annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 45 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#23220 - 19/05/2017 12:54 Re: Hvad HansKrist dog skriver på facebook [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Mennesket som selvregulerende, og selv udformende sin biologiske skæbne.

Primært gennem et fysisk aktivt liv regulerer mennesket selv dets stofskifte. Lettere aerob fysisk aktivitet, bevægelse gennem muskelarbejde, øger og forbedre åndedrættet, det sætter gang i pulsen og kredsløbet.

Endnu er der ikke fundet nogen bedre universal medicin eller kur imod sygdomme, somatiske eller psykiske.

Stort set alle sygdomme skyldes at mennesket har opgivet denne form for selvregulering, typisk gennem ensidigt for hårdt arbejde (et for stort arbejdspres (hvor arbejdet mister det frivillige selvregulerende aspekt)) eller gennem nærmest det modsatte, passivitet, fysisk inaktivitet.

Der er altid tale om et misbrug, alle mennesker har et misbrug inde på livet. Chris MacDonald kalder det for et mismatch når vi misbruger eller bruger os selv forkert som fysisk kropslige i verden værende væsner designet til, skabt til, selvregulering gennem at være i bevægelse, fysik aktive, for det er her igennem vi styrker vores fysiske konditioner, vores humør og intelligens (positive hjernefunktion) får appetit, vi opbygger søvnbehovet (og formår at sove (anabolske restituerende vigtigste af alt)).

Selvreguleringen skal komme indefra, så det nytter ikke at blive kommanderet udefra til fysisk aktivitet, dette vil endda kunne være skadeligt.

Det er da også den selvregulerende idrætsmand der vinder på den lange bane.

At kunne regulere sig selv og derigennem skabe til stadighed mere og mere komplekse biologiske (ikke mindst neurobiologiske) selv organiseringer eller former for selvorganisationer er lig med fysisk og psykisk og åndelig vækst, udvikling og modning.

Dette er hvad de ypperste mest succesfulde topidrætsmænd formår bedre end andre.

Det sker over en årrække, mens talentet realiseres.

Selvregulering betyder at det man gør indenfor sin idrætsdisciplin er noget man har set og indset i ånden. Hvis det ikke er det, så bliver det ikke til selvregulering som komplekse former for selvorganisation.

For enhver idrætsmand det gælder om at finde ind til det punkt i ånden hvor ens selvregulering foregår, hvor man regulerer sig selv, og en regulering over tid bliver til komplekse former for biologisk, ikke mindst neurobiologisk, selvORGANisation. Altså vores organer forandres gennem den til stadighed øgede HELHEDS-kompleksitet de bliver en del af, sammenfiltres.

Kun dersom det sker for en idrætsmand i ånden vil det batte noget. Så den idrætsmand der bedst fanger og forstår sin selvregulering, at han/hun gennem fysiske aktiviteter kan regulere sig selv og over tid skabe komplekse biologiske, ikke mindst neurobiologiske, selvORGANisationer, han/hun vil skille sig ud fra sine konkurrenter over tid, uanset talentet.

Det vigtigste foregår i ånden, hvorfor vi også siger at den vigtigste konkurrence rute/bane er den mellem ørerne.

Det er filmen derinde der styrer det hele. Og enhver stor idrætsmand lever i denne sin indre FILM eller DRØM.

Filmen må ikke knække, drømmen må ikke briste. Gør den det er idrætsmandens succes slut. Nå det var det der gik galt Hans.

Noget af min inspiration til at skrive som ovenfor fik jeg fra Christopher Bergland psychology Today Blog Posts:
Christopher Bergland psychology Today Blog
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#23473 - 11/07/2017 09:17 Re: Hvad HansKrist dog skriver på facebook [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Dagdrømmeriernes vigtige betydning for hjernen

Her følger hvad jeg straks skrev som kommentar til klippet i go morgen tv med hjerneforsker Albert Gjedde:


Åh hvor det glæder mig at der bliver fokus på dagdrømmerierne vores og deres sunde naturlige funktion. De er et udtryk for vores levende hukommelse, den hukommelse der kommer sig af at liv har vi fået i formen tid, som livstid der findes som fortid (erindringer) nutid (vi mødes) og fremtid (drømmene).

Jeg jublede imorges da jeg tilfældigvis åbnede for Hjerneforsker Albert Gjedde's tanker i go morgen tv. Hvilken start på dagen, at mine kongstanker sådan bliver italesat.

Allerede Rudolf Steiner var opmærksom på at de visuelle medier aldrig måtte overgå, have magten overfor vores egne evner for imagination, visualisering, dagdrømme.

Om vi mennesker skal opnå bare lidt kendskab til os selv så skal hovedvægten af de motiver og billeder vi er beskæftiget med stamme fra vores dagdrømmerier og visualiseringer. Og i vor tid er det lige omvendt,, de fleste mennesker får 95% af deres visuelle indtryk fra medierne og de formår ikke gennem aktiv kontakt til underbevidstheden selv autonomt og kreativt gennem vores noumenale spontane dagdrømmerier at skabe de motiver og billeder der burde være de ægte vejleder og motiver for os her i livet, om hvor vi skal hen, det der mere end noget andet var Jungs projekt eller metode for os.

Bliv endelig ikke forskrækket dersom I forsøger jer ud i at dagdrømme at de fleste dagdrømmerier er ikke så lidt erotiske seksuelle, sådan er det bare, men det betyder ikke at I skal forlade partneren dersom en anden end ham/hende I danner par med dominerer jeres dagdrømme, men tværtimod vil jeg sige, for det er en lektion i modsatkønnethed der kun fungerer dersom man bliver og ikke lader sig overhovedet påvirke af den fremmede af modsat køn der optager ens dagdrømme.

Jo mere fortrolig med dagdrømmerierne man bliver, så vil andre temaer end lige vores modsatkønnethed opstå.

Vores vigtigste skærm er vores indre skærm og her findes de visuelle medier = vores dagdrømme og visualiseringer som vi burde først og fremmest være beskæftiget med. Dette ville iøvrigt betyde mindre forbrug, fordi vi ville blive immune overfor de visuelle reklamer vi udsættes for så groft som tilfældet er.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#24405 - 03/01/2018 23:26 Re: Hvad HansKrist dog skriver på facebook [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Heart Brain dilemmaer

Det spørgsmål:

"what to fuck is wrong with you"

har Hjerne Hansi spurgt sig selv, sin personligheds centrum, kerne, COR, HJERTET om?

Hvorfor slår du ikke som i gamle dage,
som for bare få år tilbage?

Hvorfor bruser blodet ikke i dine årer som førhen.

Hvorfor svulmer eller går floden, Kærlighedsfloden, ikke over sine bredder mere i dit liv?

2018 må blive året hvor vi to, Hjerne Hansi og Hjerte Hansi, skal finde ind i et godt samarbejde igen.

Hjerne Hansi, Kloge Åge Hansi, Smart Hansi, må lære at lytte til HJERTET sit, alt hvad det SLÅR et slag for, hvad og hvem det banker for, pumper for, og turde følge og forfølge den vej mit HJERTE nu engang har SLÅET ind på.

Hvad kan en mand, en HanseMand, uden sit HJERTE, uden KÆRLIGHED.

I Hjernen finder vi alt det vi gerne vil leve for, men i HJERTET finder vi hvad vi er parat til at død for. Her bliver vi os selv løse og frie og vi formår at give og overgive os selv til det og dem vi elsker. Vi overskrider os selv, vi kommer ud over, står ud over os selv, i en kærlighedens og forelskelsens ekstase og ja vi nyder, vores biologi, nyder alle Honeymoons vidunderlige effekter hvor vi bliver som helt nye mennesker.

HJERNEN er Fornuft kun, HJERTET med i det vi gør, og vi råder pludselig over Ekstatisk Fornuft. Vi mangedobler vores kræfter og energi (vi kender det fra forelskelsen) og vores MOTIVATION kan ikke blive større, fordi vi befinder os på den KÆRLIGHEDENS eller HJERTETS grund, hvor vi er parate til at ofre os selv, for at finde og vinde os selv i en større meningsgivende kollektiv og kosmisk sammenhæng.

HJERTET er KRISTUS -mennesket, mennesket i Gud, det kosmiske menneske, hvor vi ikke er en del af universet eller kosmos, men hvor universet og kosmos i stedet er en del af os. Vi står over verden, vi rummer verden, verden er i os. Vi er ikke kun i et og alt blot en del af noget længere, for vi er i vores HELHED og SKABENDE KREATIVITET, hvor vi formår at SKRIVE HISTORIE.

Jeg'et, vores EgoSelf, er forudsætningen for PERSONALITY, men kun dersom vores EgoSelf tør ofre sig selv, bliver sig selv løs og fri i en ekstatisk henrykkelse og overgivelse på HJERTETS og Kærlighedens grund til noget og nogen vi ELSKER UBETINGET og HELHJERTET, som vi finder det værd at død for, SOM VI TØR FORLADE OS SELV PÅ, formår vi at skabe PERSONALITY, PERSONLIGHED der er noget ud over os selv.

Vores EgoSelf Solitude i verden væren overvindes eller kommer vi kun ud over gennem at vi tør miste os selv, give os selv, hengive og overgive os selv på HJERTETS og KÆRLIGHEDENS grund til det og hvem vi ELSKER. Fornuft alene er lunkenhed, det vi mangler er Fornuft + Ekstatisk Fornuft, at vi tager HJERTET med i det vi gør.

En kultur, et menneske, en mand, en HanseMand, som forkynder frelse gennem Fornuften alene (kun analytisk tænkning) rammes før eller senere af en HJERTEFEJL.

Det er ikke nok at vi kun giver os af med at begribe og forstå, vi må også lade os gribe og ja falde, miste fodfæstet, fra tid til anden, i at vi tør lade os henrykke og forrykke af det vi beskæftiger os med, som en HJERTESAG for os.

HJERTESAG og HJERTESAGER 2018 dem er der nok af.

Og jeg vil gå ALL IN, HELHJERTET ind. Jeg vil elske og lide for disse sager, HJERTESAGER, 2018 er så fyldt med. Står vi sammen vinder vi, har vi HJERTET med i det vi gør, så bliver vi UNSTOPPABLE, umulige at stoppe.

SPIRIT - GEJST - MOTIVATION vi har det hele, fordi vi er SMART PEOPLE.

SMART VAGUS PEOPLE, med "BRAIN FACE HEART" systemet aktiveret.

Vi har valgt at tage HJERTET med i det vi gør. Det er en passion, en uendelig passion og længsel, en kærlighedssag, en HJERTESAG, af ultimativ betydning for os, af uendelig betydning for os, vi er parate til at give os selv fuldt ud i en KÆRLIGHEDENS OFFER EKSTASE 2018.

Vi brænder, vi er fyldt med kærlighedens glød og ild.

VI TØR ELSKE = vi tør HEALE vore relationer.

FYLDT MED KÆRLIGHED SOM VI ER.

Så RØRT, så BERØRT og BEVÆGET af DEN STØRSTE KÆRLIGHED tænkes kan. Som en FADERS KÆRLIGHED til sin SØN, der VÆLTEDE mig omkuld i 2017.

Et stort OFFER venter forude.

Så HELHJERTET, så FANDEN-I-VOLDSK.

DER VIL BLIVE SKREVET HISTORIE I HJERTEBLOD 2018.

Mener du at du vil GENOPSTÅ Hansimandsi mors dængserøv? Eller hvad fabler du dog om? Taler du i tåger og gåder om noget vi ikke må vide???

Du er skør!!!!

Skør igen som i gamle dage.

Nu kender vi dig igen du gamle tossede ordsmed der ikke er bange for store ord, der for længst er udgået af ordbogen.

Du forsøger at lovsynge livets ekstatiske omvendelsesbegivenheder Hansimand, ikke? De begivenheder der forandrer os for altid vil du gerne sætte ord på. De begivenheder der gennembryder og gennemryster os og fylder os med kollektiv kosmisk energi så vi bliver helt nye mennesker. Altså dersom nogen er i KRISTUS, i GUD, på HJERTETS OG KÆRLIGHEDENS GRUND, er han/hun en ny SKABNING. Det gamle er forbi, se, noget nyt er blevet til!

POET og PROFET LOVSANGER af GUDS NÅDE du er, eller ihvertfald forsøger at være.

Hansi, hallo, KRISTUS findes ikke i ordbogen.

Heller ikke begivenheden KRISTUS, DEN HJERTEKNUSENDE KÆRLIGHEDSBEGIVENHED DER KNUSER OS OG GENREJSER OS SOM NYE MENNESKER?

"Grib i din væren det, der har grebet og sprængt dig"; Glem aldrig hvad du har mødt", "Elsk det, som du aldrig ville kunne tro to gange", Fortsæt med at være denne, person, eller en og anden, der er blevet grebet og forrykket af en sandheds begivenhedsproces". Alain Badiou.

Sådan forstår og læser vi, Hans og Alain, begge Paulus. Og begge har vi oplevet denne forrykkelse vi aldrig glemmer eller kommer os over og som vi sværger troskab imod, det vil sige det kræver en genbekræftelse og genopfindelse påny i hvert et fucking øjeblik.

Hvorfor det bliver til en lovprisning af Kærligheden, Guds Kærlighed Kristus ind i verden, ind i hver vores liv. Disse ekstatiske diskontinuerte medrivende kærlighedsbegivenheder der skaber os som personligheder ud over os selv, om vi tør troskaben, tør være dem tro.

Løb for helvede Hansi, løb for dit liv eller vi skal komme efter dig skal vi.

"jeg er hård vi min krop og tvinger den til at lystre, for at jeg, der har prædiket for andre, ikke selv skal blive forkastet" Paulus/Hans

Mange Kærlige hilsner til jer alle med håbet om at HJERTET jeres vågner igen, begynder at leve igen, elske igen, slå for et andet menneske. Kærlighed og Healing Power er Fru Helligånden i verden.


PS:

Der hører nogle billeder til min tekst og jeg vil forsøge at sætte dem ind i Galleriet nederst her på siden.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#24408 - 04/01/2018 15:24 Re: Hvad HansKrist dog skriver på facebook [Re: Hanskrist]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Ak ak, hønsemand!

Lad mig gætte: grundet nebulose smed fjæsbogen dig af, så nu hænger Trosfrihed igen på den...? ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (04/01/2018 15:24)
Top Svar Citer
#24409 - 04/01/2018 15:43 Re: Hvad HansKrist dog skriver på facebook [Re: Simon]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Tihi Simon

Marie Krarup smed mig af. Og det undrede mig hun ikke gjorde det noget før. Og nu venter jeg på at Iben Tranholm også blokerer mig.

Til oplysning jeg valgte at følge de to kvinder som jeg syntes var ved at komme lidt for godt igang, hvorfor jeg mente det kunne være sundt for dem at møde lidt modstand på de indre linjer.

Ja Simon jeg har tænkt på om Trosfrihed kommer til at hænge på mig igen som i gamle dage. Gud forbyder dette blive tilfældet.

Vi får se om manden ikke er blevet klogere.

Venlig hilsen Hans
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 45 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk