annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17257 - 05/05/2014 11:53 Kristendommens officielle ansigt.
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jeg var et smut ovre på læserdebatten på Kristeligt Dagblad for at se, om der foregik noget interessant, og det gjorde der sør'me. Redaktionen varsler nu, at den begrænsede ytringsfrihed der, nu skal yderligere beskæres, så læserne ikke længere kan oprette debattråde. Det kan kun redaktionen, som vil håndplukke de emner, som man må diskutere. Ydermere varsler de, at kun indlæg, der kan godkendes af redaktionen, vil blive offentliggjort.

Der er ikke noget at sige til, at frustrationen breder sig blandt læserne, og flere har allerede meldt deres afgang. Men bladet føler sig åbenbart hårdt trængt af en fri debat, der kan sætte spørgsmålstegn ved deres fortolkning af kristendom. Vi har jo set her, hvordan en alternativ og mere urreligiøs tolkning af kristendommen kan vække raseri hos de selvudnævnte eksperter, som absolut ikke kan tåle, at der bliver sat spørgsmålstegn ved deres forståelse.

Nu må man jo så håbe, at hvis nogle af de frafaldne skulle finde vej til trosfrihed.dk, at det så ikke bliver flere trolde, men mennesker med et mere tolerant livssyn. ler

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#17260 - 05/05/2014 12:23 Re: Kristendommens officielle ansigt. [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
ja trosfrihed er blevet anbefalet, så vi kunne om vi virker attraktive her på stedet, godt få nye debattører, men så skal vi øjeblikkeligt den der:

OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende agenda til livs, og det kan ikke gå hurtigt nok.

Jeg spør nu bjørn igen og ja simon, vil I være med til at gå efter bolden og ikke manden alene i en bevidstløs personforfølgende og groft intimiderende dagsorden????

Jeg henviste engang til et indlæg på trosfrihed på religionsdebatten, og jeg fik prompte to reaktioner, fra debattører som simon og bjørn er fortrolige med fra gamle dage hvor de også var aktive på stedet, at de ikke ville sætte deres ben på trosfrihed, sålænge den var domineret af personforfølgelser og sålænge en vis herre var der. Den ene var ærke ateist som simon og bjørn, den anden var og er en af landets dygtigste debattører indenfor kristendom.


Igen en bøn, kan vi ikke godt forbedre trosfrihed ved at droppe den der OS IMOD DEM trolde progrom dagsorden. Hvor nogle skal personforfølges (beklikkes og belyves) alene for deres ståsted som at man ikke bryder sig om dem som personer.


Min appel er seriøst ment, hvor kunne vi dog gøre trosfrihed til et spændende sted om det var debatten, dette at debattere, der var i højsædet, altså dette at gå efter bolden og ikke manden i en grov ondskabsfuld personforfølgende og intimiderende agenda.

Til jer ateister, vær dog ikke så bange for at se synspunkter på skrift der afviger fra jeres egen ateistiske ståsted og synspunkter. La vær at gå amygdala amok overfor dem I definerer som trolde, for det skader hippocampus der proportionalt skrumper med at amygdala ligefrem vokser. Og iøvrigt virker det meget mere overbevisende om I igennem debat, altså argumentation, formår at fremme jeres synspunkter, frem for ved at personforfølge og intimidere dem I er uenige med.

mvh HansKrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#17261 - 05/05/2014 13:35 Re: Kristendommens officielle ansigt. [Re: Hanskrist]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Jeg kan ikke svare for Simon, Hans brøleabe, men hvis der kommer flere af samme slags som dig, vil jeg tillade mig at gøre mig lystig over deres intolerante holdninger. Vi har det fint her uden flere trolde, end vi let kan håndtere, min vi kan da øge kapaciteten (læs; humoren) hvis der skulle komme flere.

Løsningen på dit problem er faktisk enkel. Slå dine folder blandt dine påståede fans på religionsdebatten. Jeg skal nok lade være med at blande mig i jeres fortolkninger af det kristne budskab der. griner


:o)


Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
Nyheder fra Religion.dk