annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad HansKrist dog skriver på facebook

Dagdrømmeriernes vigtige betydning for hjernen

Her følger hvad jeg straks skrev som kommentar til klippet i go morgen tv med hjerneforsker Albert Gjedde:


Åh hvor det glæder mig at der bliver fokus på dagdrømmerierne vores og deres sunde naturlige funktion. De er et udtryk for vores levende hukommelse, den hukommelse der kommer sig af at liv har vi fået i formen tid, som livstid der findes som fortid (erindringer) nutid (vi mødes) og fremtid (drømmene).

Jeg jublede imorges da jeg tilfældigvis åbnede for Hjerneforsker Albert Gjedde's tanker i go morgen tv. Hvilken start på dagen, at mine kongstanker sådan bliver italesat.

Allerede Rudolf Steiner var opmærksom på at de visuelle medier aldrig måtte overgå, have magten overfor vores egne evner for imagination, visualisering, dagdrømme.

Om vi mennesker skal opnå bare lidt kendskab til os selv så skal hovedvægten af de motiver og billeder vi er beskæftiget med stamme fra vores dagdrømmerier og visualiseringer. Og i vor tid er det lige omvendt,, de fleste mennesker får 95% af deres visuelle indtryk fra medierne og de formår ikke gennem aktiv kontakt til underbevidstheden selv autonomt og kreativt gennem vores noumenale spontane dagdrømmerier at skabe de motiver og billeder der burde være de ægte vejleder og motiver for os her i livet, om hvor vi skal hen, det der mere end noget andet var Jungs projekt eller metode for os.

Bliv endelig ikke forskrækket dersom I forsøger jer ud i at dagdrømme at de fleste dagdrømmerier er ikke så lidt erotiske seksuelle, sådan er det bare, men det betyder ikke at I skal forlade partneren dersom en anden end ham/hende I danner par med dominerer jeres dagdrømme, men tværtimod vil jeg sige, for det er en lektion i modsatkønnethed der kun fungerer dersom man bliver og ikke lader sig overhovedet påvirke af den fremmede af modsat køn der optager ens dagdrømme.

Jo mere fortrolig med dagdrømmerierne man bliver, så vil andre temaer end lige vores modsatkønnethed opstå.

Vores vigtigste skærm er vores indre skærm og her findes de visuelle medier = vores dagdrømme og visualiseringer som vi burde først og fremmest være beskæftiget med. Dette ville iøvrigt betyde mindre forbrug, fordi vi ville blive immune overfor de visuelle reklamer vi udsættes for så groft som tilfældet er.
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk