annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703106
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383522
Et andet syn 1992819
Åndelig Føde 1529116
Jesu ord 1524604
Galleri
Gymnasie billede
Hvem er online?
2 registrerede somo ,(1 usynlig), 426 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 16 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16905 - 10/04/2014 18:17 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg ser, at du ikke ønsker at diskutere videre om verdens skabelse (hvis den er skabt) og vores manglende viden her blinker :
Citat:
Børnene skal efter min mening ikke indbildes noget som helst religiøst, og de skal selvfølgelig orienteres om naturvidenskabens resultater, men vi skylder dem at være ærlige om, hvor fantastisk og totalt ufatteligt det er for os mennesker, at verden eksisterer.
og at du nu i stedet fokuserer på folkekirkelig påvirkning af børn i skole - hvilket jeg er enig med dig i bør stoppes - men jeg undrer mig over, at du ikke også tager fat om jødernes omskæring af deres små værgeløse drengebørn.

Den 8. april i år braqte dagbladet Information dette læserbrev (hvor jeg for en gangs skyld er enig med DF)
Citat:
Fingrene væk fra forhuden
Kristoffer Hjort Storm, formand for DF Ungdom i Aalborg
I 1997 blev revselsesretten ophævet, så legemsbeskadigelse blev strafbart. Alligevel er det stadig tilladt at udsætte små drenge for lemlæstelse af en af kroppens mest følsomme steder. Tilbage i 2003 blev kvindelig omskæring forbudt. Men hvorfor skal drenge ikke beskyttes på lige fod med piger? Det er på tide, at Danmark får indført ligestilling på dette makabre område. Det vil også bringe Danmark på linje med FN’s børnekonvention.
Religiøs omskæring bør kun foregå, når personer har nået myndighedsalderen og selv kan træffe beslutningen. Det bør derfor ikke være tilladt at omskære drengebørn. En omskæring har intet medicinsk formål og udgør blot et permanent symbol på en religion, som er presset ned over hovedet på barnet. Det er et indgreb i barnets frihed og kan beviseligt medføre komplikationer med sexlivet som voksen. Derfor bør samfundet sætte den personlige frihed først og gå ind for, at omskæring kun kan foretages på myndige, med mindre der foreligger en medicinsk begrundelse.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#16906 - 10/04/2014 21:11 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Hej Treram - mere omskæring: her (klik).

M.v.h. Arne cool
Top Svar Citer
#16907 - 10/04/2014 21:38 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.jeg er ganske enig med dig at dette er noget svineri mod de stakkels små drenge, det burde forbydes straks,men religionerne har jo stor magt og når foräldrerne synes det skal göres og er ok, er det endnu svärere at få en stopper for,verden er desvärre stadig under religionernes magt i mange tilfälde, hvis er skylden?? menneskene selv, de vil jo ikke slippe dem, de bukker og nejer for idioterne, kirkernes håndlangere, tilsyneladende blir de aldrig klogere.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#16908 - 10/04/2014 22:20 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Hej Treram. Tak for svar.

Når du skriver:
"verden er desvärre stadig under religionernes magt i mange tilfälde" - og du spekulerer på, hvad årsagen er - så er mit gæt at religionerne har myter (af mange slags) om verdens skabelse, mens naturvidenskaben jo ikke har noget at byde på her.

Citat:
The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science.
Albert Einstein

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#16909 - 11/04/2014 07:47 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Hvorfor skal mennesket have noget at kunne läne deres hoved mod-en sutteklud, det er det jeg ikke forstår, hvorfor ikke bare tage livet for givet rent tilfäldigt uha uha, og leve det uden at producere guder i mängder, kirker i mängder og deres håndlangere i mängder der her har set en chance for at stille sig på en piedestal og blive närmest tilbedt af de tåbelige får, der tror på alt der kommer fra den kant, selvom det for mig er det rene nonsens.

Ingen får nogen hjälp fra nogen gud, der er bare noget de tror,ligesom jeg ikke blir ristet langsomt i skärsilden grundet min holdning,nedrakkelse og håning af gud(erne).

Du stiller det meget skarpt op,ingen naturvidenskabelige beviser ok så må der väre en gud, det er da klart, gu er det ej,nu har man i årtusinder prövet at fremmane en gud totalt uden held, og chancerne blir mindre og mindre jo klogere mennesket blir, men det går sku for langsomt, nu må vi snart få slukket for guden og al vrövlet der fölger med, fyr alle de gejstlige håndlangere, de kan blive gadefejere og bränd kirkerne, de er alligevel ikke egnede til beboelse. Ok bevar de päneste til minde om menneskets onde år under kirkens åg.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 16 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 15 16 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 08:48
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Lun lørdag i vente
27/04/2024 08:50
Hjelme for millioner fra Hövdings konku..
27/04/2024 07:54
Israelsk ambassadør er bekymret for sik..
27/04/2024 07:20
Rusland har ramt energianlæg i tre ukra..
27/04/2024 07:18
Russiske natangreb på Ukraine sender po..
27/04/2024 05:40
Nyheder fra Religion.dk