annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17203 - 02/05/2014 13:40 Jeg sidder og gläder mig og I bare slås
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Jeg hörte lige i radioavisen, at folketossekirken er ved at väre godt oppe at köre,hvad angår nye medlemmer, i Köbenhavn og omegn bliver bare ca 42% af de nyfödte idag döbte og på landsplan er vi på 65%, så det ser endelig ud til at folk er blevet klogere og ikke önsker at tvangsindmelde deres nyfödte til den döende folketossekirke.
Dette vil på sigt give folketossekirken store problemer, for hvem skal så betale?? for alle de gejstlige håndlangeres lönninger mm, så om nogle år vil der väre et hav af kirker til salg og nogle präster der må söge sig et ordentlig job, nu de ikke längere er under deres guds beskyttelse.

Så jeg glädes lidt over dette,mens I andre bare farer rundt med draget svärd og sviner hinanden til, så man skulle tro det var en börnehave I befinder jer i og ikke på en debatside for voksne mennesker.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#17217 - 03/05/2014 08:09 Re: Jeg sidder og gläder mig og I bare slås [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du glæder dig over, at den danske folkekirke (som du konsekvent kalder "folketossekirken") er i tilbagegang.
Det gør jeg egentlig også, og det skyldes, at jeg mener, denne kirke ikke varetager sit hverv på en anstændig måde.

Dels har den en uberettiget fortrinsstilling i forhold til andre livsanskuelser, og dels tør den ikke stå på egne ben af frygt for egne interne stridigheder.

Men her hører min enighed med dig så også op, og det skyldes, at det efter min mening er ret nemt at finde ud af, hvad man er imod, mens det er ulige vanskeligere at finde frem til, hvad man er for - og misser man det sidste, hvor er man så henne?
Kan man nøjes med dét? blinker
Det synes jeg ikke! cool

Når du skriver, at vi andre:
Citat:
- bare farer rundt med draget svärd og sviner hinanden til, så man skulle tro det var en börnehave I befinder jer i og ikke på en debatside for voksne mennesker.
så er jeg faktisk meget enig med dig.

Dog vil jeg hævde, at det rejser nogle væsentlige debat-etiske spørgsmål, når en debattør erklærer dette (Ole Bjørn #17171 - 01/05/2014 12:18 i tråden "Debat-etik?"):
Citat:
Ja, Arne, jeg forsker i høj grad i kommunikationen på trosfrihed.dk, og jeg eksperimenterer da også med forskellige udtryksformer som en del af min medvirken.

Det er en væsentlig del af den meste videnskabelige forskning at anstille eksperimenter, hvis det er muligt.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#17221 - 03/05/2014 12:01 Re: Jeg sidder og gläder mig og I bare slås [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
hej Arne.
Jeg forstår ikke lige hvad du mener med at väre for, mener du at jeg ikke skriver om hvad jeg er for, jeg er jo imod alt hvad folketossekirken står for, det er vist ingen hemmelighed og jeg må så tilföje at jeg er for mange ting, bl.a.menneskets ret til at bestemme over deres eget liv,babiers ret til at forblive ateister indtil deres 18 år hvor de selv er myndige og forhåbentlig modne nok, til at beslutte om de vil väre medlem af en dödsyg folkekirke, kvinders ret til at bestemme over deres egen krop hvis de önsker en abort, menneskets ret til et godt liv i tryghed, danskernes ret til at bestemme hvem der får adgang til vort land, jo der er meget jeg er for, dette er bare et lille udplug, jeg er også for retten til at beskytte vort hjem med alle midler, men den ret får vi aldrig tilbage, bare du har en peberspray og bruger den kan du blive straffet. Jeg har en spayflaske med maling som jeg hurtigt kan gribe til hvis jeg bliver overfaldet af hjemmerövere, men den er sikkert også ulovlig at bruge, du må lade röverne stjäle alt fra dig, så er ordensmagten tilfreds.??? men det sker ikke hos mig.

Der var en gang hvor vi ikke kunne rejse hvor vi ville, vi var formente retten til at rejse i mange år efter d.2. verdenskrig, plus mange andre ting som vi ikke kunne-måtte få, men det er heldigvis glemt nu af de fleste.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#17222 - 03/05/2014 13:28 Re: Jeg sidder og gläder mig og I bare slås [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
”Ja, Arne, jeg forsker i høj grad i kommunikationen på trosfrihed.dk, og jeg eksperimenterer da også med forskellige udtryksformer som en del af min medvirken. Det er en væsentlig del af den meste videnskabelige forskning at anstille eksperimenter, hvis det er muligt”.

- Kritik af folkekirken har intet at gøre med videnskaber. Forventer du, at Treram skal argumentere for Oles holdninger her? Prøv nu at hold tingene ud fra hinanden.

Mvh
Simon
Top Svar Citer
#17223 - 03/05/2014 13:46 Re: Jeg sidder og gläder mig og I bare slås [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Treram..


"Dette vil på sigt give folketossekirken store problemer, for hvem skal så betale?? for alle de gejstlige håndlangeres lönninger mm, så om nogle år vil der väre et hav af kirker til salg og nogle präster der må söge sig et ordentlig job".

- Ja på sigt ka' det blive en nedadgående graf der viser, hvor mange der betaler et mindre antal samfundsborgeres private glæder. Først da vil der være politisk velvilje for afskaffelse af folkekirken, men sandsynligvis kun fordi politikere vil være bange for at miste stemmer.
Folk er jo ikke automatisk kristne troende, blot fordi de ikke har afmeldt folkekirken fam. budget, set i lyset af ret komiske statistikker der skabes for at belyse en befolknings livssyn på baggrund af disse nøgletal.

mvh
Simon


Redigeret af Simon (03/05/2014 14:21)
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 09:51
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nyheder fra Religion.dk