annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret somo 363 gæster og 123 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 30 af 45 < 1 2 ... 28 29 30 31 32 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31791 - 01/04/2021 00:36 Re: Paulus og Paulus + Jesus [Re: ABC]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Jan ABC:

Citat:
Kom nu på banen...


Lad os samle nogle mennesker med forstand på tingene


Jeg har forstand på tingene og der er leveret, varen du efterlyser er leveret

Arne er total blank og væk i sig selv, og Gerth flygter når han skal forholde sig konkret til en lidt krævende tekst og du Jan ABC efterlyser en vare der er leveret.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31792 - 01/04/2021 00:44 Re: Naturen og os i vores kosmiske totalitet [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Arne:

"For mig ser det ud til, at du reelt intet ved om Gud".


Jamen mand for pokker, dig der skubber Gud ud i "det" - ud i panteisme og astrofysisk tågesnak - og konstant i årevis har gentaget din agnosticisme (dit forsøg på negativ teologi) så er det nye testamentes Gud og gudsforståelse langt langt udenfor din begrebsverden og hele din måde at tale om tingene på.

At du er fatsvag, at du er blank, skal ikke nu være mit problem, så bedst vi stopper her.

Min gudsforståelse er nye testamentes og er at finde i den paulinske SPIRIT CHRISTOLOGY og ingen har formået i hele Danmark så godt som undertegnede at redegøre for forholdet og beskrive det levende.

Og det ved jeg pga intelligente tilbagemeldinger, reaktioner på hvad jeg skriver

Siden Kræn-p og Anne og Flemming Vang og visse andre er stoppet har jeg ikke fået et rimeligt adækvat modspil til hvad jeg skriver

Og hvorfor skriver jeg så stadig, jo der kunne jo være et højt begavet menneske på sidelinjen der læser med og får sit liv "reddet" af hvad jeg skriver - det er sket - så muligheden er vel stadig til stede
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31794 - 01/04/2021 13:39 Re: Paulus og Paulus + Jesus [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej HansKrist (også god påske herfra heart )

Hvor står du henne i dette spørgsmål...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-28/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xxviii/

Hvem har forstand på tingene...

http://aarsskriftet-critique.dk/2017/07/det-er-tid-til-en-ny-reformation/

Hvad skal vi tale om...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31795 - 01/04/2021 14:04 Re: Naturen og os i vores kosmiske totalitet [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Jeg skrev:
Citat:
For mig ser det ud til, at du reelt intet ved om Gud.
og du svarede:
Citat:
Min gudsforståelse er nye testamentes og er at finde i den paulinske SPIRIT CHRISTOLOGY og ingen har formået i hele Danmark så godt som undertegnede at redegøre for forholdet og beskrive det levende.
Det er så åbenbart, hvad du kan præstere af svar - man kunne nok også skrive: Hvad du gemmer dig bag - udover din faste underskrift, hvor du oplyser, at Gud er en "han".

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31796 - 01/04/2021 17:40 Re: Naturen og os i vores kosmiske totalitet [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
"Det er så åbenbart, hvad du kan præstere af svar - man kunne nok også skrive: Hvad du gemmer dig bag" arne


Jeg gemmer mig ikke bag noget som helst, men har redegjort præcist for dit spørgsmål. Det indlæg (og ja alle mine indlæg) du reagerer på her bliver der eksplicit forklaret og svaret på hvad du spørger om.

At du ikke kan læse en tekst, hvad jeg skriver, hvad Paulus skriver (som du meldte pas overfor) er ikke mit problem, er ikke vores problem, men har alene at gøre med dine forudsætninger såvel som dine kognitive evner på nuværende tidspunkt. Der bliver flere og flere svipser som tiden går. Det kan gå hen og blive rigtig rigtig sjovt før det slutter.

Du er blevet en gammel stivnakket vrøvlehoved, i bedste fald en uskyldig sludrechartol der mener og synes noget om alt uden at du ret forstår tingene (ihvertfald nogen dyb forståelse tingene har du aldrig udvist, hvorfor at komme i seriøs debat med dig er ganske umuligt), som du ej heller formår at kontekste din forståelse til det moderne menneskes naturvidenskabelige verdensbillede.

Jeg har aldrig fået en respons fra dig der viser at du har læst mine indlæg. Åbenbart kan du ikke tilegne dig hvad der står i en tekst. Og det forhindrer vi kan debattere interessant.

Det er ikke mit problem at du ikke kan debattere intelligent med mig, at du ikke formår at tilegne dig en tekst og følge argumentation og pointer. Det skyldes som sagt to forhold, dine forudsætninger og dine kognitive evner på nuværende tidspunkt.

Og da du overhovedet ikke udviser nogen former for intelligens, gør at jeg ikke gider lege din støttepædagog.

Mit bidrag her på trosfrihed skal ikke forbindes med profilen Arne, da du modsat Kræn-p Anne Flemming Vang Thomas og ja mange andre, aldrig har givet mig et INTELLIGENT modspil.

Du vil helst synes og mene noget om alting, uden at du overholdet afslører et overblik og dybere forståelse det du synes og mener noget om.

Såvidt kvantitativt er det ufatteligt meget du på en overfladisk måde har berørt gennem især Wikipedia. Men kvalitativt set har du aldrig afsløret at du egentlig forstår alt det meget du synes noget om og mener noget om.

Jeg er fuldstændig ligeglad med at folk mener synes og tror noget om fandeme ALT mellem himmel og jord. Det har aldrig kunnet fange min opmærksomhed, det der fanger mig er om der er en dyb forståelse, hvilket viser sig igennem at folk kan kontekste tingene tværvidenskabeligt og til vores moderne naturvidenskabelige verdensbillede. Her har du aldrig bidraget. Hvorfor du ikke siger mig noget.

Og havde du formået at sige mig noget ville vi jo nok have haft utallige interessante debatter med hinanden som jeg har haft med Kræn-p, Anne Flemming Vang og Thomas og visse andre.

Bemærk dig, at vi to trods vi har været på samme debat portal i nu 18 år, at vi ikke har haft en eneste debat med hinanden der afslører at du har læst hvad jeg skriver. Dette er bemærkelsesværdigt, meget bemærkelsesværdigt. Du har aldrig formået at give mig et modspil, et intelligent adækvat respons på det jeg skriver.

Jeg er lidt bekymret for dig. Hyppigheden af alvorlige "svipser" tar til, som at det pureste vrøvl dominerer mere og mere hvad du skriver. Æv æv - trist, meget trist.

Drøft med Jan ABC og Gerth og Tikka (hen elsker at fortælle dig hvordan hen mener Bibelen alene kan og skal forstås - og at kristne tror på Bibelen (hvilket vi ikke finder spor af i Nye Testamente at det er Bibelen der er troens genstand for de kristne)).

I kan som jeg siger snakke herfra og til evigheden uden nogensinde at få sagt noget af betydning tværvidenskabeligt og som har aktualitet og relevans for vores moderne naturvidenskabelige verdensbillede.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 30 af 45 < 1 2 ... 28 29 30 31 32 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Nyheder fra Religion.dk