0
registrerede
179
gæster og
196
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#16872 - 04/04/2014 16:26
Re: Kan trosfrihed.dk forbedres?
[Re: Arne Thomsen]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
|
|
”I forbindelse med din børnebog, der iflg. dig fortalte om, hvordan universet er blevet til, skrev jeg..osv.osv.”.
- Arne for fanden, du må da bare engang imellem tænke dig lidt om, før du kaster dig over tastaturet – og stiller de samme spørgsmål. Treram har jo netop fortalt dig bogen var en gave, og dvs. han ikke har den. Men hvis du er så interesseret, hvorfor køber/låner du den så ikke selv? ;)
”Men det er jo egentlig det spændende ved Trosfrihed.dk - dét at vi forsøger at opfatte og forstå hinanden”.
- Nej, du ”forsøger” jo ikke at forstå noget som helst, Arne, slet ikke astrofysik, derimod vader du kækt rundt i nøjagtig samme spørgsmål til opfundet gudetro, som da du flyttede adresse til Trosfrihed. Du bruger bare debatten her som du brugte (og sikkert stadig bruger) Religion.dk, nemlig til at søge bekræftelse blandt andre religiøse troende for sanseoplevelser med overtro, andet handler det ikke om. ;)
BB som man indtil videre kender det, kan være en knopskydning fra et endnu ældre, det er en sandsynlig mulighed det kan blive svært at skabe så megen viden om, men den er sandsynlig og dét er hvad viden handler om. Din gudetro er derimod ikke sandsynlig, men derfor ka’ du jo sagtens føle en masse for overnaturlig tro serveret i div. beretninger. Der er bare intet forhold mellem videnskaber og din interesse for det overnaturlige. Du højner ikke noget som helst ved at fare rundt i gamle haver, Arne ;)
Mvh Simon
Redigeret af Simon (04/04/2014 16:26)
|
|
Svar
|
|
|
#16874 - 05/04/2014 11:06
[Re: treram]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Treram.
Tak for svar, men lidt trist, synes jeg, at du ikke har sat dig ind i, hvad din børnebog søger at pådutte børnene.
Jeg fandt en kort beskrivelse af bogen her (klik), og allerede i den kan det jo ses, at den ikke går længere tilbage end til Big Bang:Sammen med alle dyrene og planterne stammer menneskene fra stjernerne. Nu skal du høre historien om, hvordan verden begyndte, livet startede og mennesket blev til. "Sådan begyndte verden" er en fortælling om, hvordan verden blev til - fra Big Bang til i dag - fortalt for børn. så egentlig bliver børnene jo snydt til at tro, at vi ved, hvordan verden blev til! (Jeg håber da, at nogle af børnene er vakse nok til at spørge om, hvor Big Bang kom fra - og dermed afsløre snyderiet)
Jeg mener også at huske, at du selv har skrevet noget i retning af, at "det finder vi nok aldrig ud af"
Alligevel er det jo nok sådan, at vi er ganske mange mennesker, der i os har en form for længsel efter en forklaring på, at verden (og vi) eksisterer.
Religionerne byder sig til med en masse forskellige forklaringer (og buddhisterne vistnok med den påstand at verden er en del af et evigt kredsløb), men videnskaben, der jo ellers har så meget at være stolt af - og med rette - den er tavs her!
Og så er det vel ikke så mærkeligt, at mange søger "andre græsgange"
Eller skal det være forbudt at søge svar?
M.v.h. Arne
|
|
Svar
|
|
|
#16877 - 05/04/2014 20:53
[Re: treram]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Treram.
Hvis den børnebog, du har foræret nogle børn, er, som mit link (klik) viser, så vil jeg ikke være med til at kalde den sober. Man bilder børn ind, at vi ved, hvordan verden begyndte, selvom det jo er løgn - for dét ved vi jo netop ikke!!!
Du bruger mange kræfter på at håne de religiøse idéer. Det vil jeg heller ikke være med til. Jeg synes, det er helt OK, at vi mennesker digter og fantaserer om alt dét, vi ikke har viden om - og det er jo fantasier, der går i alle mulige forskellige retninger. Men jeg går ikke ind for missionsvirksomhed - og jeg går lige så stærkt imod indoktrinering af børn, som du selv gør.
Som det ser ud lige nu, så indoktrinerer din børnebog jo de arme børn om, at vi voksne ved, hvordan verden begyndte (med Big Bang). Jeg husker stadig, hvor stærkt din ateist-fælle, Ole Bjørn, i sin tid gik imod den påstand her på Trosfrihed.dk (orker ikke at finde det frem).
Lad os dog være ærlige, lad os dog undlade at indoktrinere værgeløse børn - enten det så er med religiøse idéer, eller det er med falsk naturvidenskabelighed. Det er min holdning 
M.v.h. Arne
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|