annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret somo 363 gæster og 123 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 19 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 18 19 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16720 - 14/03/2014 15:50 Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med. [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Når uregistrerede Anonym skriver, som han gør, er det mon så Ole Bjørn, der danser "de syv slørs dans" for at få "Arnes hoved på et fad" smadrpc

Arne smiler
Top Svar Citer
#16721 - 14/03/2014 18:22 Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med. [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Arne skr. atter:
”Citat: Menneskets fornuft - intet over - og intet ved siden af.
Alt er tilfældigt og meningsløst.
Kristendommens ekstase.
Gud er kærlighed.
Eksistensen er et vidunder”.

- Spørgsmålet var, hvorfra du citerer - men det er måske også en hemmelighed, må ingen vide hvem du citerer, Arne? ;)
Du skal altid sørge for at belyse hvem det er du citerer Arne, jeg behøver forhåbentlig ikke forklare hvorfor.

”Når uregistrerede Anonym skriver, som han gør, er det mon så Ole Bjørn, der danser "de syv slørs dans" for at få "Arnes hoved på et fad".

- Du ka’ hvile i tillid til, at du slet ikke er interessant nok til at blive forfulgt af nogen, og vær du glad for det. Du ville aldrig kunne skrive noget der ville være nogen anstødeligt, dertil er du alt for behagesyg en debattør Arne, og det ved du udmærket godt. Men det hjælper heller ikke her, at forsøge at flytte opmærksomheden fra meningsindholdet i Zeffs kommentar til forestillinger om hans person. Mit indlæg handlede bare om den psykologiske motivationsfaktor for dine gentagelser, det der driver dig rundt i religiøs overtro alle vegne på debatten, hvorfor du selvfølgelig aldrig ville føle behov for at udfordre fx blasfemiparagraffen. Zeff var så tilsyneladende enig i visse aspekter, og kommenterede derfor flg.:

”Citat: 'Simon skriver - om mig bl.a.:
- "psykologiske behov for religiøs overtro"
- "en kristen mand der på sine ældre dage flagrer lidt rundt i udødelighedsrelationer til den østlige kulturtradition, fordi dine psykologiske behov kan passes ind som i et horoskop"
- "faktisk bedrager du jo medmennesker, idet du netop ikke er ærlig omkring standpunkter du rent faktisk lægger til grund for dit livssyn"
- "forsøg på at autorisere meninger du kun indirekte tør lægge åbent frem, ved fx at skabe en fiktiv religiøs relation til historiske personligheder som Einstein eller videnskabelige arbejder i øvrigt." -' citat slut.

- "... en kristen mand der på sine ældre dage flagrer lidt rundt i udødelighedsrelationer til den østlige kulturtradition, fordi dine psykologiske behov kan passes ind som i et horoskop" ...

Er du da ikke netop det? Det er dine egne skriverier, (under medlemsnavn Arne Thomsen) der præsenterer denne tryghedssøgende person som underskriver sig som Arne...

- Har man ingen selverkendelse, kan det være hårdt at blive gennemskuet - men når man vælger et offentlig forum til at forsøge på at skabe respekt for sit holdningsløse, vankelmodige livssyn (hvad det så end er?) - må man affinde sig med at blive kikket i kortene.

"... en sådan gang løgnagtig tilsvining ikke fortjener det..."

Dette er et typisk eksempel på, hvordan du får drejet meningen med det du læser... - Jeg tror, du har et problem med forståelsen af ord (ofte gir' du link til et ord, tilsyneladende alene, fordi det har mere end tre(3) bogstaver) og dine udfald viser ofte at du lider af begrebsforvirring. - Det som måske er mest slående, er din totale mangel på selvironi og humor.

Du angler efter respekt men respekt vinder man kun ved at gøre sig fortjent til det... ikke ved at ytre rørstrømsk fantasteri ind i et voldsomt men totalt indifferent Univers”.


Mvh
Simon


Redigeret af Simon (14/03/2014 18:23)
Top Svar Citer
#16723 - 14/03/2014 23:53 Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med. [Re: Simon]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
du er simpelthen syg i hovedet simon, så kort kan det siges

er der da ingen der er mandfolk nok til at smide den mand på porten

er trosfrihed uden nogen former for etik????

simon er en voksen mand, men prøv at se hvordan han ter sig overfor andre (lige nu er det arne det skal gå ud over)

hvis Kræn-p var her, blev simon kylet ad helvede til


hvorfor siger RM ikke fra overfor idioten????

det er intet mindre end en skandale som simon han ter sig, opfør sig, her på debatten,,

STOP SIMON!!! Du må simpelthen stoppe nu

At I finder jer i manden er mig en gåde, gør da noget for fanden, ser I bare på og er passive vidner til mandens sværten andre mennesker til, intimidering og latterliggørelse andre,,

han er jo syg i sindet og kan slet ikke stoppe,

hold da kæft alle I passive der bare ser på hvad der foregår, hvor er I dog nogle kujoner

Simon du bør gå nu. Du vil aldrig, ADLRIG, nogensinde komme til at se din kone i øjnene, du vil aldrig kunne fortælle hende eller din datter om hvad du foretager dig her på trosfrihed. Dette er den forbandelse der hviler over dit liv. Vis de to kvinder der var i dit liv, og om de stadig er i dit liv, du er fandeme heldig, hvad det er du her på trosfrihed bedriver. Det kan du simpelthen ikke, det tør du simpelthen ikke. Vil du blive ved med at leve som du gør simon, dette dit dobbeltspil, som din dårlige samvittighed og manglende selvrespekt, hvor du ikke kan se visse andre betydningsfulde for dig personer ærligt i øjnene, men må dækker over en del af din infame debatadfærd.

Aldrig i mit liv har jeg mødt et så modbydeligt og ubehageligt menneske som dig simon

om det er religionsdebatten eller trosfrihed, ingen kan være tjent med dine ondskabsfulde personforfølgende aktiviteter (der simpelthen ingen ende vil tage og dag for dag bliver stadig mere og mere modbydelige i din ringeagten andre mennesker (du får sgu da godt nok afløb for noget dængserøv)),, og vi ved jo at du ikke er i nærheden af at opføre dig sådan på den avisdebat du også er på, for du ville blive frosset ud øjeblikkeligt, men her har du fundet det sted hvor du kan prostata pisse på folk uafbrudt

rent psykoanalytisk ved vi at det er svært når man har passeret en anstændighedens grænse omkring egen selvrespekt, nogensinde at stoppe igen og det er nok derfor du bliver ved og ved, for at overdøve din egen samvittighed

men du er syg i hovedet simon, ihvertfald du er blevet syg i hovedet, om du var det fra dag 1 skal jeg være usagt, men et og andet på religionsdebatten og her trosfrihed debatten, har gjort dig syg i hovedet, og jeg aner knapt hvilke nederlag det er der har tricket dig, udløst det

men det er noget med at blive hørt, derom er jeg ikke i tvivl, dit behov for at blive hørt er tydeligvis en besættelse for dig

man kan så spekulere over hvor det er du ikke føler du bliver hørt og anerkendt, hvorfra dette dit kompleks stammer,

at der findes ondskabsfulde mennesker (der forsøger at ødelægge det for andre) er ikke nært så skræmmende som at der findes et stort tavst flertal der blot passivt ser på uden at turde gøre indsigelser

hvor ville jeg gerne der var en trosfrihed uden simon, den simon du har eskaleret og udviklet dig til gennem årene, synd for dig at du ikke formår at sætte en grænse eller at kunne se en grænse, du overskrider enhver form for 'anstændig' omgang med andre mennesker

jeg spør bare, hvorfor ser du stiltiende passivt til overfor simons adfærd RM???? du har den der mellemrums kontakt og han knytter og skrifter selvbiografisk dagligt overfor dig, så du har den kontakt til simon, der gør at dine ord ville få afgørende betydning. Risikoen er selvfølgelig at han vil føle sig så såret at han smutter, men så er han ej heller værd at samle på for dig som penneven, om dette er hvad han gør. Hvis I to fortsat skal være venner, da må han respektere dig for at du beder ham om at stoppe sin intimideringer, latterliggørelse og ringeagtelse andre mennesker (for det har jo intet at gøre med at de er uenige og debatterer, det er for længst gået over i at være direkte personforfølgelser og ikke andet).

Det er din chance for at opnå respekt omkring din egen person RM. Måske du er bange og det er første gang du skal vove at sige fra overfor nogen der har taget magten over dig og som du har underkastet dig grundet din indre usikkerhed, men du skal gøre det, for din egen skyld og ikke mindst for at finde ud af om dit venskab med simon er ægte, for er det det, da retter han sig efter hvad du siger til ham.

Ofte har jeg lyst til at skrive på trosfrihed, men så er det lige jeg kommer i tanker om at simon er her og jeg ved nøjagtig hvad det hele ender i, og ja så mister jeg lysten. Og gud hvor er manden skyld i at vi går glip af mange gode spændende debatter. Men det må vi jo ikke, debattere med hinanden, for så bliver simon jo Kain Abel syg i hovedet og han begynder, ikke at debattere med os, men at personforfølger, intimidere, ringeagte og ja belyve os.

Du er ej heller fri RM, der er masse af ting du gerne ville skrive og debattere med os andre, men grundet simon tør du simpelthen ikke. Dette kan ikke være et ligeværdigt venskab I der har, når du ikke har din frihed, tanke og bevægelsesfrihed til at gøre som du lyster på trosfrihed.

iøvrigt er det uforståeligt at simon er så interesseret i litteratur, for om noget han ødelægger ordene og gør at der findes en lang række ord og beskrivelser og tankegange vi ikke længere kan bruge, fordi han fordrejer alt hvad fx arne skriver, eller andre skriver,,, en lang række sprogvendinger og ord er ødelagt af simon, ja der er masse af tanker og følelser og stemninger og sansninger og oplevelser som slet ikke kan komme på skrift længere, ødelagte og fordrejede som de er blevet af simon

men det sjove er at han afslører sig selv fra tid til anden når han er i skriftestolen overfor dig RM, så viser det sig rent faktisk at han selv er optaget af nøjagtig de samme forhold som han har dømt andre til værende idioter om de var beskæftiget med. Ja og så går manden sgu og sysler med de selv samme sentimentale følelser og stemninger
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#16724 - 15/03/2014 02:00 Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med. [Re: Hanskrist]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Mon ikke moderator vil være enig i, at også denne tanketorsk fra hønsemanden ka' svømme rundt i skraldespanden?

mvh
Simon
Top Svar Citer
#16725 - 15/03/2014 09:33 Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med. [Re: Simon]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
nej hvis ikke moderator og alle vi der bruger trosfrihed nu gør noget i forhold til dig simon, så hører alting op,

du må simpelthen stoppe dine personforfølgende, intimiderende, ringeagtelse og latterliggørelse andre personer, ingen kan være tjent med den måde ud opfør dig på. Ingen normale voksne mennesker vil være med her på stedet, så derfor ødelægger du det for trosfrihed, som du har sat dig på. At du har mellemrummet kørende samtidigt med at du udfører dine personforfølgende aktiviteter viser blot hvor gennemført syg du er i hovedet.

Du debatterer ikke! Der er ikke det der ligner debat, det er konstant personer du går efter, som skal latterliggøres, ringeagtes, intimideres, endda belyves i et væk. Det er mange dage siden det har været debat fra din side.

Men tænk at du ingen steder selv kan mærke at du er gået for vidt, tænk at du ingen selvkritik overhovedet har.

Du burde selv være stoppet, nu må det være op til omgivelserne at gribe ind og sanktionere i forhold til dig. Der burde gives dig en advarsel og så rødt kort herefter, og ud med dig.

Det er mig stadig en gåde med det tavse flertal der blot ser på.

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 19 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 18 19 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Nyheder fra Religion.dk