annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 28 af 45 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31779 - 30/03/2021 13:05 Re: Naturen og os i vores kosmiske totalitet [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Al bøn er et inderligt dybtfølt ønske om at blive korrigeret af Gud.

Den dag mennesket bliver træt af sig selv og ikke længere kan holde sig selv ud da er der håb - for først da kan vi være nogenlunde sikre på at ønsket om at blive korrigeret af Gud er ægte og dybtfølt, villet og ønsket.

Synderen ser sig selv i alt, gudløs eller uden Gud som vedkommende er. Til sidst bukker vedkommende sammen, evigt og evindeligt træt af sig selv - sit liv uden Gud. Ikke bare synden men også synderen må død - det gamle menneske må død for at give plads til mennesket med Gud - et liv med Gud i KRISTUS.

Vi burde være bedøvende ligeglade med os selv og rette fokus på Gud - på at få Gud med ind over vores liv - ja lykkelig det menneske der erfarer at blive korrigeret af Gud. Sand visdom kommer fra Gud. Som ægte kærlighed og godhed er fra Gud.

Er det noget du har læst du gamle? Nej var det, så ville der være referencer, det eneste jeg lærte på universiteterne var altid at opgive referencer. Hvor kommer så dine tanker og ideer om tingene fra? Fra bitre dyrt købte livserfaringer! Idiot som jeg er, jeg kunne have været mange af disse foruden om jeg var vendt om i tide og lyttet til Gud der altid har været der så tydeligt - men jeg skulle jo dum og ubegavet som jeg var skabe mig selv som alle andre mennesker.

Men nu er du JUNG'ianer og KRISTI'ianer og du bliver korrigeret og velsignet af Gud og er lykkelig befriet fra at rende rundt og have ondt af dig selv og være stolt af dig selv.


At blive løs og fri af sig selv for at erfare Guds Nærvær - så overvældende fyldt med glæde lys og kraft og underfulde gerninger.


Ofte har jeg sagt at Gud og menneskets humør er forbundet 1-1 hvorfor psykiatrien burde kigge nærmere på de religiøse åndelige spirituelle sandheder.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31780 - 30/03/2021 13:57 Kun for de modige [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Advarsel, kan med fordel springes over, ihvertfald kun et indlæg for det modige menneske der tør gå selv og stå selv i kraft af Gud - hvilket kræver stort mod.


Corona dødsfald og vaccinations dødsfald og Christian Science og guddommelig spirituel HEALING og kirkens og lægevidenskabens elendige forfatning, tilstand.

Hvis et menneske døde og det var smittet med corona var det et corona dødsfald uanset dødsårsagen.

Hvis et menneske er blevet vaccineret og det pludselig derefter dør er det vel et vaccinations dødsfald. Vi får kun oplyst de der dør umiddelbart kort tid efter vaccination, hvad med de der dør et par dage efter, måske flere dage efter vaccination? Er det ikke vaccinations dødsfald kære læger? Kom nu vær nu lidt konsekvente som at samtlige der døde med corona var corona dødsfald.

Okay vi er uheldige i lotteriet og nålen ryger ind i en blodåre og der dannes blodpropper og en af disse sætter sig kritisk og vedkommende dør. Lægerne siger, fordelene ved vaccinen er større end ulemperne, hvilket jo er statistik og ligesom ret ringe trøst for det menneske der lige har måttet betale med livet.

Der er 10 - 100 gange større risiko for at du dør af AstraZeneca vaccinen end at du vinder en million eller mere i lotto - HJÆLP jeg spiller seriøst Lotto. AstraZeneca er ikke bare lotto det er russisk roulette.

Hans V Bischoff var frisk trods sin høje alder men får en blodprop i hjernen og dør. Var han blevet vaccineret, ja (sådan forlyder det). Så de kære læger burde nok undersøge overdødeligheden hos mennesker der er blevet vaccineret. Nu de siger at man ikke kan fastslå at vaccination og pludselig blodprop og dødsfald derefter skulle have noget at gøre med vaccinen, så kan de dog i det mindste føre statistik med overdødeligheden hos folk der er vaccineret. Om nogle år finder man ud af at overdødeligheden i 2021, det store vaccinations eksperiment år, var flere tusinder hos den del af befolkningen der lod sig vaccinere. Får vi det at vide, nej selvfølgelig gør vi ikke det, vi bliver manipuleret konstant, som når lægerne siger, at straks mink blev slået ihjel så forsvandt mink mutations varianterne, dette svarer til at om man slog alle englændere ihjel så ville den britiske mutations variant forsvinde, hvilket den selvfølgelig ikke gør når den har fat udenfor England, så de fylder os konstant med løgn. Problemet er at befolkningen og journalisterne er for dumme og nemme at narre og binde manipulationer på ærmet og lægevidenskab alle dage har slået ring omkring sig selv, og fritaget sig selv for de ufattelige lidelser de igennem tiderne har påført befolkningen.

Ja ja du Hans - Christian Science Discipel - du HANSI-KRIST'IAN
Du der ikke kan nøjes med at være indianer men ligefrem vil være KRISTI'aner med høvdingen Gud i det høje.

AstraZeneca er jo også sat på pause du HansiKristi mand - så slap lige af og affind dig med at fordelene ved AstraZeneca nok indtil videre menes at være større end ulemperne.

Fordelene, øh bøh hvor mange milliarder har vi brugt på den vaccine. Giv mig alle de milliarder at junglere rundt med og jeg skulle redde liv, masse af liv fra undergang. Vil du kunne redde liv med milliarder i hånden, ja masse af liv. Vil du købe vitamin piller for de milliarder og forære til folket? Eller et mindfulness kursus. Eller vil du købe Bibelen og "Science and Health With Key to The Scriptures" af Mary Baker Eddy? Science and Health with Key to the Scriptures is the central text of the Christian Science religion der er verdensberømte for alene helbredelser gennem bøn og Gud Den Hellige Ånds HEALING POWER.

Ifølge Kristen Videnskab er Gud det eneste virkeligt eksisterende. Legemlighed, det onde, sygdom, synd og død er alle udtryk for indbildning, og således en fejlagtig opfattelse af livets sande virkelighed som er at vi er skabte fejlfri og raske i KRISTUS - i Guds billede. Uanset om dette umiddelbart skulle ligne en benægtelse af den materielle fysiske legemlige natur lægerne tilskriver så altafgørende betydning for liv og død, så virkede det hos de kristne de første par hundrede år indtil græsk filosofi overtog kristendommen og gjorde det hele til abstrakt teoretisk ligegyldigt teologisk snik snak og folk blev tvunget til at tro præsteskabets dogmer og ikke længere tro på Gud Helligåndens tilstedeværelse, underfulde gerninger og HEALING POWER som Jesus og Paulus gjorde.

Iøvrigt kom Albert Einstein i Christian Science's læsesal i Boston. For sine blå øjnes skyld, nej selvfølgelig ikke, han kom fordi han fandt der var noget om snakken. Og det er der og om ca 100 år vil lægevidenskab være fuldstændig revolutioneret og basere sig udelukkende på de religiøse spirituelle sandheder der gælder vores liv.

Problemet er at lægerne er inde og pille ved vores biologi - og endnu er lægevidenskab ikke så fremskreden at de forstår hvilken uorden, eller hvilke bivirkninger, deres medicin og behandling forårsager. Men da vi straks som små børn går til lægen og vil have noget at putte i munden når vi bliver syge frem for at rette op på de vores fejl der er skyld i sygdommen, så dør det moderne menneske stinkende som et apotek. Medicinal industrien er big business og kom ikke dem og lægerne på tværs.

Det lægerne gør svarer til moderne industri landbrug, en forøget produktion i samme udstrækning og i takt med at de formår at ødelægge jorden og naturen. Lægerne forlænger folks liv i samme udstrækning som de ødelægger den naturlige sunde raske menneskelige biologi. For moderne lægevidenskab er vores sande natur og naturlighed en by i Rusland, men om ca 50 til 100 år vil lægevidenskab være så fremskreden at man begynder at forstå vores sande natur og naturlighed, de åndelige spirituelle sandheder der gælder for vores liv.

Mennesket er et yderst avanceret biologisk væsen, alt alt for avanceret til at vore dages lægevidenskab forstår kompleksiteten og de sammenhænge der gælder i vores liv. Intuitivt har de religiøse åndelige spirituelle begavede mennesker formået at leve i overensstemmelse med Livets Ånds Love. Det er noget man gør og ikke noget man skal gøre til genstand for tanken som videnskab og klogskab, som teologerne gør det fx. Vi skal bare tilbage til Jesus og Paulus og deres praksis - Gud kun i praksis - deres utallige HELBREDELSER gennem den Gud Helligåndens tilstedeværelse overalt med dens underfulde gerninger og HEALING POWER. Idag ville Jesus og Paulus øjeblikkeligt komme til "biskoppelig" teologisk stå skoleret samtale og blive ekskluderet og endda risikere en retssag på halsen. Nøjagtig samme skæbne som Giordano Bruno ville vor tids folkekirke udsætte Jesus og Paulus for, dersom de ikke øjeblikkeligt stoppede deres HELBREDELSER gennem Gud, den levende Guds Hellige Ånd. Kæmpe fængsels straffe ville man udsætte Paulus og Jesus for hvis de stod her idag, og ingen af dem ville kunne tvinges til at bekende kirkens trosbekendelser og teoretiske teologiske abstrakte totalt ligegyldige "non sense". Sådan har de græske filosoffer som Paulus ellers har advaret os så kraftigt imod fuldstændig ødelagt kristendommen som Albert Schweitzer påstod det. Hellenismen er vanvid og det rene djævelskab, teori uden nogen praktisk betydning og følgevirkning - igennem græsk teologisk filosofi bliver sgu da for ind i helvede ingen mennesker HELBREDT. Derfor new age vinder frem og forstår kirken ikke snart alvoren eller det kritiske absurde i dens hellenisme, filosofiske græske ligegyldige teologiseren da vil folkekirkens krise forsætte. Af alle burde teologerne ikke kunne være præster. De har ikke gennemført en eneste helbredelse gennem Guds Hellige Ånds virkekraft og HEALING POWER når de er kommet igennem deres universitets uddannelse og de er mere fremmedgjorte og angste og overjegs dominerede efter endt teologisk uddannelse end da de begyndte.

Det siger sig selv at Christian Science er at foretrække for et menneske som undertegnede der straks forstod Paulus og Jesus, at de ingen tro var i besiddelse af sådan som tro opfattes i dag som trosbekendelser, nej for dem og de første kristne i de første par hundrede år var det praksis, kun praksis. Eller kun virkelighed og liv med Gud.

Der eksisterede ingen trosbekendelser hos hverken Jesus eller Paulus - for dem var der kun begivenheden KRISTUS der talte - den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - og KRISTUS VIRKELIGHEDEN gik hverken til grunde i Jesus og kun gjaldt Jesus som kirkefædrene fejlagtigt belærer os det (altså en Kristologi (kristologisk antropologi) der kun gælder Jesus) og ej heller gik Gud død i Bibelen som er så typisk i vor tid. Ja i vore dage er Gud enten gået død i Jesus (dette gælder teologerne) kirkens trosbekendelse lære der kun omfatter Jesus abstrakt teoretisk teologisk og/eller Gud går død i Bibelen, hvilket gælder mest frikirkerne.


-0-0-0-0-0-

Min bedstefar sagde altid at "et æble om dagen var nok til at holde lægerne på afstand hvis man var god til at ramme".

Han sagde også at det farligste sted at opholde sig var i sengen, klart det sted flest mennesker omkommer.

Mænd dør og kommer i himlen men kvinder kommer overalt.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31781 - 30/03/2021 15:08 Re: Naturen og os i vores kosmiske totalitet [Re: ABC]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
God påske til dig Jan ABC og alle I andre tåber og svagtbegavede selvkredsende mennesker.


AERIAL af Kate Bush

ÆGTE SPIRITUALITET er uimodståelig livsbekræftende - og trodser enhver beskrivelse - overvældende og uimodståelig det kommer til udtryk i et HUMØR - GEJST - SPIRIT = JOY af en anden verden. Derfor musik og sang - det SPROG alene vores SPIRITUALITET kan udtrykkes fyldestgørende igennem.

Det er lillehjerne magi - magisk flow og superfluidity - den lille hjerne der råder over mange mange flere neuroner end storhjernen.

GUD er for VILD - for MEGET - ja GUDS HUMØR eller GUDS ÅND mangedobler menneskets SJÆLSKRÆFTER - uden Gud er mennesket et skvat - en sølle trist og mørk sindet glædesløs skabning uden store kræfter og energier.

Men hvem tør nævne ordet GUD i fuld alvor som alene den kilde vi bør drikke af.

For det menneske der ikke finder Gud vi må dog håbe det trods alt finder frem til musik og sang.

Et menneske kan ikke være skaber af musik og sang uden at kende Gud. Værkstedet over alle værksteder.

Jeg går i studiet og værkstedet af eneste grund - drevet af kærlighed til Gud = drevet af kærlighed til musik og sang - åh mit HUMØR - åh Gud du almægtige læge og helbreder af alle menneskers svagheder og onder. Lyt til sangeren og musikeren og lær af solsorten!
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31784 - 31/03/2021 16:38 Paulus og Paulus + Jesus [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Skulle jeg beskrive Paulus

Det mest livfulde kærlige charmerende forførende underfundige glædes og humørspredende menneske der findes samtidigt med en intelligens og klogskab og visdom der gør at han på ekvilibristisk magisk vis formår at skabe en ny menneskehed på jorden der rækker mange mange tusinder år ud i fremtiden, ja vi mennesker er slet slet ikke færdige med at udforme vores personlighed i nøje overensstemmelse med denne guddommelige magiker og mystiker af Guds Nåde

Det der er så vigtigt at forstå er at Jesus karakter og personlighed ikke er at finde så meget i evangelierne men meget mere i den Ånd og GEJST - glæde og begejstring og spontanitet, FRIHED, vi finder så udtalt i de paulinske menigheder - ja her gemmer den historiske Jesus sig

Hos Paulus er vi nærmest Jesus persons (karakter og personlighed) dets virkningshistorie i verden - Kristusimpulsen ind i verden

KRISTUSIMPULSEN: eller Begivenheden KRISTUS - den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - finder vi mest i sin ægte rene form i de paulinske menigheder - derfor er det så afgørende vigtigt at suge de ægte Paulus breve til sig hvis vi ønsker et virkelighedstro billede af vores historiske allesammens menneskesøn Jesus

Da Paulus er snarrådig og resolut og en høj intelligent spasmager såvel som fyldt med spontanitet og glæde - ja en emotionel fritstrømmende rørthed hvor det følelsesmæssige register spænder fra opfarenhed og hæftig temperament til rørthed til tårer, både sorgens og kærlighedens og glædes tårer - som er hvad der i et og alt kendetegner de paulinske menigheder - Ånden her - så må dette også være i overensstemmelse JESU KRISTI ÅND - såvel som hvordan Jesus var som menneske, karakter og personlighed.

"Paulus eller Jesus" denne pro et contra problemstilling er falsk

"Paulus og Jesus" er mere korrekt men stadig er det behæftet med den fejl at vi ikke kender Jesus

Så det mest korrekte er at Jesus gemmer sig i og bagved Paulus - i de paulinske menigheder - her skimtes vores allesammens menneskesøn herren Jesu Kristi Ånd - karakter og personlighed - ANSIGT og SPIRITUALITET.

Fåg da Hansimandsi dreng dette dit synspunkt som det kommer til udtryk i hvad du skriver ovenfor, står jo i skærende kontrast og ja er i direkte strid med den toneangivende altdominerende nyreligiøse new age udbredte folkereligiøstets opfattelse af Jesus og Paulus

Ja fuldstændig korrekt - og jeg har været i utallige slagsmål med progressive new age Jesus fanatiker der fuldstændig tænder af på mig og kalder mig alt muligt og påstår jeg er evnesvag og ikke har forstået en skid af noget som helst

Jeg har set flere new age mindfulness Jesus religiøse mennesker bryde grædende sammen når jeg insisterer for kraftigt på mit synspunkt sagen

Såvel som teologer og kristne i al almindelighed der er opflasket med, har fået ind med modermælken, at evangelierne er den store altafgørende betydningsfulde kristne fortælling - ikke bare teologisk og metaforisk billedsproglig men også historisk gyldig bliver forfærdet over mine tanker

Men stadig provokerer min Jesus forståelse mest i new age mindfulness miljøet, fordi det i den grad demonstrerer hvor falsk deres Buddha + Jesus syntese er.

Folk bliver rasende på mig.

Du er også øretæveindbydende provokerende

Jeg ville nu sige at du er lynende intelligent, ja skræmmende intelligent og skarpsynet - klart skuende og at sandheden er ilde hørt.

Ja du er ihvertfald for de "videre kommende"

Vidste I det om Paulus:

1):

Han påstår at kvinder ikke bare kunne være overapostle - men ligefrem være den ypperste af alle overapostlerne

Hvilket jo ikke stemmer overens med at de skulle tie i forsamlinger, hvilket ej heller er hvad Paulus har sagt/ment, men han har givet udtryk for det samme som vi forældre og pædagoger siger til børnene når de skal begynde i skolen, at de skal kunne mestre at tie i undervisningen, hvilket jo sørme ikke betyder at de ikke skal være engageret og tage ordet når de har noget på hjerte, men blot lære at vente til det bliver deres tur.

Ifølge Paulus skulle alle have en mulighed for at komme til orde, der var en fuldstændig flad anti autoritær og anti hierarkisk struktur i de paulinske menigheder, modsat vore dages fx folkekirke struktur til gudstjenester der er autoritær og hierarkisk i en grad som Paulus ALDRIG ville have tilladt det. Ej heller trosbekendelsernes Abracadabra volapyk ville han eller Jesus tillade - begge var de anti dogmatiske og ja anti intellektuelle selv om deres IQ sproglige begravelse til at beskrive den spirituelle praktiske virkelighed var tårnhøj.

I de paulinske breve skinner tydeligt igennem at kvinderne spillede en større rolle i menighederne end mændene, ihvertfald på ingen måde en mindre eller underordnet rolle.

At Paulus har noget for med kvinderne, har noget kørende med kvinderne er ganske tydeligt, deres status er om ikke større end mændene, så ihvertfald på lige fod med mændene. Fuldstændig ufatteligt på den tid når vi skeler til fx jødernes praksis og ikke mindst grækernes kvindesyn. Her var Paulus meget mere romer, romersk statsborger moderne liberal.

2):

Den PAULINSKE SPIRIT CHRISTOLOGY - den paulinske SPIRITUALITET er dopaminsk forhjerne SPIRITUALITET

Den paulinske i KRISTUS SPIRITUALITET er en Frankenstein Monster Dopaminsk Forhjerne SPIRITUALITET. Hvilket vi ikke finder hos Buddha. Det er noget NYT - en form for entreprenant kreativitet i samfundet og hos den enkelte som vi fx finder det beskrevet hos Nietzsche og Maslow men som også renæssancen og den kontinental europæiske "romantisme" periode er optaget af.

Den PAULINSKE SPIRIT CHRISTOLOGY eller i KRISTUS SPIRITUALITET er drevet af de neopaleo limbic brain strukturer der styrer, eller nærmere sagt understøtter, menneskets ARKETYPE MOTIVATIONS DRIVE - der gør sig gældende i historisk tid med højere former for kulturliv - flere større bykulturer i kommunikation om hvor vi som menneskehed skal bevæge os hen, hvilke mål har vi som samfund, og hvilke mål har det enkelte menneske.

Skulle jeg ganske kort med få ord karakterisere hvad det er Paulus og dermed Jesus har skænket os, så bliver det:

SPONTANITET - FRIHED - GLÆDE og EKSTATISKE FORMER FOR KREATIVE HENRYKKELSES TILSTANDE AF MAGISK FLOW og SUPERFLUIDITY

Rent faktisk er Bergson nok det menneske der er tættest på at forstå disse forhold, ihvertfald såvidt vores bevidsthedslivs optimale sunde kreative formåen.

Ellers er det Nicolai Berdyaev som jeg har præsenteret ham i mit forrige facebook opslag der har fingeren på pulsen her:

Creativeness is neither permitted nor justified by religion - creativeness is itselv religion. Creative experience is a special kind of experience and a special kind of way: the creative ecstasy shatters the whole of man's being - it is an out-breaking into another world.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31785 - 31/03/2021 18:56 Re: Naturen og os i vores kosmiske totalitet [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Dit indlæg her kunne måske tyde på, at du ønsker en dialog - eller måske blot kommentarer fra os andre - som du jo så nedladende kalder "tåber og svagtbegavede selvkredsende mennesker"

Så her er et spørgsmål til dig:
Det ser jo ud, som om du hævder at kende Gud.
Så må det vel være nærliggende, at en "svagtbegavet", som mig, der kun har en vag fornemmelse af noget guddommeligts nærvær i alt, spørger dig: Hvad er det, du kender til om Gud?
Du skriver jo meget om din begejstring over din kontakt med Gud, men intet om Gud.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 28 af 45 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 09:51
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nyheder fra Religion.dk