ja jeg synes du skulle tænke dig om T.

man bringer ikke kun indlæg på indlæg alene med kopieret tekst (om det så er fra den ene eller anden bog), dette burde slet ikke finde sted på en debat, og på religionsdebatten var du blevet stoppet første gang du forsøgte dig derpå, selv når kopieret tekst bare dominerer, så skrider de ind over på religionsdebatten.

Jeg er igang med et indlæg der kigger tilbage på hvordan Kræn-p; Arne; Michael; HansKrist; Borad; Ole Bjørn mmfl de reagerede på denne din stil med blot at lave indlæg der kun bestod af kopierede tekster, og hvor du ikke så meget som selv havde skrevet et eneste ord, endsige givet udtryk for ide og mening med hvad du havde gang i.

Stopper du med kun at have kopieret tekst i dine indlæg, kan det være jeg vil holde mit omtalte under forberedelse indlæg tilbage. Men ellers mener jeg 'vi' må tage sagen op igen, som der for år tilbage. Hvem vi så end bliver i denne omgang, men sidst var du godt nok i mindretal og det var hårde ord du fik med på vejen.

Håber du har overskuddet til at ændre kurs. Og da især hvis du gerne vil ligne Ole i skrivestil, så er det meget påkrævet at du stopper med at lave indlæg med kopierede tekster kun.

pøj pøj med dette selvkristiske arbejde


men det kræver nok at du kan gennemskue det underliggende motiv der driver dig til at gøre det. Jeg kender dette underliggende motiv, og det er had til en bestemt samfundsgruppe, gruppe af mennesker i samfundet (ovenikøbet en gruppe du ikke kender, gennem daglig omgang, hvorfor du tar fejl af dem, og Jung ville derfor sige at det er en alvorlig Skygge problematik der styrer din adfærd, men der er du ikke den eneste, også andre er styret af alvorlige Skygge problematikker i forhold til andre mennesker, ja det kan vi alle være). De kristne er et yndet mål for had og raseri, noget der er blusset voldsomt op igen, men det har altid været der gennem hele historien, og ingen af os kan vel sige os fri for dette voldsomme had, der dog beror på manglende kendskab til disse mangfoldige meget forskellige kristne samfund og mennesker


at være i selskab med neurotheologien, er en befrielse uden lige, for her studerer man objektivt og videnskabeligt meget grundigt fænomenet tro, også kristen tro af slagsen. Sådan at slippe for alle fordommene og fordummelighederne om de troende kristne, det har været for mig en stor befrielse,


had til fx kristne, skyldes vel at man synes de forråder noget Helligt (for michael og thomas's vedkommende er det Jesu ord de finder der forråddes (uanset hvor disse ord stammer fra))

at ateisterne hader de kristne, som fx Michael Rothstein og vores egen simon og treram, er sværere at forstå, og her kan det jo nok ikke lige været noget Helligt de forråder, men fornuftens enerådighed som de mener at de kristne forråder

i neurotheologien, viser det sig overraskende nok at kristne mennesker har færre fordomme om andre mennesker, hvorfor de også er mere åbne overfor andre mennesker, og måske også derfor de udviser større samfundsengagement, som de selv har et bedre helbred end folk de sammenlignes med
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
Nyheder fra Religion.dk